Sign in to follow this  
bjarnerasmussen

Hvordan får jeg 8pack?

Recommended Posts

Hej gutter&gutinder

lige lidt om mig, jeg er 14år gammel.

jeg er godt 1.80 høj, og vejer de godt 60kg.

jeg går selv og styrketræner hjemme.

Jeg har næsten 6pack, dog ved jeg godt selv

at jeg spiser for meget slik, til at få et helt dejligt 6pack, og jeg prøver på at tappe ned på slikket.

Normalt spiller jeg fodbold 2-3 gange om ugen, ellers ikke rigtig andet.

Men jeg vil gerne høre, hvordan det er jeg kan få trænet mine 2 nederste mave muskler?

'skidemusklerne' eller hvad man nu kalder dem(:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folk siger det er genetisk bestemt... men aner det ikke. Jeg fik min eight pack efter to måneders styrketræning.

Jeg fik nogle øvelser fra personalet oppe i fitnessdk til de nederste muskler. Og det virker stadig :)

Men ved bare ikk, hva øvelserne hedder. Men vil finde ud af det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Folk siger det er genetisk bestemt... men aner det ikke. Jeg fik min eight pack efter to måneders styrketræning.

Jeg fik nogle øvelser fra personalet oppe i fitnessdk til de nederste muskler. Og det virker stadig :)

Men ved bare ikk, hva øvelserne hedder. Men vil finde ud af det.

Beskriv dem!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hej gutter&gutinder

lige lidt om mig, jeg er 14år gammel.

jeg er godt 1.80 høj, og vejer de godt 60kg.

jeg går selv og styrketræner hjemme.

Jeg har næsten 6pack, dog ved jeg godt selv

at jeg spiser for meget slik, til at få et helt dejligt 6pack, og jeg prøver på at tappe ned på slikket.

Normalt spiller jeg fodbold 2-3 gange om ugen, ellers ikke rigtig andet.

Men jeg vil gerne høre, hvordan det er jeg kan få trænet mine 2 nederste mave muskler?

'skidemusklerne' eller hvad man nu kalder dem(:

Hvad med, at få de største guns i klassen? I stedet for skide vaskebræt som ALLE tynde drenge i folkeskolen har.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er ganske rigtigt genetisk bestemt om man kan få 6,7 eller 8pack, det sagt så skader det jo ikke at træne maven. Men træn nu også resten af kroppen: ryg, bryst, ben og arme. Det ser dumt ud hvis ens krop ikke er symetrisk!

et eksempelt på en øvelse der "primært" træner den nederste del af maven:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Rectus...egHipRaise.html

CBLyingStraightLegHipRaise.gif

mavetræning -> http://www.exrx.net/Lists/ExList/WaistWt.html

hele kroppen -> http://www.exrx.net/Lists/WtMale.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak for linket(:

Ja, mine mavemuskler sidder ikke sådan lige over for hinanden? Det ved du bedre end jeg

det er sku da mega træls? tough

-Er det normalt? tja, det er ikke unormalt hvert fald

Og kan man gøre noget ved det? nej

:smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak for linket(:

Ja, mine mavemuskler sidder ikke sådan lige over for hinanden?`

det er sku da mega træls?

-Er det normalt?

Og kan man gøre noget ved det?

Du kan intet gøre for at ændre den måde dine mavemuskler sidder og det er slet ikke sikkert at det for dig er muligt at få en 8-pack, så du kan forsøge dig med dit lille projekt, men sæt dig nu ikke for høje forventninger.

ALLE: Kan vi ikke godt blive enige om at droppe udtrykket "DE NEDERSTE MAVEMUSKLER", de findes ikke, der findes på hver side af nevlen 1 lige mavemuskel som har delvise segmeteringer der giver den udseendet af at være flere. Så kan vi ikke alle være søde at omtale dette område som den nederste del af de lige mavemuskler, som det nu en gang er istedet for at finde på ting som ikke eksisterer.

Så lige endnu en ting, som ikke er nogen form for kritik, men info. Det er muligt for visse individer at få en 10-pack, de er dog genetisk begavede til det, men det er dog stadig enormt svært for dem at få den nederste del til at fremstå rigtig tydeligt og markeret

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mine mavemuskler er også lidt skæve.... tror det er derfor, jeg har 8-pack. Den er dog ikke helt synlig endnu, men man kan godt se den. Har kun trænet 5 måneder.

Jeg skal op til træning i morgen. Der får jeg lige fat på navnene på de øvelser jeg laver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tror sgu bare du skal blive ved med at træne... sker der ikk noget mere end 6-pack inden for et par måneder, så er det genetisk bestemt - som folk kalder det.

Share this post


Link to post
Share on other sites
okay, lyder måske lidt dumt..

Men hvordan finder jeg så ud af om jeg kan, få den nederste den '8pack' eller endda en '10pack' ?

Det er bare at træe videre og se om der sker noget som helst, gør der ikke det så kan du godt droppe dit projekt med en 8-pack. Så prøv du nu 3 måneder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja okay, tusinde tak(:

-Du kan bare poste hvad øvelserne hedder, og hvis du har et link til dem må du også gerne lige sende det(:!

FORESTEN!, lige nu her hvor jeg er igang.

Så er min øvre del af mavemusklen, dvs. '4packen' den er temmelig tydelig, men hvor min nedre del er helt væk s: ?

