Kettlebells


clayman
 Share

Recommended Posts

Jeg havde tænkt mig at købe sådan en kettlebelldims, men synes egentlig at prisen er en anelse pebret de fleste steder. Jeg mener, over 1000 kr. for en klump jern med håndtag synes jeg ærligt talt er i overkanten. Efter at have surfet en smule omkring faldt jeg over denne model fra sport-tiedje, der koster i omegnen af halvdelen af hvad modeller på de fleste andre sites koster.

Jeg har dog læst mig til, at der en del modeller på markedet der af forskellige grunde er mere eller mindre ubrugelige. Er der nogen der kan give mig en god grund til, at jeg ikke skulle investere i sådan en fætter? Er der nogen der har købt/prøvet den viste model?

Alternativt, er der nogen der kan henviser mig til en forhandler, der har acceptable modeller til non-ublu priser?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har anskaffet en KB fra sport-tiedje som fødselsdagsgave til en kammerat. Der er tale om en 20 kg KB. Kvaliteten er langtfra på højde med dem fra Kettlebells.dk eller eleiko. Grebet var ikke glat (dvs små metalstykker ved grebet) og bunden ikke lige, så den rokker lidt. Jeg kan forestille mig, at det dårlige greb begrænser i flere øvelser herunder grundøvelser som snatch og swings. Brug de ekstra penge og køb en anden :smile:

Link to comment
Share on other sites

De kugler, som du linker til, vil jeg personligt holde mig langt væk fra.

Jeg har set dem og prøvet dem.

Hvis du for alvor vil træne med dem, kan du godt kysse dine hænder farvel. De bliver flået til døde af det grove greb.

En RKC kugle, Kettlebelldk, Eleikokugle eller en competitionbell er sagen.

Alt andet gør din træning ærgelig.

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Hi,

it depends what you're gonna use your bell for.

If it is general strenght training & fitness, not so many high reps, any cast iron with a good handle will be fine.

If you want to do high reps in clean & jerk and snatch, a competition steel bell can not be beaten. Send me a message I can probably help you with those, or put you in contact with someone so you can try one.

Prices are cheaper than what you may think.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for responsen.

Det er rigtigt at det ville være en skam at smide penge efter noget, man alligevel ikke ville gide at benytte pga tvivlsom kvalitet. På den anden side vender alt hvad der eventuelt måtte være af jyde sig i mig :wink: ved tanken om at spendere 4-5000 på nogle kettlebells, når de egentlig primært var tiltænkt som træningsredskab når jeg er nede hos min kæreste ca. hver 2. weekend.

Jeg faldt lige over en KB-forhandler, jeg ikke har set før. Disse bliver tilsyneladende produceret i Herning og er ligeledes markant billigere end eksempelvis kettlebells.dk. Er der nogen der har erfaringer med dem?

Ellers må jeg vel til lommen eller bare nøjes med nogle færre KBs. Disse competitionbells ser iøvrigt fede ud og er ikke engang dyrere end visse af de 'almindelige' modeller. Det er værd at overveje.

Fede klip du har på din side, Thierry.

Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt lige over en KB-forhandler, jeg ikke har set før. Disse bliver tilsyneladende produceret i Herning og er ligeledes markant billigere end eksempelvis kettlebells.dk. Er der nogen der har erfaringer med dem?

Har prøvet dem for et halvt års tid siden, skal ikke kunne sige om de har lavet dem om siden. Men de havde et ret stort håndtag, i forhold til org. kettlebells, faktisk så store at de var svære at træne med. Har du en kæmpe hånd er de sikkert ok. :laugh:

Kvaliteten var umiddelbart ok.

Link to comment
Share on other sites

Har prøvet dem for et halvt års tid siden, skal ikke kunne sige om de har lavet dem om siden. Men de havde et ret stort håndtag, i forhold til org. kettlebells, faktisk så store at de var svære at træne med. Har du en kæmpe hånd er de sikkert ok. :laugh:

Kvaliteten var umiddelbart ok.

Mine hænder er vel nogenlunde gennemsnitlig størrelse for en mand, måske en smule større. Men så længe håndtaget bare er nogenlunde glat er det i mine øjne ikke det vilde problem med tykkelsen :smile:

Øhh hvor mange har du tænkt dig at skulle have siden du skal bruge 4-5000kr på det??? :blink:

Hvis man eksempelvis kunne tænke sig to af samme vægt, og har brug for mere end én størrelse KB kommer man da temmeligt hurtigt derop.

Det kan også være der er nogle billige på restlager hos kettlebells.dk

OK, tak. Det vil jeg holde øje med.

Link to comment
Share on other sites

Mine hænder er vel nogenlunde gennemsnitlig størrelse for en mand, måske en smule større. Men så længe håndtaget bare er nogenlunde glat er det i mine øjne ikke det vilde problem med tykkelsen :smile:

Hvis man eksempelvis kunne tænke sig to af samme vægt, og har brug for mere end én størrelse KB kommer man da temmeligt hurtigt derop.

OK, tak. Det vil jeg holde øje med.

Enig, men kunne ikke læse ud af emnet om du har trænet med dem før, har du ikke det vil en eller to KB til at starte med være alt rigeligt, der findes utallige muligheder for øvelser med bare en enkelt KB og så kommer man langt bare for et par tusind.

Link to comment
Share on other sites

Med én 16kg og én 24kg kan du lave rigtig meget, og jeg synes i hvert fald ikke der er nogen grund til at gå ud og købe to af alle størrelser før du er helt sikker på at det er træningsformen for dig.

Crossfit CPH har lige fået en sending nye KB's, som virkede helt ok ved første håndtering - jeg finder lige ud af hvilket mærke det var.

Kuglerne hos kettlebellshop ser umiddelbart pæne ud (ikke mindst til prisen). Det kritiske punkt er for det meste i samlingen/svejsningen af håndtaget der vender ind mod kuglen, og det er ikke til at se på de billeder.

Link to comment
Share on other sites

Enig, men kunne ikke læse ud af emnet om du har trænet med dem før, har du ikke det vil en eller to KB til at starte med være alt rigeligt, der findes utallige muligheder for øvelser med bare en enkelt KB og så kommer man langt bare for et par tusind.

Det var såmend heller ikke min intention at gå ud og dem alle på én gang, men efterhånden som man bliver stærkere er det oplagt at købe nogle tungere.

Crossfit CPH har lige fået en sending nye KB's, som virkede helt ok ved første håndtering - jeg finder lige ud af hvilket mærke det var.

Kuglerne hos kettlebellshop ser umiddelbart pæne ud (ikke mindst til prisen). Det kritiske punkt er for det meste i samlingen/svejsningen af håndtaget der vender ind mod kuglen, og det er ikke til at se på de billeder.

Tak skal du ha', det ville jeg sætte stor pris på :smile: Skulle den være helt galt med håndtaget er det vel ikke noget som en vinkelsliber ikke kan klare i en snæver vending, eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share