Kvindeløb


Tjockis
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en kvinde på 35, 161 cm høj, vægt 53 kg.

Jeg har trænet i mange år, mange forskellige ting. Efter at have fået 2 børn har jeg indset, at jeg nok må nøjes med løb som den primære træningsform ...

Jeg har ikke trænet intensivt, men har netop løbet mine første 10 km i 3 år (plejer at holde mig på 5 km pga. en operation i venstre knæ for 2½ år siden - nyt korsbånd + fjernelse af menisk). For 3 år siden løb jeg Eremitage, men har ellers altid kun løbet omkring de 5 km.

Jeg var dog lidt overrasket over at kunne løbe 10 km på 51:40 min., og derfor vil jeg lige høre, hvad jeg kan forvente at komme ned på - dels med kun let træning, dels med intensiv træning ...?

Glæder mig til at høre fra nogen, der kan hjælpe mig :-)

/Tjockis

Link to comment
Share on other sites

Hej

Allerførst tillykke med den flotte tid, det er da super godt gået, når du ikke har løbet mere end du skriver :smile:

Men er meget svært at svare på, hvor meget du vil kunne tage af din tid, men ud fra min erfaring fra da jeg startede med at løbe mere planmæssigt, så går tiderne hurtigt ned af, men om du vil ende på 48min, 45min eller hvad du vil på en 10'er, er svært at spå om.

Men held og lykke med det og håber du kommer ordentligt igang, så skal du nok se gode fremskridt hurtigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen,

Tak for de opmuntrende ord!

Jeg har været i gang i de 4 uger jeg har været i Spanien og havde en rute med lidt, men hård bakke. Jeg nåede ned på 49:25 min. for 10 km.

Så var det jo spændende at løbe herhjemme første gang. Jeg løb en rute på 9,7, og løb det på 46 min., dvs. en 10 km-tid på 47:30, så det er slet ikke værst på så kort tid! Så må jeg prøve om jeg kan komme ned på de 45, du snakker om :wink:

Men tak for svaret i hvert fald! Jeg løber videre :smile:

/Tjockis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share