Tyren


nannas
 Share

Recommended Posts

Tyren er jo en rigtig god "lap" at måle sin præstation efter, der er bakker og sving så der er lidt at få pulsen i vejret på.

Men jeg er nysgerrig, hvad er den bedste tid på tyren, som I har kørt? Nu vi jo alle forskellige hvad angår mængden af træning, alder, vægt, og kondition så jeg tænker ikke kun på den bedste tid, målt i forhold til hinanden, men også jeres personlige bedste tid. For mig er konkurrence mod sig selv, den bedste form for konkurrence, så behøver man nemlig ikke tage højde for alle de forskelle.

Min tid som jeg huskede at få målt er 23:03 den satser jeg på at forbedre i løbet af august september, så den bliver 22.

Men hvad med jer?

Link to comment
Share on other sites

Første forsøg var min 5. tur i 2008 (min første sæson) og rundt på 20:30.

Andet forsøg sidst på sæsonen 2008 blev 19:00 (og jeg var meget tilfreds). :bigsmile:

I år har jeg været ude på den én gang hvor første runde á to blev kørt på 19:17.

Arne -> Du må bare tænke på at der er udbetaling ved kasse ét for hvert kg du taber. :4whip::wink:

Link to comment
Share on other sites

Normalt prales med tiden for 2 runder på Tyren. Gennem tiden er forholdene ændret mht. asfalt og vejbump etc. Vejrlige forhold som temperatur, vindretning og styrke har en hel del at sige når vi taler tider på Tyren.

Den "officielle" historik kan ses her: http://triathlon.dk/tyr.htm

Jeg mener jeg på en god dag kan køre stabile splits omkring de 17 pr. runde. Det kræver vist ca. 300-335 watt i mit setup.

Omkring de 30 min for 2 runder er jo latterligt! :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, vind har rigtig meget at sige. Min pointe var heller ikke at kåre vinderen, men at kunne have tider at sammenligne med.

Man køre jo på cykel af mange forskellige grunde og med forskellige formål. Og præstationer skal efter min mening ses i den sammenhæng.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kørte faktisk min første tur på Tyren i pinsen i år.

Første gang gik det helt galt: Kørte forkert! :-)

Min bedste tid er med Lasse og Peter fra cykelklubben. Vi kørte to runder; første runde i 17.58 og anden runde i 18.05.

...men det tæller jo ikke, for vi var tre til at trække.

Uden at ligge på hjul af nogen er min bedste tid 18.15. Når jeg kører flere runder ligger jeg et sted mellem 18 og 19 minutter pr. runde. Fx 18.28 og 18.38 for to runder.

Jeg er stadig ved at vænne mig til at skære hjørnerne rigtigt. Fx højresvinget i Ganløse, hvor jeg stadig bremser en del op, HVIS nu der skulle komme en bil. Jo hurtigere man kommer om hjørnet her, jo hurtigere kommer man op ad bakken op mod rundkørslen. Og omvendt: Hvis man er nede i 20 km/t bruger man AFSINDIGT lang tid på at komme op ad den lille bakke.

Aerodynamikken betyder også meget. Ved de små bakker kan det tit betale sig at blive ved med at holde nede i bukningen, selv om trådet er lidt dårligere end oppe i grebene, har jeg fundet ud af. Jeg kan forestille mig, at man kan opnå en fantastisk fart på lige-ud-stykkerne på en enkeltstartscykel.

Men det er jo det fine ved Tyren, at den altid ligger der - parat til at udfordre benene og den personlige rekord, hvis man føler sig godt kørende :-)

H

Link to comment
Share on other sites

Så var jeg lige inde og se på "årets tyr" og de tider er for vilde. At køre en omgang på 0.15.29 er helt crazy.... Jeg var selv derude i dag og det blæste rigtig meget, så de har ikke haft de nemmeste forhold. Det eneste som jeg tænker på er om selve startstedet betyder noget? Men det ved jeg ikke rigtig om det gør. Deres start ligger et helt andet sted end der hvor jeg starter.

Men nu ved jeg ihvertfald at mit mål på 0.22 her i 2009 er et ganske lille mål set i den sammenhæng. Jeg burde næsten være tager ud og kigget på hvordan og i hvilken fart de køre den store bakke? Men det er måske også at drive det for vidt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share