Hvad gør jeg lige for det ikke kommer til at se alt for dumt ud? eller bare, at jeg også når min nedre del med?

Edited by bjarnerasmussen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja okay, tusinde tak(:

-Du kan bare poste hvad øvelserne hedder, og hvis du har et link til dem må du også gerne lige sende det(:!

FORESTEN!, lige nu her hvor jeg er igang.

Så er min øvre del af mavemusklen, dvs. '4packen' den er temmelig tydelig, men hvor min nedre del er helt væk s: ?

Hvad gør jeg lige for det ikke kommer til at se alt for dumt ud? eller bare, at jeg også når min nedre del med?

1. Jeg har ikke snakket om nogen øvelser så jeg ved ikke helt hvad du mener her.

2. Det er meget normalt at den øvre del er meget mere markeret end den nederste, men det handler bare om at få trænet mavemusklerne ordentligt og tungt nok så de udvikler sig. Dertil handler det også om en lav fedt% for at det skal stå helt tydeligt frem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der var ikke nogen instruktør eller medarbejder deroppe i dag, der vidste hvad øvelserne hedder. Skal derop igen i morgen, så må jeg lige se om der er en , der har forstand på navnene.

Så kan du slå dem op på youtube eller google.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja okay, tak ibroken(:

Scars, en lav fedt% er det ikke bare ved ik at spise slik?

Og jeg træner mavebøjninger med en vægt for bystet, hva kan jeg ellers gøre -mere?(:

Nej det er ikke BARE ved ikke at spise slik. Du skal sænke dit samlede kalorieindtag.

Men kig hér http://www.getbig.dk/article.php?id=138&am...0%28billeder%29

Der kan du i hvert fald lave nogle af dem derhjemme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Der var ikke nogen instruktør eller medarbejder deroppe i dag, der vidste hvad øvelserne hedder. Skal derop igen i morgen, så må jeg lige se om der er en , der har forstand på navnene.

Så kan du slå dem op på youtube eller google.

Det er sikkert leg raises eller reverse crunches. Førstnævnte skal man bare være opmærksom på at det er hoftebøjerne og delvist forsiden af låret der arbejder mest.

Edited by Jannick

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja okay, tak ibroken(:

Scars, en lav fedt% er det ikke bare ved ik at spise slik?

Og jeg træner mavebøjninger med en vægt for bystet, hva kan jeg ellers gøre -mere?(:

Niks biks. Der skal total set forbrændes kallorier og det gøres ikke kun gennem mavebøjninger, da punkt forbrænding ikke eksisterer på nogen god og effektiv måde (3000 mavebøjninger per. dag i 10 år, for at fjerne 1 kg fedt på maven). Så kom igang med nogen seriøse vægte og pres dig selv lidt mere til din fodbold træning og se hvad der så sker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg plejede at lave leg raises, men som sagt, så er det mere lårene, der arbejder, så den øvelser droppede jeg hurtigt.

Jeg laver kun 2 øvelser til mave, hver gang jeg er oppe og træne. Der var ikke nogen instruktører i dag igen, men jeg kan lige beskrive øvelserne.

Den ene kender du sikkert godt. Du bruger bare bolden. Hvor du laver mavebøjninger på bolden. Meget simpelt. Den bruger alle næsten.

Den sidste synes jeg selv giver bedst, og den markerer min eight pack ret godt lige efter.

Man ligger på bænken, hvor man normalt laver mavebøjninger. Bortset fra med den øvelse, så skal dit hoved faktisk ligge oppe på toppen ved justeringshåndtaget - altså der hvor dine lår normal er. Bare på sædet, selvfølgelig.

Dvs din røv skal være hvor dit hoved plejer at ligge på bænken.

Det handler bare om at strække ens ben ud og holde dem lodret op i luften, mens man støtter sig selv ved at bruge bænken med sine hænder og albuer.

Når du så er i luften med benene, så er det bare om at få tæerne så højt op i vejret som muligt og røven så langt ned som muligt. Det handler bare om at gå op og ned faktisk. Laver du den rigtigt, så burde du ihvertfald kunne mærke det ret godt.

Fik at vide at efter man bliver vant til øvelsen, så begynder man selv at holde benene lidt lavere end helt lodret. Men er ikke nået så langt.

Bænken skal selvfølgelig så langt ned som muligt.

Måske kender nogle af jer denne øvelse, og navnet på den ?

Kan ikke beskrive så godt, desværre.

EDIT: Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at øvelsen vil gavne dig lige så godt som den gør med mig. Men jeg laver de her to øvelser, hver gang jeg træner. Og har 3 træningspas om ugen. 2 måneder hårdt træning af maven, så var 8-pack'en begyndt at blive synlig uden jeg selv gik efter det. Jeg kunne sagtens have nøjes med 6-pack, men 8-pack - endnu bedre, ja tak ! :)

Edited by ibroken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ved ikke om man kan købe de der bænke fra fitnessdk ude på nettet et eller andet sted, men man skal bruge en bænk, ja.

Bolden kan du godt købe på nettet. Er bare ikke så sikker med bænken.

Men bænken giver bedst, har jeg også fået at vide. Til den nedre del af mavemusklerne, altså.

Og det kan mærkes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det vil jeg gøre*(:

-Men 'Så kom igang med nogen seriøse vægte' hvordan? :]

Du skal igang med nogen tunge vægte i de 6 basis-øvelser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this