smerter ved skulderløft


atha
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har kroniske smerter i min skulder, eller jeg tror det er min skulder. smerterne viser sig når jeg løfter skulderen eller trykker den frem. Løfter jeg foreksempel på noget bliver det irriteret. Det eneste der kan holde smerterne lidt nede, er ikke at bruge skulderen. Jeg kan ikke ligge på den om natten.

Smerterne kan ikke fremprovokres ved at trykke nogen steder. De er indeni. Det føles som om de sidder under AC-leddet og trækker lidt ud i trapez samt ned fortil langs kravebenet. (går ud fra AC-leddet er den tap der stikker op fra skulderen)

Trækker jeg skulderen bagud eller godt op og slipper, jager det som ind i helvede lige omkring/under AC-leddet.

Jeg har prøvet strækøvelser fra fysio. Jeg har været hos tre kiropraktorer. Flere ortopæder. Alle har lavet undersøgelsen med at føre min arm henover brysten, lige ud og frem og lige ud fra siden og om på ryggen. Intet af dette går ondt. Men de ryster på hovedet og siger der ikke er noget og ikke ved hvad det så kan være.

MR-scanning viste en svagt høvet bursa og noget med AC og supraspinatus. Men ikke nok til at det kunne være det.

Jeg har naturligvis prøvet med varme og kulde, men tror ikke det virker fordi problemet sidder dybt?

Nu skal jeg så til røntgen igen samt fysiurg.

Nogen her, der har oplevet samme symptomer som jeg har?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hmmm.. udfra hvad du beskriver kunne det lyde som noget afklemningssyndrom forudsaget af irritation.

Jeg har haft lignende symptomer mange gange som følge af min træning (braziliansk jiu jitsu).

Det er dog svært at sige uden en undersøgelse. men Det der virker for mig er, to ugers tid uden at fremprovokere smerten(men sørg for at få armen bevæget fuldt igennem SMERTEFRIT! hver dag), kør en is-kur (3 x 30min is på skulderen / dag) og måske få en laser behandling eller to.

EVT. suppler med skulder-stabilitetsøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share