Træning til officersaspirant ansættelsesprøve


Svendsen9000
 Share

Recommended Posts

Jeg håber I kan hjælpe mig med at en række spørgsmål omkring min træning og måske om optagelsesprøven.

Jeg har været så heldigt at blive indbudt til optagelsesprøve til officeraspirant d. 17 november i Ballerup. Optagelsesprøven indebærer en række øvelser og tests som er følgende: 2000 m. på 12 min + 16 forsideøvelser og 16 rygsideøvelser.

Jeg har ingen problemer med løbet, da jeg lige nu kan løbe 3300 m. på en cooper og er rent fysisk i god form. Men mit først spørgsmål er, hvad er det nogen forside- og rygside øvelser jeg kommer til at møde?

Mit andet spørgsmål er omkring mit træningsprogram, som jeg kører lige p.t. Jeg vil meget gerne have en fremtid som officer i hæren og har derfor udarbejdet et træningsprogram med inspiration fra jægerkorpset. Mit træningsprogram ser p.t sådan her ud:

Mandag: Udholdenhedstræning

Tirsdag: Tungtræning

Onsdag: Tungtræning + løb 5 km hurtigt

Torsdag: Udholdenhedstræning + løb langt 8-12 km

Fredag: Fri

Lørdag: Udholdenshedstræning

Søndag: Løb 5 km hurtigt.

I min udholdenhedstræning træner jeg alm. øvelser som arm- og mave bøjninger og andre ryg, biceps og ticeps øvelser. Alle øvelser er med mange gentagelser og ca. 5 sæt.

I min tungtræning er et split program delt mellem overkrop - og ryg/mave.

Mit spørgsmål er om mit program er godt nok til at forberede mig på et liv i hæren og hvilke øvelser I vil anbefale mig?

På forhånd tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina
Men mit først spørgsmål er, hvad er det nogen forside- og rygside øvelser jeg kommer til at møde?

Jeg formoder, at forsideøvelserne + rygsideøvelserne blot er helt almindelige mavebøjninger, og rygbøjninger - udført liggende. Således var også prøven i april.

Se en anden tråd Optagelsesprøve

Edited by Femina
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Men mit først spørgsmål er, hvad er det nogen forside- og rygside øvelser jeg kommer til at møde?

Mit andet spørgsmål er omkring mit træningsprogram, som jeg kører lige p.t. Jeg vil meget gerne have en fremtid som officer i hæren og har derfor udarbejdet et træningsprogram med inspiration fra jægerkorpset. Mit træningsprogram ser p.t sådan her ud:

De øvelser er der vidst aldrig nogen der dumper på, det er helt alm. ryg og mavebøjninger.

Ang de træningsprogram så ville jeg variere det lidt mere, du kan med fordel træne: især orienteringsløb, svømning, forhindringsbane (evolutionrace), rygsæk både gang og løb, kropsvægt øvelser, cirkeltræning, crossfit og kettlebells... find selv på flere. :)

Pointen er i hvert fald at jeg synes det er en stor fordel at være alsidig og spænde vidt. Den optimele soldat er stærk, men hurtig og smidig og har en god balance og udholdenhed.

At træne varieret virker desuden motiverende på mig, da jeg slipper for at træne den samme ting mere end en gang om ugen/hver 14. dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share