Allerup


allerup
 Share

Recommended Posts

  • Replies 395
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Allerup, du kan bare poste hamsterfotos, hvis vejret gør, at du synes, din log blir for trælsom. :)

Ja, jeg tror jeg bliver hængende lidt endnu...Da jeg desværre ikke er kommet helt af med influenzaen, kommer her dagens hamster:

campbells.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dagens tilbagebetaling:

Første rigtige træningsdag i 13 dage.

2 t 30 min, og 75 km. Der skal iøvrigt ikke lang tid til, før man har tabt alting på gulvet. Sjældent har jeg da været så træt, og hængt så meget i festbremsen på en træningstur, men det er nu godt at komme i gang igen.

Nedtælling til årets Toscanatur kan følges i min signatur...Iøvrigt er Holger Danske da den værste snotrejsearrangør der findes i DK. Mens alle andre har udsolgt i uge 13, måtte de desværre aflyse vores tur, så her to uger inden, måtte vi til at finde ferielejlighed og selv planlægge en tur derned...

Link to comment
Share on other sites

Sikke en pæn cykel, du har! Får man ikke ondt i ryggen af at sidde så højt med røven i forhold til styret?

Her er et af mine yndlingsdyr. Ikke så blød at sidde på som en hamster, men sød og snøflende og bare oki-doki!

post-12-1047239740.jpg

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Utraditionel farve-kombi du har valgt! Jeg kunne også godt lide, at skille mig lidt ud fra mængden. B)

Ja, der skal altså farve på... Det er fejlen ved de danske stelfabrikanter, de er simpelthen for kedelige. Næh, de kunne lære noget af italienerne, DE ved hvordan en rigtig Tivolicykel skal se ud...

Dagens Disneyevangelium

I regn og slud, Allerup skal ud... Så det kom han, selvom det nu hverken regnede eller sludrede... Til gengæld blæste der en vældig vind den dag u´ fra west...Uhadada

2t 16 min, 62 km.

Al denne forb. modvind er altså ikke min kop te. Især ikke når det kun er de sidste 15 km der er medvind. Til gengæld mødte vi en skolevogn på det sidste stykke, og så gik det ellers derudaf med 55-60 km i timen på hjul af den... Hun var garanteret klam i håndfladerne inde bag rattet, sådan med et par cykelryttere 8 cm fra bagkofangeren..Kørelæreren grinede nu vældig i spejlet..Jeg troede altså at han osse havde en gaspedal?

Nå, men vi fik da moret os med den over 4-5 km, så det var da meget skægt...

Link to comment
Share on other sites

Så er det hermed bevist... Jeg er en pjækrøv... <_<

Men hvad kan man være andet med det her vejr, så hydraulikundervisningen blev skippet til fordel for en cykeltur.

I dag var det for første gang uden hue, og kun med tre trøjer på, herligt at det bliver varmere B)

Dagens træning: 1 t 50 min, og 52 km. Der blev kørt lidt tempo i modvinden, ellers var det bare udholdenhedstræning. I morgen skal jeg bare ud og rulle en tur, for lørdag og søndag tager vi en minitræningslejr i Silkeborg, så der vil jeg gerne ha stængerne med...Nogen der kender nogen gode knolde på de kanter? Ellers står den næste uges tid på forberedelse til Toscana, som der nu kun er 8 dage til :)

Link to comment
Share on other sites

Hvornår mon jeg lærer det?

I dag skulle den sådan set bare stå på rul, men det var jo herligt vejr, og godt selskab...

Dagens træning: 2 t 25 min, og 71 km.

Og så.......blev jeg introduceret til rulleskift, som vist blev kørt som AT-intervaller... Det er iøvrigt en smart opfindelse...hæver lige farten med et par kilometer...

Men nu må vi jo se om det hævner sig i Silkeborg i weekenden, men mere om det på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...

Og så.......blev jeg introduceret til rulleskift, som vist blev kørt som AT-intervaller... Det er iøvrigt en smart opfindelse...hæver lige farten med et par kilometer...

Når du får teknikken lært er det faktisk MEGET mere effektivt, typisk måden der bliver kørt på i fronten af feltet i cykelløb (med mindre vi taler begynder - hvor alting har en tendens til at ende i kaos :lol: )

Link to comment
Share on other sites

Chinchillamekanikeren kunne ikke lige komme med en kommentar, da pindgrise er meget svære at smøre bagtøj på...

