Crossfit krydret med BJJ


KJK
 Share

Recommended Posts

Lækkert med styrkefremgang, men du må også gerne skrive forøget BW på som resultat af den seneste træning :4flex: Som jeg nævnte for dig, så synes jeg især det kan ses på skuldre og arme :smile:

Og hold nu loggen opdateret - du trænede jo også i dag :4whip:

Ja, lidt ekstra kilo er der da røget på, men det snyder lidt da jeg er på kreatin og binder noget ekstra væske, men thanks for noticing :wink:

Træning idag, søndag:

DB skulderpres

10@20kg

10@25kg

8@30kg herefter var der ikke meget mere energi af en eller anden grund.

4@30kg her var jeg bare (dum)stædig

4x10@25kg

Bend over rows

10@140kg

10@160kg

cheat på begge sæt

Maskine-rows,bredt greb

edit: 5x8@100kg

Bænkpres

5@80kg

5@90kg

2x3@100kg

Ikke for a få noget stort volumen på bænk, men bare så kroppen ikke "glemte" hvordan det var...

Pullups

10@BW

4x3@BW+20kg

10@BW

Abwheel rollout

4x4

Kan desværre ikke komme helt ned endnu, men det nærmer sig...

Edited by KJK
Link to comment
Share on other sites

Store gunz Kasper :4thumbup:
Ja, lidt ekstra kilo er der da røget på, men det snyder lidt da jeg er på kreatin og binder noget ekstra væske, men thanks for noticing :wink:
Haha, er på kreatin så det er desværre vand det hele! :tongue:
Det ser godt ud i en stram print tee :laugh:.

Hvornår hopper du på CF vognen igen????

Hvaaa'??? Er det ilde set blandt Cross-fitt'ere at have muskelvækst? eller er du bare beskeden?

Der er da ikke noget underligt i, at når du indtager kreatin, kører større volumen og fokuserer på styrke også vil have muskelvækst, selvom væskeophobning også ses :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvaaa'??? Er det ilde set blandt Cross-fitt'ere at have muskelvækst? eller er du bare beskeden?

Der er da ikke noget underligt i, at når du indtager kreatin, kører større volumen og fokuserer på styrke også vil have muskelvækst, selvom væskeophobning også ses :smile:

Det var nu ikke ment sådan - både andre crossfittere og jeg har intet imod øget muskelmasse. Øget muskelmasse er jo en del af vejen mod øget styrke (og så ser det godt ud :cool: ).

Så ja, har nok taget på af en blanding af øget muskelmasse og ekstra vand fra kreating (er jo netop også blevet stærkere og det kan jo ikke tilskrives den øgede binding af vand).

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad så er det hele ikke væskeophobning, jeg har tjekket grundigt efter... :wink::tongue::laugh:

Min konklusion efterhånden er at der gemmer sig en skabs-BB'er bag denne log...det der "rent styrkeprogram med fokus på volumen" er jo bare en god undskyldning for at lave nogle curlz og tage lidt muskelmasse på... :cool:

Link to comment
Share on other sites

du har godt nok en vild styrke i rows i forhold til bænk og db skulderpres :crazy:

Har altid haft en ok trækstyrke, men tak :smile:

Det ser godt ud i en stram print tee :laugh:.

Hvornår hopper du på CF vognen igen????

You said it!

Jeg begynder at lave mere crossfit-lignende træning (dvs. med mere cardio ind over) om nogle måneder. På den måde når min skulder til dels at blive bedre, og jeg når at blive stærkere :smile:

Link to comment
Share on other sites

Uanset hvad så er det hele ikke væskeophobning, jeg har tjekket grundigt efter... :wink::tongue::laugh:

Min konklusion efterhånden er at der gemmer sig en skabs-BB'er bag denne log...det der "rent styrkeprogram med fokus på volumen" er jo bare en god undskyldning for at lave nogle curlz og tage lidt muskelmasse på... :cool:

Hehe, lad os sige at det er en heldig bivirkning af at træne efter et rent styrkeprogram :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er ikke helt god til det der med at holde loggen opdateret her for tiden, så nu er det på tide med en lille statusupdate:

Træning lørdag, IK99

Dødløft til knæ - for at arbejde på bundtrækket i dødløftet

10@120

10@140

5@150

5@160

4@170

fik holdt et rimelig godt opspænd og holdt røven neden (ihvertfald i forhold til hvad jeg selv kunne mærke).

