Super six


apprenti
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte at med Wards og Kesslers nye sejre, burde der være en tråd om turneringen som vil være på de fleste bokseinteresseredes tunger/tanker.

Tråden her kan være hvor man poster nyheder, rygter samt diskuterer kampene inden og naturligvis også efter.

Derudover kan kritik af turneringen naturligvis også debateres fx om pointsystemet er refærdigt; om det er de rigtige boksere mv.

Down to business:

copy pasted fra http://tv2sport.dk/node/36017 (edit: jeg har tilladt mig at opdatere rekordlisterne så de passer til dd)

Baggrund:

Tre europæiske og tre amerikanske boksere deltager i Super Six World Boxing Classic, der bliver afviklet fra efteråret 2009 og frem til maj 2011 og bokses i supermellemvægt.

Kampene skal bokses i USA og Europa. En sejr på knockout giver bokserne tre point, en sejr på point udløser to point, mens en uafgjort kamp giver et point. En tabt kamp giver ingen point.

Når alle seks boksere med udgangen af 2010 har bokset tre kampe, går de fire boksere med flest point videre til semifinalerne. Nummer et møder nummer fire, og nummer to møder nummer tre. Selve finalen skal afvikles i maj 2011 og skal som minimum gælde VM-bælterne hos bokseforbundene WBA og WBC.

Turneringens samlede sum kommer ifølge tyske Team Sauerland til at ligge omkring 36 millioner euro, omkring 265 millioner kroner.

Endnu kender bokserne kun deres første modstander, og første runde i efteråret 2009 ser således ud: Carl Froch (England) - Andre Dirrell (USA), Arthur Abraham (Tyskland) - Jermain Taylor (USA) og Mikkel Kessler (Danmark) - Andre Ward (USA).

Bokserne:

Mikkel Kessler, 30 år, Danmark.

Rekordliste: 42 sejre (32 på knockout), et nederlag.

Er verdensmester hos World Boxing Association (WBA) i supermellemvægt.

Carl Froch, 32 år, England.

Rekordliste: 25 sejre (20 på KO), ingen nederlag.

Er verdensmester hos World Boxing Council (WBC) i supermellemvægt.

Arthur Abraham, 29 år, Tyskland.

Rekordliste: 30 sejre (24 på KO), ingen nederlag.

Er verdensmester hos International Boxing Federation (IBF) i mellemvægt.

Jermain Taylor, 30 år, USA.

Rekordliste: 28 sejre (17 på KO), tre nederlag, en uafgjort.

Er tidligere verdensmester i mellemvægt.

Andre Ward, 25 år, USA.

Rekordliste: 20 sejre (13 på KO), ingen nederlag.

Vandt guld i letsværvægt ved OL i Athen 2004.

Andre Dirrell, 26 år, USA.

Rekordliste: 18 sejre (13 på KO), ingen nederlag.

Vandt bronze i mellemvægt ved OL i Athen 2004.

Således ser kampsammensætningen ud for de første indledende kampe:

CARL FROCH vs. ANDRE DIRRELL

JERMAIN TAYLOR vs. ARTHUR ABRAHAM

MIKKEL KESSLER vs. ANDRE WARD

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Hvor bliver kampene vist??
Viasat har TV-rettighederne eksklusivt. Mikkel Kesslers kampe vil blive tilbudt som pay-per-view til Viasats parabolkunder og kunder med bredbånds-TV, som abonnerer på Viasats kanaler. Forhandlinger med andre distributører er endnu ikke afsluttet. De resterende kampe, hvor Mikkel Kessler ikke deltager, vil alle blive vist på TV3 PULS.
Edited by Vastus
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nogle der ved om Showtime vil vise kampene uden pay-per-view?

TV2 viser de kampe som Kessler ikke deltager i.

Kesslers kampe vises med ppv på viasat - sikkert TV3 eller 3+

Lige nu er kampen mellem Arthur Abraham og Jermain Tayler lige sluttet. Og nøj hvor så JT slet ikke Abrahams slag der ramte lige på kæben. Nøj, det var en kølle der blevet svunget! - Det som AA lige netop er kendt for.

