Vægttabet er gået i stå?


aalesnitter
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg har nu været i gang med min kur i 5 uger, hvor jeg dagligt ikke indtager mere end 1800 kcal, og følger Schulstads levebrødskur. Det går ganske fint, og får 5 måltider om dagen, med frugt osv. Desuden indtager jeg 40g proteinpulver efter endt træning.

Jeg går desuden sammenlagt 5-7km hver dag, træner 3x2 timer om ugen (1 times kredsløb og 1 times styrketræning), og kan allerede mærke en stor forskel. Musklerne nærmest vokser eksplosivt, og min styrke i overkroppen er, på visse punkter, steget med over 30%) Dog er vægttabet gået i stå. Til at starte med tabte jeg 4 kg første uge, men vægten står nu stille, og har gjort det i efterhånden tre uger. Dvs. vægten står stadig på 136 kg. (Så i kan se jeg skal smide meget. skal gerne ned på 90 kg.)

Det kan da ikke passe, at det er muskelopbygning stadig? Det foregår vel kun de første par uger, med øget blodmængde, osv? Er der noget jeg gør forkert?

Mit mål er, naturligvis, at tabe mig, men også at få store muskler, hvorfor jeg også træner med store vægte med få repetitioner, fremfor små vægte med mange reps.

Link to comment
Share on other sites

Det er meget simpelt øg din forbræning eller indtag mindre.

Du ligger ikke på 1.800 kcal det er sikkeret, du mangler at regne en masse med ved 1.800 kcal ville du ligge på et underskud på 2.000 til 3.000 kcal om dagen se beregner http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._energiforbrug/

Det er meget normalt at undervuderer det man spiser, prøv at veje din mad, så du har 100% styr på det.

Når du er i gang med et stort vægttab er 3 timers cardio ikke meget, prøv at sætte det på og kører på fuld styrke.

Jeg har selv tabe 65 kg, så det kan lade sig gøre, men der skal mere til.

Link to comment
Share on other sites

Ved mit energiindtag følger jeg anvisningerne i den "guide" jeg har fra Schulstad. Dvs. morgenmad med 2 skiver rugbrød, 1 skive rugbrød mellem frokost og morgenmaden, 2 skiver til frokost, 1 skive mellem frokost og aften, 2 skiver til aften. Derudover kommer der pålægget + diverse frugter. Så egentlig synes jeg ikke det er så slemt, men det er dog stadig 8 skiver rugbrød om dagen. Dog drikker jeg en del mælk, men det kan vel ikke gøre så stor en forskel?

Men dit råd er simpelthen, at jeg bare skal dyrke noget mere cardio, med højere intensitet? Tja, det vil jeg da prøve at opnå så. Så kan jeg vel bare fortsætte med nuværende 3x2 timers træning, delt med styrke og cardio, samt supplere med 1 times cykling de andre dage?

Edited by aalesnitter
Link to comment
Share on other sites

Ved mit energiindtag følger jeg anvisningerne i den "guide" jeg har fra Schulstad. Dvs. morgenmad med 2 skiver rugbrød, 1 skive rugbrød mellem frokost og morgenmaden, 2 skiver til frokost, 1 skive mellem frokost og aften, 2 skiver til aften. Derudover kommer der pålægget + diverse frugter. Så egentlig synes jeg ikke det er så slemt, men det er dog stadig 8 skiver rugbrød om dagen. Dog drikker jeg en del mælk, men det kan vel ikke gøre så stor en forskel?

Men dit råd er simpelthen, at jeg bare skal dyrke noget mere cardio, med højere intensitet? Tja, det vil jeg da prøve at opnå så. Så kan jeg vel bare fortsætte med nuværende 3x2 timers træning, delt med styrke og cardio, samt supplere med 1 times cykling de andre dage?

Det komme an på hvor meget mælk du drikker.

http://www.kalorie-let.dk/kalorietabel.php?soeg_felt=m%E6lk

Hvis du drikker 3 L letmælk er det 1.440 kcal.

Du skal huske alt skal regnes med, især øl og alkohol en druktur i weekenden koster meget, hvis man drikker 10 ½ L øl = 1.950 kcal.

Der er også forskel på størrelsen på rugbrød skiver, prøv at veje dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share