Prep for IFBB Pro Card


Fullblownn
 Share

Recommended Posts

I får nu muligheden for delvist at følge mine forberedelser til DM 2010 i BB, dernæst videre imod et IFBB Pro Card. Jeg har trænet siden 14 års alderen og er nu 25 år. Jeg har allerede tidligere været oppe og veje 128 kg med en fedtprocent på under 10 %, og derfor vil jeg hurtigt kunne banke nogle kg på igen. Vær opmærksom på lige det faktum, da første gang du skal bygge de muskler tager det LANGT længere tid. Men muskel celler har en hukommelse, så næste gang du skal op går det stærkt. Eksempel på det kunne være indenfor IFBB, Kevin Levrone ... Han brugte mange år på at komme op, men dernæst trænede han kun lige 4 mdr inden MR. Olympia - resten af året holdte han fri.

Nå, Vi skal ha' smadret de muskel fibre for at aktivere satelite cellerne og derved vækst - Uddyb dig i anatomi, fysiologi og forstå det, KÆMPE FORDEL. Jeg startede ud med træning for 2 uger siden, hvor jeg havde en kropsvægt på 84 kg med en fedt % på 23, 181 cm høj. Idag, 2 uger senere er min kropsvægt 101 kg med en fedt % på 17,6, 181 cm høj. Igen må jeg pointere at det er UMULIGT at opnå hvis du ikke har været oppe før. Dernæst skal der gode gener til, 100% styr på kosten og alt tilskud.

101kg og en fedt % på 17,6, 181 cm høj. Så langt, så godt. Men inden 1 Januar hvor min "Semi Bulk" periode stopper skal jeg ha' noget de 140kg og stadig være under de 18 % i fedt.

Min træning de sidste 2 uger har set sådan her ud:

Første dag: 04.00 mavetræning 09.00 Skulder, læg træning 13.00 Bryst, triceps træning 17.00 Ben træning 21.00 Ryg, biceps træning

Anden dag: Sove Sove Sove og så lidt cardio.

På tredje dagen starter jeg så forfra.

Jeg vil opdatere lidt løbende, men ellers er i velkommen til at maile mig med spørgsmål eller skrive herinde. ALT er gennemført og har sin mening - Har en lang række uddannelser bag mig indenfor lige det her, så ikke nogle "dumme" spørgsmål tak ... Et af dem jeg tænker på kunne være, " du overtrænere jo helt vildt" ... Nej, det gør jeg ikke. Men spørg endelig om alt :)

Edited by Fullblownn
Link to comment
Share on other sites

hvad er ideen bag at træne som du gør?

og hvorfor dele muslkerne op igennem dagen, når du alligevel rammer dem alle som i et fullbody? :blink:

Hvor mange kcals får du om dagen? og hvad spiser du?

Må være en hel del, og ret så lean mad, når du som du skriver har taget 17kg på på 2 uger, og samtidig har fået mindre fedt% :crazy:

I mine øjne virker det ret usandsynlig, medmindre du har brugt ulovlige midler, men correct me if i'm wrong :wink:

Hvilke uddannelser er det helt præcis du har?

Venlig Hilsen Tapout :cool:

Link to comment
Share on other sites

Tror du/I Ronnie Coleman, Dexter Jackson, Jay Cutler eller nogen af de andre er Clean?! Hvordan tror du sporten hænger sammen idag?! Er talent nok?! Var Lance Armstrong Clean?! Og hvad med hans hjælpe ryttere?! Hvordan kan det være 24 årige fodboldspillere dør på banen?! Er talent nok idag?! Enten så vil man være med i pro sport, ellers vil man ikke ... Men Clean eller på "Drugs" ... Det er IKKE det der bæger dig til målet.

Når det så er sagt! Mit mål er at prøve at få succes i BB og ikke bare amatør mesterskaber - Målet er selvfølgelig at blive den bedste!! Jeg lever hele min dag omkring mit mål og har de næste 2 år mulighed for at gøre det uden arbejde eller sponsor.

Jeg spiser kun "rent" mad og i forhold til hvor meget jeg har behov for på den enkelte dag. Så kcal'erne svinger, men de er aldrig under 5000kcal og mit protein indtag er aldrig under 430gram.

For at opnå mit mål skal alle musklerne gennemarbejdes. Dels for vækst, dels for flottere fibre og form. Det er derfor jeg træner sådan.