Vild kamp hvor AA flere gange forsøgte sig med sine vilde slag. De to gange hvor de gik rent ind var JT helt rundt på gulvet selvom JT første gang ikke gik i gulvet, men dog var godt og grundigt rundforvirret! Men nogle rene slag var det bestemt ikke AA leverede.

JT så ud til nok at have en lille pointfordel indtil 12sekunder inden 12. runde blev fløjtet af.

Mens JT lå på gulvet helt unden at vide hvor han var og AA jublede med sine trænere, blev Valuev og Kessler filmet og det var tydeligt på Kesslers kropssprog at den højre AA vandt med imponerede danskeren.

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg ikke sige resultatet.

Jeg ved dog ikke om den bliver genudsendt, men der er nogle højdepunkter kl 20:00-20:50 på tv2 i aften

Lidt om kampen:

Men det var en meget uskøn kamp og hele tiden meget lige! Den kom vel først rigtig i gang, hvis man kan kalde den det, i 5 runde. Der var mange slag i nakken, holden og skubben i hele kampen. På den lidt ufine side var de vel meget lige. Så da dommeren kaldte bokserne sammen, var det tydeligt at se på deres adfærd at de begge vidste de var meget lige. For første gang så de ud til at respektere hinanden og gav også hinanden hånden, respektfuldt.

Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg ikke sige resultatet.

Jeg ved dog ikke om den bliver genudsendt, men der er nogle højdepunkter kl 20:00-20:50 på tv2 i aften

Lidt om kampen:

Men det var en meget uskøn kamp og hele tiden meget lige! Den kom vel først rigtig i gang, hvis man kan kalde den det, i 5 runde. Der var mange slag i nakken, holden og skubben i hele kampen. På den lidt ufine side var de vel meget lige. Så da dommeren kaldte bokserne sammen, var det tydeligt at se på deres adfærd at de begge vidste de var meget lige. For første gang så de ud til at respektere hinanden og gav også hinanden hånden, respektfuldt.

Er den værd at se genudsendelsen af?

Link to comment
Share on other sites

Er den værd at se genudsendelsen af?

Nah, ikke rigtigt. det var ikke nogen køn kamp og der skete intet de første 4runder. Kampen kom aldrig rigtigt igang.

Du kan se højdepunkterne i aften for at få et kort indblik i boksernes styrker, som de kun viste i meget korte øjeblikke i nat.

Link to comment
Share on other sites

første kamp var fantastisk. De stod virkelig godt til hinanden.

Den anden kamp var uhyggelig rodet. Dirrell havde en utrolig irriterende stil, og prøvede sig med nogen hurtige kombinationer, men lykkedes aldrig rigtig. Froch derimod blev grebet lidt af stemningen, og det endte som en gang værtshus-slagsmål.

Tror Kessler uden problemer kan tackle Froch og JT. Så må vi se hvor langt AA kommer, men virkede til at han havde set svagheder hos ham, som han kunne udnytte.

Link to comment
Share on other sites

Så må vi se hvor langt AA kommer, men virkede til at han havde set svagheder hos ham, som han kunne udnytte.

AA var lidt sjov, eller måske snarer kedelig at se på, da han gik med meget tætte parader 95% af tiden og når han åbnede sig var der gerne med to store tunge hooks og her er det åbenlyst at Kessler har mulighed for at lave en hurtig højre til kæben og/eller dybt slag og så ellers undvige. Eller måske komme lidt tæt ind på ham og levere nogle short hooks.

JT var med til at skabe kampen, for jeg synes han var god til at åbne AA og det samme skal Kessler gøre + naturligvis undgå AAs højre som JT vist kan skrive under på. Eller pt er det vist hospitalspersonalet der gerne vil skrive under på det.

