Flæskesvær


Nicky Cruz
 Share

Recommended Posts

Hej

For nylig købte jeg en pose flæskesvær, og næringsindholdet forbavsede mig.

Energi pr. 100 g: 510 kcal

Protein: 70 g(!) :blink:

Fedt: 26 g

Jeg har ikke den store viden ang. kost pt., men kan dette være rigtigt? Når jeg hører ordet "flæskesvær!" tænker jeg primært på én ting: FEDT! Så når jeg læser hvor meget protein der er i sådan en billig pose fra føtex, så bliver jeg både kritisk og opstemt på samme tid, for jeg kan altså godt lide flæskesvær. :4mewantfood:

Hvis dette er rigtigt, ser jeg det personligt som et godt suplement til en i forvejen god kostplan, hvis man lige vil have nogle ekstra kalorier ned en dag.

MVH

Nicky Cruz

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg heller ikke ligefrem en ørn til kost, men jeg tror nu nok at det handler om at der er et mere effektivt forhold mellem proteiner og fedt, og hvilken slags fedt der er tale om ?!?!

en 1:3 fordeling lyder af ret meget. Jeg tror problemet bliver at man godt nok får proteiner, men du skal godt nok også bevæge dig ekstra meget for at forbrænde fedtet.

Hvor torskerogn såvidt jeg husker har noget der ligner et 1:6 forhold af proteiner og fedt. Torskerogn er måske ikke lige så spændende, men hvis det gør det samme, og du samtidig ikke behøver løbe 5 km længere for at forbrænde den ekstra energi, så ved jeg godt hvad jeg vælger ;)

Men nu hvor vi er ved det - så ville jeg da tro at baked beans må være et kanon tilskud ? Eller makrel i tomat ? Jeg spiser i hvert fald flittigt begge, efter de lange løbeture ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share