Realistisk Mål?


Secal1
 Share

Recommended Posts

Hej Igen, jeg ville bare høre om i syntes at 30-35 Kilo på 10-11 måneder lyder realistisk? Man siger jo ca. 1 kilo om ugen..

Jeg er virkelig meget motiveret jeg træner hver dag i ugen, og spiser ekstremt sundt da jeg er igang med en meget sund slankekur uden nogen form for piller, pulver eller hvad der nu findes. der er gået 2 uger og jeg har allerede tabt mig 4-5 kilo så jeg har det med at tabe mig hurtigt.. Hvad syntes i ? :)

Mvh Mig :)

Link to comment
Share on other sites

Som tommelfingerregel, siger man ET HALVT kilo om ugen, men du kan ikke bare gøre det så simpelt. Hvis du fx er meget overvægtig, er det ikke urealistisk at tabe 4-5 kilo på 2 uger, som du har gjort.

Prøv at skrive lidt mere om dig selv. Højde, alder, nuværende vægt? Mål? Skriv lidt om hvordan du træner, og hvad du spiser på en normal dag.

Link to comment
Share on other sites

Som tommelfingerregel, siger man ET HALVT kilo om ugen, men du kan ikke bare gøre det så simpelt. Hvis du fx er meget overvægtig, er det ikke urealistisk at tabe 4-5 kilo på 2 uger, som du har gjort.

Prøv at skrive lidt mere om dig selv. Højde, alder, nuværende vægt? Mål? Skriv lidt om hvordan du træner, og hvad du spiser på en normal dag.

Ja jeg er meget overvægtig det endte med at jeg tog 20 kilo på i løbet af halvandet år, godt nok voldsomt, men det var simpelt hen pga. dovenskab, jeg spiste RIGTIG meget chips, slik og drak sodavand hver dag, plus at jeg sad foran computeren og fjernsynet alt for meget. jeg dyrkede aldrig motion.

Men Ja.. Jeg er en pige på 19 år, jeg er ca.160 cm. og vejer nu efter at have tabt mig lidt. ca. 96 kg.

Jeg motionere HVER DAG i ugen, jeg cykler på motionscykel 16-20 km. og laver masser af mavebøjninger hverdag. 2-3 gange om ugen går jeg en lang tur i skoven ca. 1 time.

Jeg spiser:

Morgenmad: rugbrød med fedtfattigt pålæg, kalkun eller kylling

Middagsmad: Frugt og et glas mælk

Aftensmad: kan være forskelligt men mest: grønsagssuppe eller kogt kyllinge/kalkun bryst med grønsager ved siden af eller salat med f.eks kyllingetern, tun, eller rejer

Mellem måltider: Frugt eller grønsager (spiser dog slet ikke bananer eller for mange æbler)

jeg spiser ikke mad sen aften, hvis jeg bliver sulten efter min aftensmad ved 18.00 tiden, spiser jeg nogle gulerødder eller agurker.

Jeg føler mig overhovedet ikke sulten og jeg har masser af energi.

Jeg har da også hørt at når er meget overvægtig så taber man sig meget hurtige end en normal vægtig fordi man har "mere" at tabe.

Det skal lige siges at jeg ikke altid har været overvægtig, både min mors og fars side er normalvægtige, det var i teenage årene det gik galt for mig.

Jeg vil gerne veje 65 kg. jeg vil heller ikke veje for lidt da jeg aldrig har syntes det er pænt at være meget tynd, lidt former skal man da ha :)

Edited by Secal1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Man taber altid nogen nemme kg tidligt på en diæt. Dette skyldes væksetab (1-2 kg) samt udtømning af ens kulhydratdepoter (½-1 kg).

Så træk en 2-3 kg fra dit vægttab. De vil komme igen så snart du spiser "normalt".

30-35 kg på 11 måneder er svært, men ikke urealistisk, hvis man holder igen på energiindtaget og virkeligt motionerer meget.

