Ville gerne smide nogel kilo


crypternical
 Share

Recommended Posts

Hejsa jeg ville gerne smide nogle kilo men syntes det er ret svært...

Mand

27 År

128 KG

197 Høj

en normal dag for mig ser således ud:

kl 05.30 Morgen : 1 ÆG

1 stykke rugbrød med ost ( +45 )

1 Kiwi

kl 09.00 1x protein shake 28g 100 kcal. + 100 kal fra letmælk = 200 kcal

kl 12.00 en omgang salat noglegange 50-80g fjerkræ

kl 15.00 1 - 1.5 times stykretræning

kl 16.00 1x protein shake 28g 100 kcal. + 100 kal fra letmælk = 200 kcal

kl 18-19 aftensmad gerne fra ddv (De Danske vægtkonsulenter )

Jeg er elektrikker og har en fysiks aktiv dag. :superman:

jeg har beregnet mit daglige energiforbrug og det siger : Total energiforbrug = 5073 Kcal

Basalstofskifte = 2639 Kcal

så ifølge min daglige energiforbrænding på 5073 burde jeg jo kunne give den gas med alverdens knap så sunde sager, men sådan er virkeligheden ikke :mad:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du overvurderer dit arbejdes fysiske krav en smule, samt at jeg ikke helt kan tro på at du kan klarer dig igennem dagen kun på det indtag du skriver der. For med det indtage du har der ville jeg knap nok kunne klare mig igennem til klokken 16 i min dag uden at få det meget dårligt.

Du skal tænke på at når man snakker fysisk krævende arbejde så er det din puls man går efter og ikke om du har det varmt, løfte tunge ting eller andet. Det er dit kredsløb der skal være presset og ikke kun enkelte muskler et par gange i løbet af dagen. Hvilket også gør sig gældende ved styrketræning, her taber man sig heller ikke, men giver et grundlag for at kunne det.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg har skrevet passer nogle lunde til det jeg indtar men, der ryger også lidt slik ind det havde jeg lige glemt :smile: men jeg kan ikke forstå jeg forbrænder ca 5000 kcal om dagen det er da alt for meget, for hvis jeg gør det ville det ikke være så svært at tabe sig men tror der er noget galt med den udregnings formel de bruger. men tak for jeres svar

Link to comment
Share on other sites

jeg kom til at tænke på, kan det værer jeg ikke får nok mad og min forbrænding går i stå det kan jo også værer et problem. jeg ved ikke om kroppen antager en protein drik som mad ? for hvis den ikke gør er det jo et problem for så går min forbrænding jo i stå og kroppen går i faste mode. var bare en lille tanke jeg havde

Link to comment
Share on other sites

Hej...SKRUMP ???

Du må glemme noget !

Men en måde at speede sit stofskifte op på er at spise en masse - gerne 300 g grove grønsager til HVERT måltid, det virker !

Grove grønsager er gulerod, blomkål, hvidkål, broccoli og så videre...rå eller kogte eller vendt i lidt olie ( raps eller oliven) brug masse af krydderurte eller krydderier så der kommer variation på smagen, jeg kan godt lide sød chilisauce så det bruger jeg med rund hånd...

Husk rugbrød er godt, det mætter og er fyldt med vigtige fibre

Kartofler er heller ikke så ring'

Håber det lykkes for dig

rie

Link to comment
Share on other sites

jeg kom til at tænke på, kan det værer jeg ikke får nok mad og min forbrænding går i stå det kan jo også værer et problem. jeg ved ikke om kroppen antager en protein drik som mad ? for hvis den ikke gør er det jo et problem for så går min forbrænding jo i stå og kroppen går i faste mode. var bare en lille tanke jeg havde

Mht din forbrænding, så opfatter kroppen en proteinshake som mad, så det skal du ikke være bange for. Det er jo blot en flydende form for mad, så der er slet ingen problemer der.

For at holde forbrændingen oppe så godt som muligt, er det vigtigt at kroppen hele tiden har noget at arbejde med. Derfor skal der helst ikke gå alt for længe mellem måltiderne, og du skal således heller ikke forsøge at sulte dig selv. Men husk så blot, at et stykke frugt, et knækbrød, et stykke kylling eller andet er helt fint til at holde forfrændingen oppe, så hold dig til sådanne ting, så længe vi taler om mellemmåltider.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share