Hernæst gik jeg igang med et sæt stiff-legged deadlift på 140kg, men på første sæt hørte jeg et knæk i ryggen efterfulgt af en smerte :crazy: . Det var lidt mærkeligt idet jeg synes jeg fik holdt opspændet og jeg ikke burde have problemer med de kilo.

Anyways, tror ikke det er vildt alvorligt (er allerede blevet mærkbart bedre), men må desværre holde en ufrivillig pause fra træning de næste dage :mad:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag IK99

Re-hab squat

4-5 sæt @70kg

+ lidt frontsquat@70kg

Gik fint og kunne ikke mærkes, så imorgen kan jeg give lidt mere gas :4thumbup:

Bænkpres

2x5@60kg

10@80kg

10@90kg

2x5@100kg

BB skulderpres

10@50kg

3x5@60kg

2x10@50kg

DB rows

7x12@65kg

De var egentlig relativt overskudsagtige, så tror det er på tide jeg får tapet noget mere vægt på de DB´s.

Og så syntes jeg lige jeg skulle have lidt mere bænkpres...

Bænkpres

2x4@100

5@90

Okay træning, men rigtig godt at kunne træne igen.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag IK99

Squat

4x5@100

4x5@110

3x3@120

Hmm, den sidste uges pause har åbenbart gjort at nervebanerne lige skulle finjusteres igen - det var ikke en overbevisende omgang.

Rackpulls

4x5@170

2x3@170

Walking zercher lunges

10 skridt @50kg

2x10 skridt @70kg

Nåede ikke mere inden vi blev smidt ud af vagten...

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag IK99

Var stadig lidt doms'et i kroppen, så ville ikke køre det vilde volumen idag, men istedet prøve at løfte lidt tungt i nogen af øvelserne.

Bend over rows i mere vandret position end normalt - tæt på vandret

Ingen anelse om hvad øvelsen hedder, men man står bøjet over en BB med ryggen noget nær vandret, og laver rows derfra - nogen der kan hjælpe lidt med et navn?

6@70

6@100

2x6@110

4@120

Skulderpres

?@50kg

5x5@60kg

2x3@65kg

1@70kg

1@75kg

Det er så lang tid siden jeg har løftet maks her, så kan ikke huske hvad jeg har løftet maks før men er vist rimelig sikke på at det er PR :4thumbup: :pumpin:

Pullups

5x4@BW+20kg

2x1@BW+30kg

Maskine rows, smalt greb, albuer ind

4@100kg

Tak til Marianne for at piske mig til at tage det sidste sæt :4whip: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Bend over rows i mere vandret position end normalt - tæt på vandret

Ingen anelse om hvad øvelsen hedder, men man står bøjet over en BB med ryggen noget nær vandret, og laver rows derfra - nogen der kan hjælpe lidt med et navn?

6@70

6@100

2x6@110

4@120

Pendlay rows måske? Jeg så ikke lige du lavede øvelsen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag

Squat

Lidt opvarmning

?@70kg

5@100kg

3@110kg

3@120kg

2x3@130kg

2x10@115kg

2x5@90kg

Rackpulls

5@150kg

5x5@180kg

Frontsquat

3x3@100kg

Er lang tiden jeg har frontsquat, så det var meget godt at holde lidt igen her - benene var desuden lidt trætte her tilsidst i workouten.

Træning torsdag IK99

Mødtes med kæresten nede i IK - det var nu dejligt :wub:

Nå men jeg gik straks med dagens program:

DB rows

15@65kg

7x7@85kg

Første gang jeg har kørt med den vægt i DB rows, men det gik okay, omend den tappede lidt på kræfterne.

Bænkpres

10@60kg

10@80kg

4-5x5@100kg

2x10@90kg

På det her tidspunkt i workouten begyndte jeg at blive lidt sulten så besluttede mig for at sendte kæresten hjem for at lave mad :cool:

Pullups

12@BW

4@BW Var helt færdig her

2x6@BW

En ganske god træning alt i alt

Link to comment
Share on other sites

Må nok indrømme at jeg ikke er de bedste til at holde min log opdateret. Men bare fordi min log står stille betyder det ikke min træning gør det samme :superman:

Træning IK99, tirsdag

Dødløft

5@100kg

5@120kg

5@140kg

1@160kg

10@170kg PR :4thumbup:

2x5@100kg

stiff-legged dødløft

5@100

10@120

3x7@130

Walking lunges m. barbel

4@110kg var meningen jeg skulle have taget 10, men det blev bare for tungt

3x10@100kg

Goodmornings

4x5@50kg

og så var bagkæden godt ristet... den 10'er på 170 tog godt på kræfterne til senere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share