Jeg har uddannelser bag mig indenfor ernæring. Længerevarende uddannelse indenfor anatomi, fysiologi, træning - samt nogle mindre af dem. Men ønsker at vare anonym, så titlerne bliver udeladt.

Edited by Fullblownn
Link to comment
Share on other sites

Tror du/I Ronnie Coleman, Dexter Jackson, Jay Cutler eller nogen af de andre er Clean?! Hvordan tror du sporten hænger sammen idag?! Er talent nok?! Var Lance Armstrong Clean?! Og hvad med hans hjælpe ryttere?! Hvordan kan det være 24 årige fodboldspillere dør på banen?! Er talent nok idag?! Enten så vil man være med i pro sport, ellers vil man ikke ... Men Clean eller på "Drugs" ... Det er IKKE det der bæger dig til målet.

Når det så er sagt! Mit mål er at prøve at få succes i BB og ikke bare amatør mesterskaber - Målet er selvfølgelig at blive den bedste!! Jeg lever hele min dag omkring mit mål og har de næste 2 år mulighed for at gøre det uden arbejde eller sponsor.

Jeg spiser kun "rent" mad og i forhold til hvor meget jeg har behov for på den enkelte dag. Så kcal'erne svinger, men de er aldrig under 5000kcal og mit protein indtag er aldrig under 430gram.

For at opnå mit mål skal alle musklerne gennemarbejdes. Dels for vækst, dels for flottere fibre og form. Det er derfor jeg træner sådan.

Jeg har uddannelser bag mig indenfor ernæring. Længerevarende uddannelse indenfor anatomi, fysiologi, træning - samt nogle mindre af dem. Men ønsker at vare anonym, så titlerne bliver udeladt.

Super svar :smile:

Rart når folk indrømmer de fyrer drugs i sig, istedet for at lyve :4thumbup:

sys bare det var vigtigt at få det med, så folk ikk skal forholde sig til dine resultater i forhold til deres egen..

forstår også bedre din vægtfremgang så :wink:

Men skal nok blive cool at følge med, billeder? du må jo være et stort skur..

Link to comment
Share on other sites

Ja, der kommer billeder ... :) ... Skal lige ha' ordnet dem færdig så jeg stadig kan forblive anonym.

Kan jo passende her tilføje til "du må være et stort skur" ... Ja, altså ... I sin tid startede jeg ud med 57kg - Er ikke startet ud på omkring de 80-100 kg hvor mange starter. Målet er at gå på scenen med en vægt på 135 kg og en fedt procent på ca 5. Det kommer til at se lagt vildere ud end på en der vejer det samme, dog som startede ud på de 80-100 kg.

Og, er det ikke snart på tide at en fra DK blander sig i IFBB hos de helt store. Jeg vil i hvert fald prøve at gå distancen!

Edited by Fullblownn
Link to comment
Share on other sites

"Cycle" ... Indblik i de første 2 uger af den, med kun hvad der er blevet brugt og hvilken mængde.

Stats før første træning:

Højde: 181

Vægt: 84

Fedt%: 23

Stats 2 uger efter:

Højde: 181

Vægt: 101

Fedt%: 17,6

[slettet]

Men "Cycle'en" stopper selvfølgelig ikke her. De næste 2 uger af den vil blive posten om 2 uger :o)

Edited by MaxPower
Det er ikke tilladt at give direkte eller indirekte opfordringer eller vejledninger til dopingbrug.
Link to comment
Share on other sites

"Cycle" ... Indblik i de første 2 uger af den, med kun hvad der er blevet brugt og hvilken mængde.

Stats før første træning:

Højde: 181

Vægt: 84

Fedt%: 23

Stats 2 uger efter:

Højde: 181

Vægt: 101

Fedt%: 17,6

[slettet]

Men "Cycle'en" stopper selvfølgelig ikke her. De næste 2 uger af den vil blive posten om 2 uger :o)

Så det du siger er, at du på 2 uger har taget 18,22 kg muskelmasse på og smidt 1,22 kg fedt?

I call bullshit.

Selv med muscle-memmory og krudt i betragtning, kan det ikke lade sig gøre. No fucking way.

Hvordan er din fedt-% blevet målt?