Tommelfingerreglen er - som tidligere nøvnt - et ½ kgs (fedt-)vægttab om ugen. Mellem ½-1 kg om ugen er stressende for kroppen, der konstant er stort energiundskud og derfor ikke rigtigt får overskud til at restituere sig optimalt.

Problemet er (ved op mod 1 kg om ugen)

- enten får man ikke aktiveret ens muskler nok (træning) og så er meget af det man taber ren muskelmasse eller

- man får aktiveret ens muskler nok, men nu er energiundskudet så stort, at kroppen hele tiden halter bagefter med restitutionen

Ovenstående er selvfølgelig individuelt svingende og kun en gennemsnitsbetragtning.

Pointen er følgende

- max ½ kg om ugen.....klart sundest for kroppen, nogenlunde smertefrit at opnå, og en masse faldgrupper undgåes

- 1 kg om ugen.....kan lade sig gøre, er sikkert ikke direkte sundhedsfarligt, men finder man ikke delikat balance og over lang tid har stor selvkontrol i alle elementer af ens 1-kg-om-ugen-plan, så er der masser af faldgrupper at falde i

Link to comment
Share on other sites

Man taber altid nogen nemme kg tidligt på en diæt. Dette skyldes væksetab (1-2 kg) samt udtømning af ens kulhydratdepoter (½-1 kg).

Så træk en 2-3 kg fra dit vægttab. De vil komme igen så snart du spiser "normalt".

30-35 kg på 11 måneder er svært, men ikke urealistisk, hvis man holder igen på energiindtaget og virkeligt motionerer meget.

Tommelfingerreglen er - som tidligere nøvnt - et ½ kgs (fedt-)vægttab om ugen. Mellem ½-1 kg om ugen er stressende for kroppen, der konstant er stort energiundskud og derfor ikke rigtigt får overskud til at restituere sig optimalt.

Problemet er (ved op mod 1 kg om ugen)

- enten får man ikke aktiveret ens muskler nok (træning) og så er meget af det man taber ren muskelmasse eller

- man får aktiveret ens muskler nok, men nu er energiundskudet så stort, at kroppen hele tiden halter bagefter med restitutionen

Ovenstående er selvfølgelig individuelt svingende og kun en gennemsnitsbetragtning.

Pointen er følgende

- max ½ kg om ugen.....klart sundest for kroppen, nogenlunde smertefrit at opnå, og en masse faldgrupper undgåes

- 1 kg om ugen.....kan lade sig gøre, er sikkert ikke direkte sundhedsfarligt, men finder man ikke delikat balance og over lang tid har stor selvkontrol i alle elementer af ens 1-kg-om-ugen-plan, så er der masser af faldgrupper at falde i

Hej :) Jeg vil lige sige at der er gået 24 dage, og jeg har næsten tabt mig 7 kg. jeg spiser jo ekstremt sund, og motion hver dag!! jeg ved godt det er et svært mål, men jeg vil prøve, indtil videre har jeg sat mit mål lidt længere ned vil gerne tabe mig 25 kilo da det er mere realistisk at jeg vil kunne tabe mig omkring 3 kg om måneden. men nu for vi at se, det kan være det går hurtigt. jeg kommer jo selvfølgelig til at gå i stå med vægten på et tidspunkt det gør alle der er på slankekur, men jeg kommer ikke til at give nemt op :D tak for indlæget.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan sagtens lade sig gøre... Har selv tabt 51kg på 12mdr.

Opskrift. Motion 5 - 6 dage om ugen, mindst en time om dagen. Spis sundt og spis masser af protein.

Holda Kæft :) Det lyder sku som ret meget, utrolig flot? tog du hurtigt på igen eller har du været god til at holde vægten? var der et tidspunkt i dit vægttab hvor kiloerne gik i stå og du ikke kunne tabe dig i et stykke tid?

Link to comment
Share on other sites

Hej igen.

