for lav fedt %


miakatja
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil høre om nogen kunne give mig et godt råd.

Jeg er en pige på 35 år 168 cm høj vejer 58 kg. jeg har en fedt % på 14 , muskemasse på 25 % og alle mine kolesterol tal er lave. jeg træner hver anden dag i et trænings center ca. 1 til 1 1/2 time. en halv times opvarmning og resten med maskinerne og vægtene.

Mine venner og familie samt siger jeg er for tynd ?? er jeg det og hvad kan jeg gøre.. ??

Jeg har problemer med mine led som ligesom knaser specielt ved skulder og nede i lenden.. samtidig får jeg ofte meget ondt i mine knæ !!

På forhånd tak for gode råd.

Link to comment
Share on other sites

Mine venner og familie samt siger jeg er for tynd ??

Du er 35. Tag og udvikl noget selvstændighed! Dine tal fine i forhold til et sundhedsmæssigt perspektiv. Hvordan DU har lyst til at se ud må være op til DIG…

Ledproblemerne er en anden sag, du evt. kan tage op med din læge.

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Du er 35. Tag og udvikl noget selvstændighed! Dine tal fine i forhold til et sundhedsmæssigt perspektiv. Hvordan DU har lyst til at se ud må være op til DIG…

Ledproblemerne er en anden sag, du evt. kan tage op med din læge.

Nogen gange kan det godt være svært at vurdere sig selv. Synes altid selv jeg var en smule tynd, men ikke noget slemt (lige under 60 kg. fordelt på næsten 180 cm). Har nu taget næsten 10kg på uden at "opdage det", og synes stadig jeg er lidt tynd. Hvis jeg forestiller mig at skulle tabe 10 kg igen, ville jeg tro det var på grænsen til at være sygeligt, og min mor har da også fortalt at familien var lidt bekymret for mig på et tidspunkt, selvom jeg spiste ordentligt..

Så nogen gange skal man nok være lidt forsigtig med blot at sige man skal udvikle selvstændighed.

Til Miakatja, dine tal virker umiddelbart fine. I sidste ende er det om hvorvidt, du selv er tilfreds. Hvis du er i tvivl, kan du evt. tage et billede med lidt/tætsiddende tøj og poste (kan være en idé lige at gå ind i paint og fjerne ansigtet :wink: ).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis man skal kigge i forhold til tabelværdier ligger du jo fint i forhold til BMI, men en fedtprocent på 14 er lav for en kvinde. Tabelværdier er dog kun tabelværdier, og behøver ikke nødvendigvis passe på netop dig (ex: hvis din muskelmasse bliver større bliver din fedtprocent jo også mindre - selv om den samlede fedtmængde på kroppen er den samme). Derudover er ikke alle metoder til at måle fedtprocent lige præcise, og der kan sagtens være målt/regnet forkert.

Hvis du er bekymret for din sundhed så snak med din læge - hvis du er bekymret for dit udseende så kig dig i spejlet og se om du synes du er for tynd. Op i r**** med hvad andre synes.

I forhold til ledproblemerne ved jeg ikke ret meget. Det er jo helt normalt at leddene knaser lidt (som hvis man knækker fingre), men hvis det er noget der generer dig så spørg din læge - måske kan der gøres noget ved det?!

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg vil høre om nogen kunne give mig et godt råd.

Jeg er en pige på 35 år 168 cm høj vejer 58 kg. jeg har en fedt % på 14 , muskemasse på 25 % og alle mine kolesterol tal er lave. jeg træner hver anden dag i et trænings center ca. 1 til 1 1/2 time. en halv times opvarmning og resten med maskinerne og vægtene.

Mine venner og familie samt siger jeg er for tynd ?? er jeg det og hvad kan jeg gøre.. ??

Jeg har problemer med mine led som ligesom knaser specielt ved skulder og nede i lenden.. samtidig får jeg ofte meget ondt i mine knæ !!

På forhånd tak for gode råd.

Hej Miakatja

Hvordan fik du estimeret din muskelmasse og fedt%? Var det bioimpedans, skinfold eller DEXA-scanning? Når du skriver muskelmasse%, kan du så huske om du fik målt den som Lean Body Mass (fedtfri masse)? I så fald så er der noget galt med målingen/estimeringen af din muskelmasse. En muskelmasse på kun 25 % kan jeg ikke rigtig tro på, medmindre den selvfølgelig er målt i tørvægt.

Men som det tidligere er skrevet i tråden, så siger et billed selvfølgelig meget mere end forskellige værdier.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle jeres svar.

Jeg tror også bare at jeg holder mig til hvad jeg føler, og jeg synes faktisk jeg har det godt med som jeg ser ud.

Den muskel masse % var tørmasse som du skrev og der hvor jeg fik det målt sagde de at det var flot og at alm. trænede kvinder lå på omk. 17-18 %

men fedt at få nogle gode og positive indput. !!

Hilsen Mia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share