forkølelse og træning


TrainingDay
 Share

Recommended Posts

hey mol peoples.

- har lige været snottet og forkølet en uges tid og blev rådet af en i receptionen der hvor jeg træner at lade være med at træne, da ens krop skal bruge alt energien på at bekæmpe sygdommen, og at sygdommen strækker ud hvis man træner...

er dettte korrekt, og hvad gør i ? træner light eller hjælper det et fedt ?

- for nu holdt jeg så den uges pause og kom tilbage til nogle vægte der var blevet for tunge and thats some bulllllshit !

Link to comment
Share on other sites

hey mol peoples.

- har lige været snottet og forkølet en uges tid og blev rådet af en i receptionen der hvor jeg træner at lade være med at træne, da ens krop skal bruge alt energien på at bekæmpe sygdommen, og at sygdommen strækker ud hvis man træner...

er dettte korrekt, og hvad gør i ? træner light eller hjælper det et fedt ?

- for nu holdt jeg så den uges pause og kom tilbage til nogle vægte der var blevet for tunge and thats some bulllllshit !

Well, det afhænger vel af hvor slemt det. Hvis det bare er forkølelse med snot i næsen og så videre, så træner jeg sgu bare. Tag evt. noget zymelin/otrivin spray inden; eller start med squat, så løsner adrenalinen snottet. Men skal ikke kunne sige, hvor meget forkølelsen evt. bliver forlænget...

That being said, så er det vel begrænset, hvor meget svagere du er efter en uge?

Link to comment
Share on other sites

Hej med dig,

Det er rigtigt at det kan være en god ide at holde lidt igen når man er syg. Det andet aspekt i det at være syg er AT MAN SMITTER ANDRE NÅR MAN FORTSÆTTER MED AT TRÆNE HVIS MAN TRÆNER SAMME STED SOM ANDRE. PÅ DEN MÅDE HOLDER MAN GANG I "SYGDOMMEN". PERSONLIGT SYNES JEG DET ER MEGA EGOISTISK.

JEG HAR SELV OPLEVET AT FÅ AT VIDE JEG VAR EN TYND LILLE LORT FORDI JEG BAD EN PERSON VED SIDEN AF MIG (I ET SPINNING-LOKALE) FORDI JEG SPURGTE HAM OM HAN VAR SYG OG OM HAN SÅ IKKE HAVDE OVERVEJET AT BLIVE VÆK SÅ HAN IKKE SMITTEDE OS ANDRE.

Træner man hårdt er ens immunforsvar nedsat og derfor er man meget mere modtagelig for sygdomme.

Link to comment
Share on other sites

hey.

jeg har også lige været syg, hvor at kroppen bare følet helt smadret. så gør jeg det at jeg ik træner så hårdt men, holder mig igang stille og roligt, for når jeg så er ved at være rask igen, kan jeg gi den fuld gas. jeg kender godt det efter en uges syge pause er alt meget tungt. så tror hvis at man kan, skal man holde sig igang men, roligt og måske ikke i så lang tid. :smile:

p.s. husk ikke at host udover det hele men, feks i et stykke papir og tøre maskinerne af efter dig og vaske hænder løbendene, så smitten ned sættes (evt. prøv at træne når centert ikke er helt fydt med folk) så er man ikke helt ego:)

Edited by pip
Link to comment
Share on other sites

cool tak for svarende.

så må man jo bare bide i det sure æble, være et godt fitness individ og holde sig fra centret for at undgå smitte...

måske kunne man hvis man føler for det løbe en tur og lave lidt light mave-øvelser og pushups derhjemme så, for mit vedkommende ryger der nemlig desværre lidt candy ned når man ligger der og har ondt af sig selv (LOL hehe) og føler at "muskelmassen rasler af" ?!

ville det ikke være en god idé at fyrer lidt ekstra protein ned under sygdommen (såvel som ferier osv. for at holde muskelmassen) ?

Link to comment
Share on other sites

Hvis man er for syg til at gå på arbejde, enten pga. mangel på fysisk overskud eller pga. smittefare, så skal man sku tænke på det samme i træningscentret. Tænk på de folk omkring og drop ego-trippet.

Desuden forlænger det din "sygeperiode", hvis kroppen også skal bruge energi på muskelnedbrydelse/-dannelse efter træning, og ikke bare kan fokusere på at få sygdommen ud af kroppen -> dvs. endnu længere tid, før du kan træne for fuld skrue igen.

Ikke sagt at man nødvendigvis skal begrave sig under dynen hvis man har lidt snot i næsen - men tænk på dem i træningscentret, som du tænker på dine arbejdskollegaer mht. smittefare.

Link to comment
Share on other sites

That being said, så er det vel begrænset, hvor meget svagere du er efter en uge?

ja det er da begrænset, men da jeg kun har trænet relativt intensivt og målrettet i tjae omkring 6-8 måneder (men gået lidt mere seriøst til værs de sidste 3-4 måneder) er det for mit vedkommende også begrænset hvor meget grundlæggende muskelstyrke/vækst jeg har opbgygget tror ikke helt "grund-stenen" er opbgygget endnu hvis man kan sige det sådan så efter en uge kan jeg da godt mærke at det halter med at tage de tungeste vægte ordenligt, altså uden at jeg står som en mongol og svinger med hele kroppen og undgår fokus...

- specielt pull-downs og lateral-raises var da helt fiasko og ved lateral er det næsten pinligt iforvejen at stå med de der 3-6 kg tøse vægte hehe !!

Edited by TrainingDay
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share