Link to comment
Share on other sites

Du kan kalde det hvad du vil - Jeg har ikke begyndt det dette indslag for at overbevise folk. Men kan jo allerede tydeligt se i det du skriver at du mangler en del viden inden for BB - Der er mange sider til det, mange ting du 100 % skal ha' styr på og jeg vil komme ind på det løbende. Så tålmodighed :-) ... Der har jo ikke hidtil været nogen andre som vil ud med hvad der skal til for at opnå det en plads i pro verdenen hos toppen inden for BB. Så enten kan I følge med og ellers lader I bare være ... Op til Jer!! :-)

Link to comment
Share on other sites

Du kan kalde det hvad du vil - Jeg har ikke begyndt det dette indslag for at overbevise folk. Men kan jo allerede tydeligt se i det du skriver at du mangler en del viden inden for BB - Der er mange sider til det, mange ting du 100 % skal ha' styr på og jeg vil komme ind på det løbende. Så tålmodighed :-) ... Der har jo ikke hidtil været nogen andre som vil ud med hvad der skal til for at opnå det en plads i pro verdenen hos toppen inden for BB. Så enten kan I følge med og ellers lader I bare være ... Op til Jer!! :-)

Det er så fair nok.

Men har svært ved at se, hvordan du "tydeligt kan se i det jeg skriver, at jeg mangler en del viden inden for BB".

Men du må jo vide noget om den mennekselige fysiologi, særligt hypertrofi, siden du kan gøre noget, som jeg på min i dette tilfænde relevante uddannelse, hvor mit speciale i ernæring og fysisk aktivitet lærte var umuligt.

Du har jo åbentbart fundet den hellige gral, så du skal være mere end velkommen til fortælle mere om den teoretiske beggrund for, at du træner så meget anderledes end hvad videnskaben anser for optimal for hypertrofi. Men er da særligt interesseret i din kost, som må se helt speciel ud.

Din kur-opsætning så godt nok også speciel ud, og man kunne jo godt stille spørsgmålstegn ved, om dit valg af flere meget androgene præperater er hensigtsmæssig (oxy, meget tren), og om der vitterligt er en fordel ved at køre så meget MFG, som du gør, i forhold til mere moderate doser.

Men det er jo ikke noget, som må diskuteres på MOL, så det må vi lade ligge.

Men rent fysiologisk burde din krop ikke hverken kunne tage næsten 1 kg. muskel på om dagen i gennemsnit samtidig med, at du har smidt fedt/været i energiunderskud. Dit kredsløb bør heller ikke kunne klare en så markant ændring i kropsvægt. Det respiratoriske system samt hjertet kan ikke nå at omstille sig til det, så du burde have det ret skidt lige nu.

Men okay, intet er umuligt. Så det er da interessant at se, hvad du gør.

Du har stadig ikke svaret på, hvordan din fedtprocent er blevet målt?

Edited by ATP
Link to comment
Share on other sites

Svar til ATP :o) ... Vil ikke fornærme din viden overhovedet. Har selv taget blandt andet en fysioterapeutisk uddannelse, enærings uddannelse og mere ... Men det er ikke så vigtigt! Men den viden du bliver lært idag på skoler om fysiologi, anonatomi og deri hypertrophy holder ikke en meter når vi snakker BB i toppen - efter den viden burde folk som Ronnie Coleman, Jay Cutler, Dexter Jackson også have opnået det helt umulige og af lige vel kommer der nye til som Kai Green osv. Dog en ting har du ganske ret i ... Kroppen kan ikke at holde til den enorme vækst der sker på så kort tid og ganske rigtigt som du nævner, man bliver dårlig!! På dag 9 begyndte kroppen at reagere på det, med VOLDSOMME mave smerte, den værst tænkelige opkast osv osv ... MEN ... som dagene går og du stadig bliver ved med at presse kroppen over ektreme grænser, så BLIVER den simpelthen nødt til at vende sig til det og det gør den. Dag 16 nu og alt i kroppen føles dejligt normalt igen, men det vil komme igen i slutningen af denne måned og et par gange til indtil jeg har nået de 140 kg; inden 1 Jan 2010.

Jeg har heller ikke oplevet noget underskud på energi, trods fedt tab og fedt % er blevet målt på samme maskine hver gang og anses for at være den bedste på markedet lige p.t ... der kommer hele tiden nyt!