Nej jeg har ikke taget et eneste kg på igen. Jeg synes selv, at jeg er god til at holde vægten, selvom jeg tager mig lidt flere friheder i weekenderne, end jeg gjorde, da jeg skulle have kiloene væk. Jeg motionerer stadigt ca 6 - 8 timer om ugen. Det det der for mig gør det rigtigt sjovt, er at sætte mål. Først ville jeg kunne løbe 10km, så 21 og tilsidst marathon. Det har jeg nu gennemført og melder mig stadig til løb rundt omkring. Mit mål er nu at bestå en diplomkamp i boksning, og der skal jeg faktisk smide to kg for at komme under grænsen til let sværvægter. Det har jeg tre uger til, så der bliver nok ikke så meget fed mad og drikke i de næste par weekender. Men bare se at kom igang og bliv ved med at motionere selvom det er hårt. Sæt dig hele tiden realistiske mål. Når du når dem, bliver du afhængig af sport.

Ja, vægten stod stille nogle gange under vægttabet. Jeg tror det er kroppens måde at sige "hov hov det går lidt for hurtigt". I disse perioder fortsatte jeg bare den gode stil som i ugerne op til, og ligepludselig havde jeg tabt et par kg mere. Det handler her om ikke at give op, og der kan godt gå 14 dage, før der kommer gang i vægttabet igen.

Husk også at begynde at spare op til en ny gaderope. Det er sku fedt at kunne købe hele lortet på en gang og samtidigt smide det gamle tøj til genbrug, for du bliver jo aldrig fed igen!. Held og lykke.

Vh. Stef.

Edited by Stef1980
Link to comment
Share on other sites

Det kan helt sikkert lade sig gøre.

Vægttab er altsammen "bare" kalorie udregning. Forbrænd mere end du indtager.. og du vil tabe dig da kroppen så bruger af resourcerne.

Spise sundt og så træne en masse som du gør er helt klart den rigtige måde at gribe "problemet" an på.

Held og lykke med det, giv den gas så når du dit mål.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det er ikke for at tage modet fra dig, men jeg synes du sætter dig selv et alt for højt mål

Jeg prøvede for mange år siden at tabe mig, over 1 år tabte jeg 25 kg, og har stort set holdt det siden, det ligger 25 år tilbage !

Du må tænke på at din krop osse skal følge med, og jeg tænker ikke kun på hud med osse den ret psykiske, for du bliver en anden person når du ikke har alt det fedt til at gennem dig i

Men tro mig, det bliver et dejligt liv ;-)

Jeg kæmper stadig, min krop har altid været programmeret til at være meget tyk - jeg er ikke tynd idag, jeg vejer 64 kg og er 160 cm høj - så åleslank er jeg ikke, men tilfreds !!

Så - mit råd er : læg dine kostvaner om, få dig en livsstil du kan leve med resten af din tid og så skal det nok lykkes for dig !

pøj pøj

kokkerie

Link to comment
Share on other sites

Hej :) Jeg vil lige sige at der er gået 24 dage, og jeg har næsten tabt mig 7 kg. jeg spiser jo ekstremt sund, og motion hver dag!! jeg ved godt det er et svært mål, men jeg vil prøve, indtil videre har jeg sat mit mål lidt længere ned vil gerne tabe mig 25 kilo da det er mere realistisk at jeg vil kunne tabe mig omkring 3 kg om måneden. men nu for vi at se, det kan være det går hurtigt. jeg kommer jo selvfølgelig til at gå i stå med vægten på et tidspunkt det gør alle der er på slankekur, men jeg kommer ikke til at give nemt op :D tak for indlæget.. ;)

Jeg har tidligere hørt fra overvægtige, at man skal på ikk at kalde det en slankekur, men derimod en livsstilsændring. Altså noget der skal være sådan resten af livet. Det er klart at der vil komme nogen tidspunkter, hvor man spiser den fede sovs osv, men ved at kalde det en slankekur har haft nemmere ved at skubbe det til side, først en enkelt dag, og til sidst en uge.

Har ikk selv erfaring med det, men blot fra venner og bekendte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share