Du skal bare ha sådanne handsker på, som folk der kultiverer roser. De har som bekendt også torne. Roser altså. Pindgrise har ikke torne, men pigge. Men det er næsten det samme.

Her for neden en atypisk pindgris. Den kan du godt smøre, stikker vist ikke så meget. Er en cyklist nogensinde punkteret pga. pindsvinekontakt med dækket??

post-12-1047748777.jpg

Link to comment
Share on other sites

søndag tager vi en minitræningslejr i Silkeborg, så der vil jeg gerne ha stængerne med...Nogen der kender nogen gode knolde på de kanter?

Ja for dælen da. Forrygende område. I den vestlige udkant af Silkeborg er der den berygtede Funder [Funner] bakke, det er på landevejen mod Herning. Men ellers er der hele området syd og sydøst for byen, Virklund, Rye, Ry, Them, Vrads, Salten Voerladegård :confused2: Alken og Laven hvor der er en lille "bjergvej" med serpentinersving. I hele det område ved man aldrig hvornår der rejser sig en mur foran en, som virkelig trækker tænder, det kan være ganske korte bakker på 1-200 meter men også flere km lange svage stigninger. Til gengæld er Yding Skovhøj og Ejer Baunehøj noget overvurderet. Man starter jo ikke i havniveau ved opkørslen, snarere 130-140 meter, og så er det jo ikke andet end hvad man kan opleve 100 andre steder. God fornøjelse :)

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Laven - ak ja. Det bringer minder frem da min mormor og morfar hvert år tog mig med på Terassen Camping. Det var også dengang man rullede 40-80 km 2-4 gange om ugen. Og jeg fik ikke lov at have cyklen med :angry: - men kanon ferier alligevel.

Anyway - ziggy har ret. Jeg kan stadig drømme om ture på Vrads og som du nævner - bakken ved Laven. Jeg tror bare jeg ville have synes mere om det dengang end nu. Endnu mere :angry: Måske jeg hellere skal håbe på en tur fra Laven til Silkborg gennem skoven; der er da i det mindste læ. Efter min (nå ja, så berejst er jeg jo altså heller ikke) erfaring i DK, er dette område nok noget af det bedste i vores lille land. Både i cykelvenlighed/variation og natur.

Edited by TF.
Link to comment
Share on other sites

Hjemme igen...efter lidt kilometer i bakket terræn... B) Og strålende vejr...

Lørdag: 2 t 57 min, 87 km

Søndag: 2 t 53 min, 82 km

Hold da helt op, jeg skal love for det er fedt cykelterræn dernede! Lørdag startede vi fra Silkeborg til Ry, gl Rye, Salten og nogen andre steder jeg ikke lige kan huske.

Søndag kørte vi op nord for byen, og tog den østpå. Her er bakkerne lidt mere humane, og en masse små hyggelige veje, men også her er der nogen onde knolde :retard: ...

Bakker jeg mindes: Funder Bakke :retard: , Gjern Bakker, Sorring Låddenhøj :retard: (den grinte vi meget af, indtil vi sad på den...) Bakken fra Laven til Silkeborg, Himmelbjerget (opreklameret møgknold)...Og alle de andre bakker...

Jeg ka i øvrigt godt forstå, der er så mange der cykler dernede!

Status uge 11:

I alt 355 km, 12,3 timer.

Turen til Silkeborg var vel mest interval, ellers har jeg kørt udholdenhed...

Næste uge er slap-af uge, så benene er 100% på toppen i Italien...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa og velkommen i mit terræn!

Du skulle da lige have taget en tur over Yding og Ejer Bavnehøj nu hvor du var omkring Ry.

Serup bakken, Lemming bakken og Funder bakke er jo altid en svedetur værdig.

Næste gang skal du prøve at tage Paradisvejen fra Virklund til Gl. Rye eller den anden vej mod Them op gennem skoven. Der er et par seje stigninger.

