Mangler en kostplan!


Niller1988
 Share

Recommended Posts

HEY!

SÅ er træningen gået igang for alvor, har kørt 4 ugers opstarstfase med det "begynder"-program som jeg fik herinde, TAK for det!

Nu skruer jeg lidt op, og træner 5 gange om ugen (mandag-fredag) i 1,5 timer, for jeg tror sq jeg er blevet afhængig af at føle mig godt tilpas, hehe:)

Men jeg ved slet ikke hvad jeg skal kaste mig ud i af kost, hvis jeg gerne vil have 100 % udbytte af min træning.

Hvad anbefaler I mig at spise. Jeg spiser stort set ALT, pånær hytteost, på trods af det store proteinindhold og champignoner, da bare er klamme, hehe.

Hvad kan i anbefale mig, evt. links og lignende ville være rart, ellers så giv mig en masse gode råd.

- På forhånd tak

VH. Christian.

Link to comment
Share on other sites

Hej christian! Til morgenmad : havregryn,rugbrød med ost, to stykker frugt og et glas mælk,vand eller jucie

Til frokost : rugbrød med sunde ting (hamburgryg,makrel,tun,hønsesalat med lavt fedtindhold, frugt og grøntsager

Til aftensmad : en masse salat (gulerøder,agurker,tomater og normal grøn salat) grove pasta,kartofler og ris. En masse fisk,kylling og grise eller oksekød.

Link to comment
Share on other sites

Hej christian! Til morgenmad : havregryn,rugbrød med ost, to stykker frugt og et glas mælk,vand eller jucie

Til frokost : rugbrød med sunde ting (hamburgryg,makrel,tun,hønsesalat med lavt fedtindhold, frugt og grøntsager

Til aftensmad : en masse salat (gulerøder,agurker,tomater og normal grøn salat) grove pasta,kartofler og ris. En masse fisk,kylling og grise eller oksekød.

Det der ligner mest en slankekur. Hvis han skal bygge masse på, er det der vidst ikke vejen frem.

Der skal naturligvis mere end 3 måltider til. Og der skal en masse masse kød, kartofler, groft brød, ris, grøntsager, og ikke mindst fisk. Frugt er fint, men i bund og grund bidrager det ikke med det helt store fra et ernærings mæssigt perspektiv. Det bidrager med noget hurtigt kulhydrat, og nogle vitaminer. Fødevarevalget er jeg ikke uenig i. Det er bare vigtigt at mængden er i orden. Det er alpha og omega

Link to comment
Share on other sites

Frugt er fint, men i bund og grund bidrager det ikke med det helt store fra et ernærings mæssigt perspektiv. Det bidrager med noget hurtigt kulhydrat, og nogle vitaminer.

Frugt indeholder da en masse stoffer, som er gode for kroppen. Det drejer sig både om vitaminer og mineraler som man måske nok kan få gennem vitaminpiller (men måske ikke lige så effektivt), samt en masse gode sager, som man ikke kan få gennem piller (phytokemikalier). Fibre i frugt heller ikke at forglemme.

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Tak for svarene, det hjælper meget!

Lige nu spiser jeg:

Morgenmad: Havregryn med mælk, en banan, en lille smule cornflakes, da jeg ikke er sååå skideglad for havregrynene, men man kan leve med det. (evt. et glas med Whey-protein)

Mellemmåltid (kl. 10-11.30 Tre stykker frugt, dvs. 2 æbler og en banan/pære. (kan jeg roligt proppe noget protein ind her, eller bliver det for meget)

Frokosten (kl. 13-14) 4 stykker rugbrød med kethup og hamburgerryg og/eller skinke eller spegepølse, samt et stort glas mælk med Whey-protein.

Mellemmåltidet (kl. 16-16.30)

Aftensmad (18.30 ca):

Grovpasta med tun, eller kylling, løg tomat, agurk og en masse ketchup.

