skudsikkert HST program ?


TrainingDay
 Share

Recommended Posts

hej

intro: jeg har på grund af en meget stresset hverdag med fuldtids studie (tons af lektier) og personlig stress (lige kommet over deppression) ikke kunnet overskue 2-split program og det cardio jeg kører ved siden af.

skriver det overstående fordi der var en der skrev at jeg var useriøs fordi jeg ville skifte program efter at have fået hjælp til 2split (som jeg sætter pris på),

men sådan er det altså nu, da jeg i sommers ikke vidste hvilket 2. studieår jeg ville gå i møde (PUNKTUM), så 2-splittet kan ikke overskues og regner med at fullbody 3 gange i ugen kan overskues lettere (det bliver nemlig typisk til 3 gange i ugen på nuværende tidspunkt).

Har tænkt mig at kører et HST program 3 gange i ugen

mit første bud på HST programmet (delvist kopieret fra en anden side da der er stort set de øvelser jeg er gladest for lige nu)

hvordan syntes i lige umiddelbart det ser ud, er den i vinkel eller helt ude at skide.

gode idéer søges.

er det ok valg af øvelser til HST?:

Squat

Bænkpres

Bent over rows

Dødløft .

Incline Bænkpres

military Press

pulldowns

BB Curls

Lateral raises

calf raises

Lænd Øvelse

mave (ved maven havde jeg tænkt mig at skifte mellem: evil wheel, reverse chrunches, hanging leg raise og chrunches med vægt på)

er i tvivl om hvor mange sæt ved de forskellige øvelser, og hvilkennogle der skal køres excentrisk og hvornår?

peace - Sep !

Edited by TrainingDay
Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have det simpelt og vil have en kæmpe patkass', så skal du bare springe på en Sheiko Beginners, så skal du bare se løjer på patfronten!

Hvis du vil hoppe på HST vognen, ville jeg gå i gang med at kigge i nogle gamle sider af AndersL's log - han blev om nogen en flot fyr af HST.

Vil du tilbage på 2-split vognen, kan jeg kun anbefale Westside 4 Skinny Bastards - det sparker dælenme ræv!! For inspiration kan du kigge siderne igennem på DBM's log og kopiere det program. Du skal bare justere vægtene, så skal du bare se løjer :wink:

Link to comment
Share on other sites

tak kauf.

tror sku jeg kører hst program så har ændret tråden (spørgsmål mere specifikt og fundet nogle idéer til øvelser)

tjekker lige anderses log ud, men skal lige finde ud af hvordan jeg gør det (men på hans galleri kan man spotte reeet gode resultater som du snakkede om)

- med hensyn til westcoast 4 hardgainers .... så er jeg desværre ikke hardgainer ;)

- sep. :superman:

Link to comment
Share on other sites

tak kauf.

tror sku jeg kører hst program så har ændret tråden (spørgsmål mere specifikt og fundet nogle idéer til øvelser)

tjekker lige anderses log ud, men skal lige finde ud af hvordan jeg gør det (men på hans galleri kan man spotte reeet gode resultater som du snakkede om)

- med hensyn til westcoast 4 hardgainers .... så er jeg desværre ikke hardgainer ;)

- sep. :superman:

Haha, jeg har sgu' ikke snakket om nogle hardgainers :tongue:

WS4SB er for SKINNY BASTARDS - og det vil jeg nu heller ikke kalde mig selv, men det virkede enormt effektivt - du kan også kigge i min log efter både Sheiko og WS4SB - Sheiko var forrige jul og WS4SB er et par måneder siden.

Link to comment
Share on other sites

ja ok.

læste lige den artikel omkring hst her på siden, udemærket. forstår ikke helt det med at man skal kører

skimmede lidt af den her tråd omkring hst program http://www.motion-online.dk/fora/index.php...rt=#entry304123

men endte med at blive forvirret efter at læse den.

de snakker om at kører 5x5 til sidst ??? er det ikke meningen man i hst kører 1-2 sæt ????

well havde forestillet mig at kører:

2 x Squat

2 x Bænkpres

1 x Bent over rows

2 x Dødløft .

1 x Incline Bænkpres

2 x military Press

1 x pulldowns

1 x BB Curls

1 x Lateral raises

1 x calf raises

1 x Lænd Øvelse

1 x mave (ved maven havde jeg tænkt mig at skifte mellem: evil wheel, reverse chrunches, hanging leg raise og chrunches med vægt på)

lige en ting omkring max RM. jeg var nede og prøve hvad jeg max kunne kører og her kunne jeg ved f.eks bænkpres tage 15 kg (på hver side af stangen) ved 15RM, men i andet sæt kunne jeg kun tage 10RM med samme vægt på ... skal jeg så gå ned i vægt og måle hvad jeg kan tage af 15RM x 2 ? .....

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun sige, at jeg har trænet efter lignende principper som WS4SB. Upper/lower split, De og ME dage og nogle "atletiske" øvelser. Jeg syntes det var langt sjovere end en efter min mening temmelig tør HST cyklus. MEN sådan er vi jo så forskellige. :smile:

yeah ok.

jeg må indrømme jeg er forvirret omkring mit træning efterhånden.

der er sku så mange programmer

- sheiko lyder på mig (det program jeg fandt på nettet) som REN bryst(bænkpres) træning?

men med WS4SB ser osse ok ud (fået gode resultater?), er det den her du snakker om:

http://www.defrancostraining.com/articles/...ards-part1.html

så træner du bare det 3 gange i ugen og skifter mellem alle de øvelser der står på siden ?

takker

peace- Sep !

Edited by TrainingDay
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share