Løbende næse efter svømning


Blackwizard
 Share

Recommended Posts

Som triathlet svømmer jeg en del. Jeg har det problem at jeg ALTID bliver forkølet efter svømning, løbende og blokeret næse. Forkølelsessymptomer i 1-2 dage. Dvs. at jeg er permanent forkølet med 3 ugentlige svømmepas.. øvv

svømning i søer udløser det også men dog i mindre grad. Derfor tror jeg ikke det har noget med klor at gøre.

Jeg lider af astma og allergi overfor alt muligt.. dog ikke vand, mig bekendt!!!

I dag har jeg prøvet at svømme med næseklemme.. det er sgu noget p.....s når man bruger næsen til at puste ud med.

Har også prøvet at "skylle" næsen efterfølgende med saltvandsspray. Dog ikke med særlig god effekt.

Andre med samme problem? eller samme erfaring ? og løsning?? :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det bygger meget ofte på en irritation af næsen og sinus som giver en øget snot produktion, hvilket er grunden til at elite og tidligere elite svømmere næsten alle sammen går rundt og snotter lidt hele tiden.

Denne produktion skyldes tildels at der er en smule restvand tilbage i næsen som bliver ved med at irritere. Hvis dette skal ud, så er det hovedet ned imellem benene, holde sig for næsen og så prøve at puste luften gradvis kraftigere ud igennem næsen. Når dette er gjort så retter man sig op igen og så skulle der gerne, hvis der er restvand i næsen kommer en lille portion ud.

Dette har hjulpet på mig selv da jeg svømmede.

Håber i kan bruge det til noget, ellers så handler det bare om at få renset godt igennem i næsen, altså få alt snotten ud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share