Sign in to follow this  
Phoebe

Hjælp til pastasalat - madpakke

Recommended Posts

Jeg har brug for lidt inspiration til en teenager madpakke.

Det er langt tid siden at sønnen ikke længere gad den sammenklappede (forståelig nok), så for det meste består frokosten af et par grovboller med en eller form for kødpålæg og pesto eller oliventapernade som "dressing".

Han elsker også pastasalat, hvilket vi laver tit til madpakker fordi det er nemt at lave aftenen før.

Men jeg er bange for, at der er for lidt gods og for lidt næring i pastasalaten, udover en masse kulhydrater.

Vores opskrift er således:

Udover den kogte pasta, så putter vi skinke strimler, frosne ærter og evt cherry tomater i.

Det hele blandes med grønpesto og lidt god olivenolie. :4mewantfood:

Er det godt nok til en madpakke, eller hvad mere skal der til?

Er der nogen der har nogle ideér til variation og/eller ingredienser som ville være gode at tilføje?

Det skal lige siges at sønnen er slank og spinkel, og dyrker atletikløb 3 gange om ugen, samt svømmer et par gange om ugen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har brug for lidt inspiration til en teenager madpakke.

Det er langt tid siden at sønnen ikke længere gad den sammenklappede (forståelig nok), så for det meste består frokosten af et par grovboller med en eller form for kødpålæg og pesto eller oliventapernade som "dressing".

Han elsker også pastasalat, hvilket vi laver tit til madpakker fordi det er nemt at lave aftenen før.

Men jeg er bange for, at der er for lidt gods og for lidt næring i pastasalaten, udover en masse kulhydrater.

Vores opskrift er således:

Udover den kogte pasta, så putter vi skinke strimler, frosne ærter og evt cherry tomater i.

Det hele blandes med grønpesto og lidt god olivenolie. :4mewantfood:

Er det godt nok til en madpakke, eller hvad mere skal der til?

Er der nogen der har nogle ideér til variation og/eller ingredienser som ville være gode at tilføje?

Det skal lige siges at sønnen er slank og spinkel, og dyrker atletikløb 3 gange om ugen, samt svømmer et par gange om ugen.

I kunne starte med at skifte til fuldkornspasta! Hvad med ting som kyllingefileter skåret i mindre stykker, majs, peberfrugt, kikærter, agurk, avocado, små stykker gulerod, broccoli osv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this