Den rigtige kost?


EmilH
 Share

Recommended Posts

Hej jeg vil gerne til at træne igen, jeg har trænet før men jeg har lige et par spørgsmål inden som jeg håber der er nogen der kan svare på. :bigsmile:

1. Vil det altid hjælpe at spise mere protein og bare generalt spise mere hvis man gerne vil være større? Eller hjælper det kun at tænke meget over hvad man spiser når man træner rigtig seriøst og meget på høj plan?

2. Det jeg gerne vil have ud af min træning er større arme og bryst, det er det jeg har mest fokus på men træner også de fleste andre muskler. Jeg syntes ikke jeg er vildt spinkel, men lidt tynde arme og bryst. :tongue: Men jeg syntes næsten uanset hvor meget jeg spiser og når jeg i perioder slet ikke har lavet noget tager jeg SLET ikke på, så mit spørgsmål lyder om jeg ikke har meget svært ved at blive større så?

Hvis det kan hjælpe er jeg 16år 175høj og vejer 63kg. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej jeg vil gerne til at træne igen, jeg har trænet før men jeg har lige et par spørgsmål inden som jeg håber der er nogen der kan svare på. :bigsmile:

1. Vil det altid hjælpe at spise mere protein og bare generalt spise mere hvis man gerne vil være større? Eller hjælper det kun at tænke meget over hvad man spiser når man træner rigtig seriøst og meget på høj plan?

2. Det jeg gerne vil have ud af min træning er større arme og bryst, det er det jeg har mest fokus på men træner også de fleste andre muskler. Jeg syntes ikke jeg er vildt spinkel, men lidt tynde arme og bryst. :tongue: Men jeg syntes næsten uanset hvor meget jeg spiser og når jeg i perioder slet ikke har lavet noget tager jeg SLET ikke på, så mit spørgsmål lyder om jeg ikke har meget svært ved at blive større så?

Hvis det kan hjælpe er jeg 16år 175høj og vejer 63kg. :smile:

Det gælder jo ikke bare om at spise meget, men også om hvad du spiser. Hvis du vil tage på skal du ikke bare drøne ned på McD fx... Siger jeg heller ikke du gør, men bare lige som eksempel. Nogle har svært ved at tage på og tager slet ikke på af junkfood, derfor skal du sørge for at at få godt med kostfibre, sundt fedt og ja protein. Protein er altid godt, men du bliver ikke større af det hvis ikke du træner ved siden af. Protein er muskelopbyggende, så hvis du styrketræner ved siden af, så vil det gavne dig at spise protein.

Prøv et par dage at skrive ned alt hvad du spiser så du har overblik over hvor meget du får, og se prøv at udregn det i kalorier. Så kan du nemmere se hvor meget du skal tilføje for at tage på. Du spiser måske ikke så meget som du selv tror. Sådan er der tit mange der har det.

Desuden så er det normalt at drenge er lidt spinkle i din alder, og du vil helt sikkert tage ret meget på gennem de næste år, hvis du fører en fornuftig livsstil :-)

Link to comment
Share on other sites

Pænt goddag

Det du skal tænke over i forbindelse med kost er de gængse kostråd: Spis ofte, spis grønt, spis groft, spis varieret.

Protein er IKKE muskelopbyggende. Protein rummer noget der hedder aminosyrer, og aminosyrene kan kroppen bruge til at opbygge nye proteiner, i bla musklerne.

mht til størrelse, så er du stadigt meget ung, så det skal nok komme, Rom blev ikke bygget på en dag.

De fleste danskere får rigeligt med protein i deres normale kost. Så med mindre du er vegetar skal du ikke tænke så meget over det. Spis evt en portion havregryn med mælk efter træning.

Spar dine penge og brug dem på tøser.

God fornøjelse med din træning.

Mvh Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share