Cykle og løb hver anden dag


AxeBug
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nu over de sidste 2,5 månede kørt på motionscykel hver dag. 20 - 25 km. Og har også tabt en del hvilket også er meningen.

men nu vil jeg gerne igang med at løbe igen ved siden af cykleriet, havde tænkt at løbe hver anden dag og cykle hver anden dag. Og så have en dag i ugen hvor jeg ikke laver noget.

Starter selvfølgelig på begynder programet osv.. Har løbet før men skadet min ankel, og kom aldrig igang igen.

Men er det dumt at cykle den ene dag og løbe den anden ? Umildbart vil jeg tro det er 2 forskellige belastinger der kommer på benene ?

Kom med jeres inputs..

Link to comment
Share on other sites

Der er rigtig at det er 2 forskellige belastninger, når jeg løber syntes jeg at det sætter sig mest er i baglåret og cykling i forlåret.

Jeg cykler og løber selv mandag til fredag og det giver ikke nogle problemer, selv om jeg har ret tunge ben lige nu :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Pas nu på !!

Din aeorope kapacitet er sikkert temmelig høj pga. at du har cyklet så meget.

Så du kan sikket banke rimeligt hårdt igennem med løb netop fordi din kondition er rigtig god.

Der hvor det sikkert vil gå galt er at dit bindevæv slet ikke kan følge med din aeorope kapacitet, hvis du banker for hårdt igennem med løberiet.

Derfor start meget stille og roligt op, og lad dine led få mulighed adaptere trænings mængden

Link to comment
Share on other sites

Pas nu på !!

Din aeorope kapacitet er sikkert temmelig høj pga. at du har cyklet så meget.

Så du kan sikket banke rimeligt hårdt igennem med løb netop fordi din kondition er rigtig god.

Der hvor det sikkert vil gå galt er at dit bindevæv slet ikke kan følge med din aeorope kapacitet, hvis du banker for hårdt igennem med løberiet.

Derfor start meget stille og roligt op, og lad dine led få mulighed adaptere trænings mængden

Jep, det er også min erfaring at jeg måske godt kunne holde til at løbe hele tiden på rute jeg har valgt til at begynde med hvis man tænker på kondi osv.. Men mine ben ville tage skade hvis jeg gjorde.. Så holder mig stille og roligt til løbeprogrammet for begyndere :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share