Kan i øvrigt godt lide din signatur! Allan er jo gud. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Allerup,

Kom lige forbi efter en mindre pause fra MOL. Godt, rart, og .. at se at du stadig hænger på selvom det nu er små 14 dage siden at du meddelte at du ville lukke og slukke. Jeg kan sagtens følge dig men på de her cykelsider er jo stort set det eneste sted hvor der kan opstå en fornuftig (og åben) diskussion om træningsprincipper uden at den bliver kvalt i 'expert' udtalelser (undskyld jeg grisser din log til med disse sure opstød).

Hvor skulle vi ellers gå hen når nu MOL ikke vil fjerne 'doping spillet' så vi kan få Ziggymund tilbage. Du skal da ikke bekymre dig om at beskrivelse af træningen kun er udholdenhed (jvf. Z). Nu kommer den fede tid jo med rigtig fortælleværdige oplevelser.

Glæder mig til at høre om Toscana-turen det må være den ultimative oplevelse. Sidste år kørte jeg La Marmotte, det var absolut den fedeste cykel-oplevelse. Man kommer til Sydfrankrig og tror at nu skal bare over de her bjerge og det er da ingenting når man ikke længere kan finde nogle knolde i DK der betyder mere end lidt stående pedalering for en kort bemærkning. MEN der tog jeg ganske fejl. Men alligevel med en fornuftig forårstræning kan det lade sig gøre. Og så oplevede jeg en sjov ting. Jeg er lige kommet hjem fra Adelaide i Australien hvor jeg det sidste halve år har trænet på bjerge (7-9%, men kun 5-15km) og så tænkte jeg at nu kunne de her små knolde i DK da ikke betyde andet end jeg måtte køre min træningsmakker sønder og sammen, MEN nej igen - der er altå stor forskel på at køre opad i lang tid (+30minutter) og så 'fare' over de danske knolde.

Nå men nok om det fedt at du ikke lukkede.

Sander

P.S.

'Vi kiggede på havet hver eneste dag

men vi kan ikke gå på vandet der hvor jeg kommer fra'

Link to comment
Share on other sites

Saarndaars-> Beslutningen om at lukke og slukke blev truffet ovenpå en gang influenza.. Da jeg var kommet over den værste træthed, og pga. alle de kommentarer der kom, besluttede jeg at fortsætte...

Der er jo også kun 4 uger til det første løb i Hobro, og så bliver det formentlig lidt mere spændende at skrive i loggen... For her sidst på vinteren er det godtnok meget udholdenhed...

ANg. det der latterlige spil: Det er fanme irriterende at Z ikke vil fjerne det, når det bare er en gimmick som folk lige prøver en enkelt gang, især når der er folk der skipper MOL og deres lærerige log pga. det... Vi ved jo godt hvem jeg snakker om...

Dagens træning

1t 26 min, 44 km...

Jeg skulle ikke have været afsted i dag, men jeg skulle lige op på mit gamle arbejde og se på en ny video, og så kunne jeg jo godt tage en gang restitutionstræning derop...Også sjovere end bussen, når jeg nu ikke har bil i disse SU-tider! Selvom der godt nok var en frisk vind lige i bøtten 22 km ud, holdt jeg pulsen nede... På hjemvejen blev der kørt stærkt, men ikke stærkere end at jeg følte mig uanstrengt...

I morgen skal jeg til prøve ved Polisen, så der bliver ingen cykling..

Link to comment
Share on other sites

Åhhhhhhh, min stakkels krop...

Sjældent har jeg da været så øm i kadaveret... Prøven i dag gik fint, men jeg skal da lige love for, at man kommer i kontakt med nogen muskler, som man ikke er klar over man har!

Alle øvelser fik jeg et tre-tal i

2400m løb: 11 min 36 sek... Vi skulle løbe på en blød fodboldbane, ikke de bedste forhold

200 m svøm: 3 min 6 sek... Jeg har da ikke glemt at svømme endnu...Bedste tid blandt 12 deltagere iøvrigt!

Nu står den bare på fjerner, og ondt-af-mig-selv-fordi-jeg-er-så-øm....

Link to comment
Share on other sites

I dag er der eddermame DOMS i stængerne, det ser ud som om jeg har skidt i bukserne når jeg går, så ingen cykling i dag, og måske heller ikke i morgen, for cyklen skal jo også gøres klar til en uge på italienske hullede veje...

Så på med 12-27'eren, så jeg kan holde tråddet på de mange 45 minutters opkørsler jeg skal på dernede :) :) :) ( Læg mærke til alle smilene)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share