Angående Tayler så kan det jo være han bliver skiftet ud med Allan Green som var førsteseedede til at komme ind i supersix. Personligt kunne en Bute også være interessant at se, men han skal lige have en rematch mod Andrade først - og den rematch er da også fuldt ud

.
Link to comment
Share on other sites

Skulle lige til at oprette en tråd om boksning, men så så jeg, at der allerede var nogen, som var kommet mig i forkøbet:o)

Jeg skriver egentlig, fordi jeg har en masse sprøgsmål, som jeg håbede at I måske kunne svare på. Jeg synes nemlig at boksning er verdens mest ugennemskuelige sport. Mine spørgsmål er følgende:

- Hvordan kan ALLE boksere være verdensmestre?

- Hvordan kan ALLE boksere have 25+ sejre, 0 uafgjorte, 0 nederlag? I mit hovede er der et eller andet, der ikke går op, eller også er der en eller anden bokser et eller andet sted som virkelig får nogle tæsk.

- Hvor god er Calzaghe i forhold til dem, der er med i Super Six? Efter jeg så ham mod Kessler har jeg set alle hans kampe. Jeg ved det er enormt forræderisk, men jeg synes, at han er den sejeste bokser. Jeg kan godt lide hans stil.

- Ville Calzaghe tabe til Kessler, hvis de mødtes igen?

- Hvor prestigefyldt er det at vinde OL i boksning?

- Hvergang to boksere mødes er de altid ENORMT gode begge to. Findes der en officiel verdensmesterliste? Og i så fald, hvem er verdens bedste lige nu?

Det var mange spørgsmål. Håber I kan svare på nogle af dem

Link to comment
Share on other sites

Skulle lige til at oprette en tråd om boksning, men så så jeg, at der allerede var nogen, som var kommet mig i forkøbet:o)

Jeg skriver egentlig, fordi jeg har en masse sprøgsmål, som jeg håbede at I måske kunne svare på. Jeg synes nemlig at boksning er verdens mest ugennemskuelige sport. Mine spørgsmål er følgende:

- Hvordan kan ALLE boksere være verdensmestre?

- Hvordan kan ALLE boksere have 25+ sejre, 0 uafgjorte, 0 nederlag? I mit hovede er der et eller andet, der ikke går op, eller også er der en eller anden bokser et eller andet sted som virkelig får nogle tæsk.

- Hvor god er Calzaghe i forhold til dem, der er med i Super Six? Efter jeg så ham mod Kessler har jeg set alle hans kampe. Jeg ved det er enormt forræderisk, men jeg synes, at han er den sejeste bokser. Jeg kan godt lide hans stil.

- Ville Calzaghe tabe til Kessler, hvis de mødtes igen?

- Hvor prestigefyldt er det at vinde OL i boksning?

- Hvergang to boksere mødes er de altid ENORMT gode begge to. Findes der en officiel verdensmesterliste? Og i så fald, hvem er verdens bedste lige nu?

Det var mange spørgsmål. Håber I kan svare på nogle af dem

Er bestemt ikke bokseekspert, men tror jeg kan klare nogle af dem fra hoften, og så må andre rette mig. :blush:

1. Der er flere forskellige bokseforbund og ikke et stort "officielt". De tillader sig alle at kalde deres respektive mestre for verdensmester (hvilket så kun gælder indenfor det forbund). Svarer lidt til hvis du bliver Danmarks mester i badminton indenfor DGI regi og ikke Dansk Badminton Forbund (kan sammenlignes med et stort og lille forbund).

2. Det er desværre sådan i boksning at det kan være en katastrofe for karrieren at tabe blot en enkelt kamp. Så for de store gælder det om at bokse mod en række sekunda modstandere indtil forbundet kræver et titel forsvar mod en "værdig" udfordrer. Og for slå igennem skal du have en dygtig manager der kan sætte en række nemme/middelkampe op og slutteligt med lidt held få en kamp mod en bedre (hvor man så skal slå til). Men giver dig ret, der må være mange boksere derude med en svag statistik.

3. Calzaghe er jo en ældre herre efterhånden, men ingen tvivl om at han var den absolut bedste bokser i den vægtklasse omkring det tidspunkt han slog Kessler. Men har han ikke stoppet karrieren (efter han gik en vægtklasse op) ? Og ja, hvis han var blevet ved ville han nok være storfavorit til at vinde Super Six (sammen med Kessler som må formodes at have nærmet hans niveau i løbet af de seneste par år).