Nej, der er nogle ting som ikke kan snakkes om herinde - dog find tråden på Bodyhouse i stedet så. :o)

Som sagt kommer der snart en masse du/i kan studere :)

Link to comment
Share on other sites

Kan vi ikke få lov til at følge denne fremgang med et billede hver uge hvor du holder dagens udgave af Ekstrabladet, for den stil der er lagt for dagen i denne log den skriger på dokumentation :laugh: Anynonymiteten kan snildt ordnes i fotosetuppet, tag du bare et foto af en enkelt muskelgruppe ad gangen med et EB hængende ved siden af.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Trods mine uddannelser inden for de anatomiske, fysiologiske, træning og kost ... Så startede jeg ud tidligere med at studere ALT i ALLE sammenhænge af sporten, fra da jeg var 14 år ... Da jeg var 17½ var jeg clean gået fra ca 54-57 til omkring 71, rimelig godt trimmet, og så på det tidspunt kørte jeg min første kur. På 2½ mdr havde jeg taget ca 30 kg på, Så jeg har altid haft nemt ved at tage på. Tidligere i mit liv, omkring de 12 år fandt lægerne ud af at mine musklerne voksede hurtigere end vævet omkring dem kunne nå at følge med. Jeg har en triceps som er voldsom stor, dobbelt delt biceps, kæmpe bryster osv ... Som 16årig kunne jeg allerede lave benpress med ca 300kg og idag er jeg oppe ved det 550kg i benpress, squat 320kg. Med det vil jeg sige at gener er selvfølgelig vigtigt, men idag er det ikke længere alt ... Der er meget meget mere til sporten idag end gener.

Lad os starte ved "træningen"!! ... Træningen VIGTIG, selvom nogle af pro'erne kommer sovende igennem træningen grundet krudt idag kan gøre meget!! Min træningen er ALTID helt gennemført, hvert set, hvert rep, hver pause ... Jeg træner så hårdt hver gang at mine muskler er så smadret bagefter, at der er smerter i musklerne, opstår kold sved og af og til brækker mig en 10 min henne i kold sveden. Det har taget mange år at få styr på træningen, så jeg kan træne så gennemført. Derudover så kræver det mange andre ting for at træne så gennemført ... Motivation er vigtig at ha med sig hver gang til træning og det er noget du kan lære dig selv. Derefter kan vi passende springe videre til psyken ... DEN ER VIGTIG!! Du skal kende dig selv så godt at du er opmørksom på ALT. Kosten er vigtig for at kunne træne sådan, tilskudet osv osv osv.

Link to comment
Share on other sites

Trods mine uddannelser inden for de anatomiske, fysiologiske, træning og kost ... Så startede jeg ud tidligere med at studere ALT i ALLE sammenhænge af sporten, fra da jeg var 14 år ... Da jeg var 17½ var jeg clean gået fra ca 54-57 til omkring 71, rimelig godt trimmet, og så på det tidspunt kørte jeg min første kur. På 2½ mdr havde jeg taget ca 30 kg på, Så jeg har altid haft nemt ved at tage på. Tidligere i mit liv, omkring de 12 år fandt lægerne ud af at mine musklerne voksede hurtigere end vævet omkring dem kunne nå at følge med. Jeg har en triceps som er voldsom stor, dobbelt delt biceps, kæmpe bryster osv ... Som 16årig kunne jeg allerede lave benpress med ca 300kg og idag er jeg oppe ved det 550kg i benpress, squat 320kg. Med det vil jeg sige at gener er selvfølgelig vigtigt, men idag er det ikke længere alt ... Der er meget meget mere til sporten idag end gener.

Lad os starte ved "træningen"!! ... Træningen VIGTIG, selvom nogle af pro'erne kommer sovende igennem træningen grundet krudt idag kan gøre meget!! Min træningen er ALTID helt gennemført, hvert set, hvert rep, hver pause ... Jeg træner så hårdt hver gang at mine muskler er så smadret bagefter, at der er smerter i musklerne, opstår kold sved og af og til brækker mig en 10 min henne i kold sveden. Det har taget mange år at få styr på træningen, så jeg kan træne så gennemført. Derudover så kræver det mange andre ting for at træne så gennemført ... Motivation er vigtig at ha med sig hver gang til træning og det er noget du kan lære dig selv. Derefter kan vi passende springe videre til psyken ... DEN ER VIGTIG!! Du skal kende dig selv så godt at du er opmørksom på ALT. Kosten er vigtig for at kunne træne sådan, tilskudet osv osv osv.

Jamen, det er jo fint alt sammen. Men hvornår ser vi nogle billeder?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share