Hvilket gear må man bruge i forbindelse med triathlon?


outzen
 Share

Recommended Posts

Det kommer lidt an på ambitionsniveauet.

Nogle hopper i cykelskoene i bare tæer, og det samme i løbeskoene. Andre (de fleste vil jeg tro) tager et par strømper på.

Hvis du har våddragt på, har du dine løbetights og en tætsidende t-shirt eller tank på under. Dette beholder du bare på resten af konkurrencen. Hvis du ikke har våddragt på kan du svømme i dine tights, og så tage en trøje på inden du hoppe på cyklen.

Da du er våd og fugtig når du skal skifte, er det en fordel med en trøje der kan lynes helt op. T-shirten har lidt tendens til at rulle sammen på ryggen hvis du stresser og samtidig er våd.

Hvad er distancen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv ny indenfor sporten. Debuterede på samme distance i Silkeborg for to uger siden. Der cyklede jeg bare i mine løbetights, det var ikke noget problem. Normalt cykler jeg selvfølgelig i cykelbukser, men 45 km kan man sagtens køre i tights.

Dine skift skal helst være så ukomplicerede som muligt.

Hvis du kan låne en svømmedragt, og hvis der er tilladt til stævnet, giver det dig en stor fordel, den holder dig oppe i vandoverfladen, og vandet glider rigtig godt på dragten. Det tøj du har på under dragten bliver selvfølgelig vådt, men tører hurtigt på cyklen.

Held og lykke med stævnet, det er fedt, jeg skal i hvert fald afsted igen næste sæson.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share