Smerter i brystet


Mike
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu trænet i 5 måneder.

Jeg er først for en måned siden begyndt at træne bænkpres med bredt greb, og det kan mærkes i brystmuskulaturen.

Men efter de sidste 2 træninger har jeg fået rigtigt ondt midt i brystet. Det virker ikke som om det er selve musklen, men enten stedet hvor den hæfter på midten eller selve knoglestrukturen.

Når jeg bøjer mig bagover lyder der tit en knæk lyd fra selve brystet.

Det har været så slemt at jeg ikke kunne trække vejret dybt ind, uden at det gjorde meget ondt.

Skal jeg helt stoppe med bænkpres til det er væk, eller køre med lavere belastning ?

Andre der har haft samme problem ?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg bøjer mig bagover lyder der tit en knæk lyd fra selve brystet.
det tror jeg er meget normalt ... jeg har samme knæk effekt når jeg strækker mig
Jeg er først for en måned siden begyndt at træne bænkpres med bredt greb, og det kan mærkes i brystmuskulaturen.

ok da jeg startede med BP kunne jeg mærke det i låret :D :D :D

er der noget der gør ondt så tag en pause. du vil meget hurtigt finde ud af om det er ømhed eller en skade.

er din ømhed ikke forsvundet/aftagende efter 2-5dage så er der nok noget galt.

men hvis du har undladt at fortælle om din fornylige trafik ulykke så skulle du nok kontakte din læge :blink:

Link to comment
Share on other sites

ok da jeg startede med BP kunne jeg mærke det i låret

Så er det nok fordi du som mange andre ligger og flagrer uhjælpeligt med benene oppe i luften når du bænkpresser ;)

Nej Spøg til side, så var det mere for at forklarer at jeg før havde kørt bænkpres med smalt greb for at træne Triceps Brachii, og at jeg nu var begyndt med bredt greb for at træne Pectoralis Major.

Det undrer mig blot at de føles som om det er skelettet der er ved at give op istedet for selve Pectoralis Major. Men det kan selvfølgelig også være selve vedhæfningspunktet der bliver belastet. :unsure:

Edited by Mike
Link to comment
Share on other sites

Så er det nok fordi du som mange andre ligger og flagrer uhjælpeligt med benene oppe i luften når du bænkpresser

nej det var min makker der ikke kunne udstå at jeg løfter/løftede mere end ham og derfor gav mig lammere på lårene medens jeg bænkede :w00t:

hehe ok ok

jeg kan sige at da jeg startede for ca 7½md siden der havde jeg svine ondt mellem patterne. det var lisom den smerte efter en go gang fuglebryst/skipper bryst.

du skal bare pumpe videre.

somsagt:

No Pain No Gain ... :devil: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mange kører uden pause på brystet og i stedet bruger de brystet som en slags fjeder, og dette kan være årsagen til smerterne. Da jeg startede med styrketræning i et fitnesscenter gjorde jeg også dette og havde tit smerter i brystet, men efter at jeg starte til styrkeløft og begyndte at holde pause på brystet har jeg ikke mærket noget til dette.

Man kan ikke løfte helt det samme, men tilgengæld blive løftene udført korrekt og man opnår en størrer styrke, da der vil være et større pres på musklerne i en længere periode.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share