kan ikke nå mit mål!


MissNF
 Share

Recommended Posts

Jeg har de sidste 2 år været på kur og tabt mig fra 99kg til 60kg (er pige og 171cm høj)

Mit mål er 55-57kg.

Problemet er at hver gang jeg rammer de 60kg så vil min vægt seriøst ikke længere ned. Det hænder jeg ryge ned på små 59kg - men så ryger de hurtigt op igen på 60,0-60,2kg O.o

Jeg forstår det ikke.

Jeg spiser mellem 1100 og 1300 kcal om dagen - træner 3 gange om ugen (med hhv. 30min cardio og 120min styrketræning pr. gang)

Jeg spiser tre hovedmåltider og to mellemmåltider (spiser ikke efter kl 19!)

Jeg har prøvet at kører 2.000kcal om dagen en periode for derefter at cutte ned til 1200kcal igen. Men det hjælper ikke >_<

vægten VIL bare ikke længere ned.

Det er så frustrerende når jeg er så tæt på!

(jeg ved godt jeg er normalvægtig - men vil alligevel gerne lidt længere ned og blive mere markeret)

Nogle der har nogle gode bud på hvorfor min vægt stopper på den måde? :-s

Link to comment
Share on other sites

Har du prøvet at træne noget mere??? Evt. cykle til og fra arbejde/skole, det er en god måde at snige fedtet af, da transportmotion er motion der ikke føles som motion.

Der skal eventuelt ændres i energifordelingen i din diæt.

Det kan også være der skal ændres i din motionsplan. Hvis du har kørt det samme program i 2 år, er det klart at der ikke sker noget mere!!!

Bare et par skud...

Link to comment
Share on other sites

Det her program har jeg kun kørt i et par mdr indtil videre.

Jeg skulle mene mit aktivitetsniveau er højt nok :-s

Jeg arbejder ved siden af min træning som tjener og går nok min. 10km i hurtigt tempo pr. vagt.

Så af gode grunde er jeg riiimelig død efter arbejde og træning.

Link to comment
Share on other sites

Måske du er nået dertil hvor du skal fokusere lidt mindre på din vægt i sig selv,

og så overveje hvordan du har det overall med din krop og hvordan det ser ud i spejlet

Når du træner så meget, og jeg går ud fra at du også spiser fornuftigt,

så vil du jo os stille og roligt få mere muskelmasse på kroppen, eller med andre ord,

på et tidspunkt så giver det ikke længere mening at fokusere ensidigt på et bestemt

tal på vægten. Jeg har set alt for mange piger da jeg arbejdede som træner, der fx vejede

60 kg, der allerede var i god form med en fornuftig fedtprocent, og som var overbeviste om

at de ville blive dobbelt så lykkelige hvis de kom ned på 59 kg...og så sku de liiiige ned på 58 kg....

Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorvidt det vil gøre en afgørende forskel på om du vejer 60 eller 57,

men hvis det er et tal du har valgt fuldstændig ud af den blå luft, og hvis du kommer til at kæmpe

urimeligt meget for at komme derned, så ville jeg nok overveje om det var dét værd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har de sidste 2 år været på kur og tabt mig fra 99kg til 60kg (er pige og 171cm høj)

Mit mål er 55-57kg.

Problemet er at hver gang jeg rammer de 60kg så vil min vægt seriøst ikke længere ned. Det hænder jeg ryge ned på små 59kg - men så ryger de hurtigt op igen på 60,0-60,2kg O.o

Jeg forstår det ikke.

Jeg spiser mellem 1100 og 1300 kcal om dagen - træner 3 gange om ugen (med hhv. 30min cardio og 120min styrketræning pr. gang)

Jeg spiser tre hovedmåltider og to mellemmåltider (spiser ikke efter kl 19!)

Jeg har prøvet at kører 2.000kcal om dagen en periode for derefter at cutte ned til 1200kcal igen. Men det hjælper ikke >_<

vægten VIL bare ikke længere ned.

Det er så frustrerende når jeg er så tæt på!

(jeg ved godt jeg er normalvægtig - men vil alligevel gerne lidt længere ned og blive mere markeret)

Nogle der har nogle gode bud på hvorfor min vægt stopper på den måde? :-s

(1) Du kan have gjort skade på dit stofskifte i din forstand at 1100-1300kcal er MEGET lavt, og hvis din kost samtidig har været uhensigtsmæssigt sammensat. Drop din regel om ikke at spise efter kl 19, det er fis. Er din krop i meget stort underskud kan den ikke få energi tilstrækkeligt hurtigt fra dine fedtdepoter og nødsages til at nedbryde muskelvæv. Muskelvæv er meget energikrævende væv og at miste det betyder nedsætning af stofskiftet. Har du været i meget stort underskud i løbet af dagen (som du har) OG har en eller regel om at du ikke må spise fra kl 19 til næste morgen, dvs ca. 12 timer(!!!), så gør det bare scenariet så meget værre i forhold til at hold på muskelmassen og bevare stofskiftet så højt som udgangspunktet.

Altså, kort sagt tror din krop du er ved at dø af sult. Det er fuldstændig misforstået at man nogensinde skal spise så lidt som 1100-1300kcal for at tabe sig.

(2) Du spiser måske mere end du tror og/eller du forbrænder mindre end du tror.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har de sidste 2 år været på kur og tabt mig fra 99kg til 60kg (er pige og 171cm høj)

Mit mål er 55-57kg.

Problemet er at hver gang jeg rammer de 60kg så vil min vægt seriøst ikke længere ned. Det hænder jeg ryge ned på små 59kg - men så ryger de hurtigt op igen på 60,0-60,2kg O.o

Jeg forstår det ikke.

Jeg spiser mellem 1100 og 1300 kcal om dagen - træner 3 gange om ugen (med hhv. 30min cardio og 120min styrketræning pr. gang)

Jeg spiser tre hovedmåltider og to mellemmåltider (spiser ikke efter kl 19!)

Jeg har prøvet at kører 2.000kcal om dagen en periode for derefter at cutte ned til 1200kcal igen. Men det hjælper ikke >_<

vægten VIL bare ikke længere ned.

Det er så frustrerende når jeg er så tæt på!

(jeg ved godt jeg er normalvægtig - men vil alligevel gerne lidt længere ned og blive mere markeret)

Nogle der har nogle gode bud på hvorfor min vægt stopper på den måde? :-s

Tjah jeg synes det lyder ret logisk, for det er jo ikke særlig sundt at veje for lidt, så kroppen vil da nødig smide noget fedt som den sikkert har brug for - kvinder skal have lidt fedt for at fungere. Du er jo høj, og derfor er 60kg jo allerede en lav vægt, dit bmi er kun på 20,5. Husk at normalvægten ligger mellem 20-25 i bmi.

Hvis jeg var dig ville jeg være lidt sød mod min krop og lytte til dens signaler - hvis den ikke vil længere ned, selv med så få kalorier, så lad den dog blive der hvor den hører til.

Link to comment
Share on other sites

Først tænkte jeg, at du helt klart mangler variation i din træning. Jeg mener, at du skal stoppe med at kigge på din fysiske vægt, især når du overhovedet ikke er overvægtig længere. Jeg mener, at hvis du vil blive mere markeret, så er det din fedt-%, som du skal øge fokus på.

Og så sørg da for at spis noget mere for guds skyld...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share