4. Hvis du vinder OL er det somregel et springbræt til en (god) professionel karriere.

5. Der er af gode grunde ikke en officiel verdensrangliste, da de forskellige forbund selvfølgelig vil holde på at deres boksere er bedst. Men der findes vel en lang række lister der sammenligner bokserne på kryds og tværs med de midler de nu har. Ved ikke hvilken liste der er mest valid/seriøs, og hvordan disse boksere fra Super Six er placeret på denne.

Link to comment
Share on other sites

Første hit på google ved en søgning gav mig ex denne liste:

Super Middleweight (168 lbs)

1. Mikkel Kessler

2. Lucian Bute

3. Carl Froch

4. Librado Andrade

5. Arthur Abraham

6. Anthony Mundine

7. Andre Ward

8. Sakio Bika

9. Jermain Taylor

10. Allen Green

11. Robert Stieglitz

12. Danny Green

13. Andre Direll

14. Karoly Balzsay

15. Denis Inkin

Link to comment
Share on other sites

Elvirus svarede ganske fint, men jeg dog lige tilføje lidt.

1 selvom der findes man forbund er der dog nolge som er mere værd end andre!

3 det er helt korrekt at du er en forræder :laugh: Calzaghe bokser nemlig ikke særlig kønt eller teknisk flot - men han er god til det han gør og det er bl.a. en masse hurtige serier (dog uden den store bund).

4 Kessler kunne muligvis godt have slået Calzaghe da de mødtes for ca 2 år siden, men det vill kræve at Kessler troede mere på sig selv og holdt fast i de ting han er gode til. Det var en relativ tæt kamp og situationer hvor Kessler styrede var det også tydelkigt at det var hans stil. Men JC har altid været god til at splitte de andre stile ad, så modstanderne ikke kunne komme ind i en ordentlig rytme. Der er flere ting MK har lært ved at møde joe, så det behøver måske ikke være dårligt. MK har lært megt og også taget nogle af JC's trick til sig. Fx at give den en ekstra skalle de sidste 30sek da dommerne i teorien så synes JC var den bedste i omgangen, selvom den måske snarer var lige. Der er mange små tricks man kan benytte og det begynder Kessler også at bruge.

6 du kan eventuelt se lidt på boxrec.com eller the ring magazine. Det er lidt subjektivt, hvem der er den bedste, men det vil super six muligvis rode bod på - i supermellemvægt. Det er dog også den klasse hvor der er mest talent.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg tænkte jeg lige ville bumpe tråden for at folk kan skrive optakt eller løbende reaktioner og efterfølgende personlig analyse.

http://www.sporten.dk/boksning/kessler-er-greatest

personer der giver deres bud på Kesslers svagheder og styrker...

edit og til dem der ikke har hørt Volbeats Kessler sang, kan den findes her:

http://volbeat.dk/2009/11/20/trouble-with-mp3-download/

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Ud fra de få minutter jeg har set Andre Ward tror jeg ikke på at han kan slå Kessler ud, men det tvivler jeg også lidt på at Kessler kan. Der er så meget på spil i disse kampe, at jeg vil blive overrasket hvis ikke de går 12 omgange. Hvis de er meget lige er jeg ikke i tvivl om at Ward får sejren, men jeg tror dog også at Kessler vil dominere. Det er første gang at Ward er oppe mod en rigtig klassemodstander, hvorimod Kessler har en en kamp mod Calzaghe, som jeg tror han har lært utrolig meget af.

Mit bud: Kessler med unanimous decision.

Btw. jeg bryder mig sgu ikke om den Volbeat sang. De sidste to han har haft var bedre imo.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Slet ingen der ved hvor kampen Arthur Abraham vs Andre Dirrell vises næste lørdag?? Umiddelbart er det vidst TV2 der har rettighederne, men ser ikke ud til de viser den.

Prøv at checke på tyske ARD. De har tidligere vist Abrahams kampe, og viste vist også hans første kamp mod Jermaine Taylor, så det er vel et realistisk bud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share