Tips til forbedring


HenrikD
 Share

Recommended Posts

Da jeg inden for en overskuelig tid, skal lave en opfølgning på min træning med en instruktør, ville det være rart at vide hvad jeg selv kunne foreslå.

Alder 30

Højde 186

Vægt 90Kg

Jeg har trænet ca. et halvt år, og er generalt tilfreds med fremgangen, dog kunne det være rart med lidt variation og øvelser som kræver en smule teknik.

Der skal tages hesyn til en degeneret diskus, skæv ryg (intet voldsomt, men stadig et problem), slidgigt i lænderyggen, samt hoften heller ikke ligger helt lige.

Jeg træner tre gange om ugen, af ca. 1 times varighed. Målet er først og fremmest, at opnå en fornuftig styrke i hele kroppen.

Følgende træner jeg hver gang, med forbehold naturligvis, på maskine, der er sansynligvis flere fejl i navnene.

Opvarming 500 meter roning efterfulgt af 250 meter med fuld fart.

Upper back 3x10 35Kg

Vertical traction 3x10 55Kg

Chest pres 3x10 55Kg

"Almindelig ryg øvelse" 3x10 35/40Kg

Biceps 3x10 25/30Kg Alt efter hvor mange kræfter jeg har tilbage.

Triceps 3x10 20Kg Alt efter hvor mange kræfter jeg har tilbage.

Rygøvelser på gulv, smidigheds øvelser, øvelser for muskler i hoften/nedre ryg på stativ.

Efter behov;

Squat 2x5 40Kg - Afløser benpressemaskine 2x10 100Kg, af hensyn til balance og teknik øvelse.

Der mangler, som uden tvivl vil blive påpejet, maveøvelser, de kommer når "borgmestermaven" er væk. Jeg har ikke pt. mulighed for at træne mere end en time to gange om ugen, den tredje dag kan dog forlænges om nødvendigt.

Jeg har overvejet, om en dedikeret skulderøvelse kunne være en fordel?

Link to comment
Share on other sites

kyl et par mave øvelser ind, det kan man godt selv om at man har en "borgmestermave" man siger at man ca. skal træne ryg og mave lige meget. og jeg træner en mand på 52 med en god "borgmestermave" og det er hårdt for ham med mave øvelserne men, han takker mig hver gang, for du skal huske at så er musklerne der når fedet så forsvinder :smile:

Link to comment
Share on other sites

Pokkers :tongue:

Jeg havde håbet, at kunne udsætte det lidt længere. De er da døden de maveøvelser.

Men, jeg kan godt se at den undskyldning ikke holder.

Til gengæld synes jeg det er i maveøvelser, at man hurtigst mærker fremskridt ;-) Du kan evt. tage et kig på denne geniale side: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/...ke/page108.html

Der er videoer af en masse fantastiske core-øvelser, som jeg forestiller mig også ville være godt for din ryg. Start med de helt basale øvelser og når din borgmestermave er væk, så vil du være oppe på niveau med de mere hardcore øvelser...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share