Ser den plan helt håbløs ud, eller kan den fungere til lidt mere seriøs træning (5 gange ugentligt)?

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Tak for svarene, det hjælper meget!

Lige nu spiser jeg:

Morgenmad: Havregryn med mælk, en banan, en lille smule cornflakes, da jeg ikke er sååå skideglad for havregrynene, men man kan leve med det. (evt. et glas med Whey-protein)

Mellemmåltid (kl. 10-11.30 Tre stykker frugt, dvs. 2 æbler og en banan/pære. (kan jeg roligt proppe noget protein ind her, eller bliver det for meget)

Frokosten (kl. 13-14) 4 stykker rugbrød med kethup og hamburgerryg og/eller skinke eller spegepølse, samt et stort glas mælk med Whey-protein.

Mellemmåltidet (kl. 16-16.30)

Aftensmad (18.30 ca):

Grovpasta med tun, eller kylling, løg tomat, agurk og en masse ketchup.

Ser den plan helt håbløs ud, eller kan den fungere til lidt mere seriøs træning (5 gange ugentligt)?

Hej.

Jeg er ikke lige den som har mest styr på alt det her med sund kost og styrketræning og alt det der :wink:

Men jeg kan ikke lige se hvorfor at du vil spise en masse ketchup?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville droppe alt det ketchup. Alt for mange hurtige carbs.

Derudover kan du sagtens smide et glas mælk m. whey ind i dine mellemmåltider, du får ikke for meget protein. Synes også tre stykker frugt er for mange hurtige carbs i et mellemmåltid, hvis ikke træningen ligger lige inden eller efter. Så få dig hellere noget knækbrød med hytteost, en større omgang mælk el. lign.

Link to comment
Share on other sites

Hey!

Tak for svarene, det hjælper meget!

Lige nu spiser jeg:

Morgenmad: Havregryn med mælk, en banan, en lille smule cornflakes, da jeg ikke er sååå skideglad for havregrynene, men man kan leve med det. (evt. et glas med Whey-protein)

Mellemmåltid (kl. 10-11.30 Tre stykker frugt, dvs. 2 æbler og en banan/pære. (kan jeg roligt proppe noget protein ind her, eller bliver det for meget)

Frokosten (kl. 13-14) 4 stykker rugbrød med kethup og hamburgerryg og/eller skinke eller spegepølse, samt et stort glas mælk med Whey-protein.

Mellemmåltidet (kl. 16-16.30)

Aftensmad (18.30 ca):

Grovpasta med tun, eller kylling, løg tomat, agurk og en masse ketchup.

Ser den plan helt håbløs ud, eller kan den fungere til lidt mere seriøs træning (5 gange ugentligt)?

Prøv at notere hvornår du tidsmæssigt træner ind i dit skema? Jeg er enig i at du godt kan sprede frugt-indtaget ud på hele dagen, men de eneste hurtige carbs du får er fra banan af de frugter du har nævnt.

Du behøver ikke at smide whey-protein i din mælk. Tag evt. tun ud af aftensmadsprogrammet og læg det over i din frokost. Det vigtigste ifm. proteinindtaget er at du får spredt det udover hele dagen, og din aftensmad lader til at være der hvor du får din største proteinmængde.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hvis havregrynene er for kedelige så kan du lave dette.

Bland havregryn med yogurt (cheasy 0,01 %, ingen tilsat sukker, kun 3 g kulhydrat pr 100 g) og frugtjuice. Kom hakkede mandler eller pekannødder eller andre nødder i, sammen med skåret æble og rosiner. Man kan altid komme forskellige slags frugter i.

Det lyder lidt underligt med juice og yogurt sammen i, men tro mig det smager vidunderligt og så det sundt, de er slet ikke kedelige havregrynene de bliver sådan helt bløde.

Har du ikke så meget tid om morgenen kan man lave det aftenen før- det er faktisk det der er meningen, men synes det smager bedst samme dag.

Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share