et varieret træningsprogram


TrainingDay
 Share

Recommended Posts

hej molére

inspireret af HST fik jeg den idé omkring progression om man ikke kunne gøre sådan at man simpelthen hver eneste gang man træner skifter et par af øvelserne ud med tilsvarende (altså have et grund program) og så simpelthen skifte lidt øvelser og reps x sæts hver gang....

ved godt det ikke er den dybe tallerken ;) men kunne man ikke gøre det?

Edited by TrainingDay
Link to comment
Share on other sites

Det kan man sagtens gøre og med stor succes, i hvert fald hvis du ønsker dig et mere funktionelt udbytte af din træning. For her får kroppen netop ikke lov til at vænne sig til en bestemt rutine, da der hvert pas bliver ændret på tingene.

Du skal dog ikke forvente dig en lige så hurtig belastningsfremgang i de enkelte øvelser da de jo, som programmet lægger op til ikke er med hver gang. Dog vil du kunne forvente dig en bedre hypertrofi af muskulaturen, da du vil ramme den forskelligt fra gang til gang.

Så prøv din "dybe tallerken" og post evt. din resultater med det hvis du har lyst.

Som du selv siger så er det ikke den dybe tallerken du her har opfundet, hvis du f.eks. kigger på crossfit, så ændres program sig næsten radikalt fra gang til gang.

Link to comment
Share on other sites

ja men jeg vil da prøve det ad (gør jeg egentligt allerede lidt da jeg er for energisk i centret og keder mig hvis jeg hele tiden laver det samme) ;)

med hensyn til progression og hypertrofi har jeg som newb før forhørt mig med folk herinde om det f.eks ikke ville være at anbefale at slå maven ihjel engang imellem inden sengetid eller om morgenen(og måske lige slå lænden ihjel ved samme lejlighed for at undgå ubalance - for folk som mig med hang til ondt i lænden), men her mener de fleste at syntes at 1-2 øvelser 2 gange i ugen og så dødløft, squat og military presses skulle være nok mave, men her er jeg nok uden specielt meget erfaring

bare af den opfattelse (min barnlige logik siger mig) at det da må være bedre at varrie kroppens bevægelse 100% hele tiden, f.eks spillede jeg 2 timers fodbold med gutterne idag og kørte pushups, og pull-ups/chin-ups i overlæggeren på målet når der var tid til det inspireret af at se hvordan de trænede skuespillerne til 300 filmen, det er jo osse bare konstant progression, variation og bevægelse, kan ikke se hvorfor det skulle være dårligt (måske hvis man tænker mere på hypertrofiens størrelse skal jeg ikke kunne sige om det er dårligt men i forhold til at blive cuttet og muskoløs burde det kun være godt?)... MEN når det er sagt så holder jeg da pauser og jeg vil heller ikke mene at idag var en "trænings-dag" bare cardio med lidt nature pumping ind over ;)

nå jeg vil slutte inden jeg går helt i selvsving - tak for svaret :)

-TD .

Edited by TrainingDay
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share