Sign in to follow this  
MaxPower

Grebsudholdenhed

Recommended Posts

En af mine mange svagheder er udholdenheden af mit greb.

Det er især tydeligt i snydepullups (dem med kip :wink:), hvor jeg egentlig har masser af kræfter til øvelsen, men jeg kan bare ikke hænge fast længe nok.

Det føles som om mine underarme syrer til og grebet dør.

I en periode på en måned kørte jeg rimelig høj volumen på pullups, sådan 10x10 ish 3 gange om ugen eller deromkring, og det hjalp da nok lidt på mine pullups, men jeg synes ikke det rykkede grebet vildt.

Så forslag søges til træning af grebsudholdenhed.

Relevant udstyr til rådighed:

- Pullupbar i dørkarmen (= ingen kip)

- CoC Trainer, 1 og 2

- Hjemmelavet One wicked roller (med 8x½kg og 2x5kg hvis det skulle blive nødvendigt)

- Kettlebells 16,24,32kg

Vil statisk udholdenhed have fornuftig overførsel eller skal det helst være dynamisk grebstræning? Eller begge? :w00t:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen erfaring med det, men vil skyde på at DB Finger Curls ( http://www.grapplearts.com/Grip-Strength-Training.htm ) og 'timed rack pull holds' (hvor man ikke bruger tommelfingeren) er brugbare.

www.dieselcrew.com har en helvedes masse om grebsstyrke samt et forum.

Edited by tjr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Når det er udholdenhed du mangler ville jeg lave statisk rack hold med overhåndsgreb med X antal kilo du lige kan holde i 3x1 minut, du kan evt holde på det glatte område på stangen, så du ikke river huden af, når stangen glider ud af hænderne

hjemme træning hvor du holde CoC lukket i så lang tid du kan, eller en arms hold i pullup bar

Edited by Vastus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvad med at smide et håndklæde over stangen og så lave pull-up's/chin-up's? Det brænder godt i underarmene.

Ellers en lille spand/bøtte med ris i, og så bare sidde og knytte hånden nede i risene?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvis du nu gjorde det selv istedet for at lade trunten gøre al arbejdet så kom det helt af sig selv... desuden lærer du din krop bedre at kende og hun bliver jaloux triple-win

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som Vastus siger, så overhåndsgreb ved dødløft så meget som muligt, ellers;

High rep shrugs, high rep DB rows, og øvelser med fat bar (har aldrig selv prøvet fat bar).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reb klatring (evt med vægt) med fokus på maksimal kontinuerligt arbejde (distance som mål).

Armgang vil også være et godt redskab.

Hvor er der lige adgang til reb klatring? Det er virkeligt god træning, men er ikke faldet over særligt mange steder, hvor det er muligt.

Ellers må jeg tilslutte mig de andre kloge hoveder, og klatring er klart en god idé.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg har ingen erfaring med det, men vil skyde på at DB Finger Curls ( http://www.grapplearts.com/Grip-Strength-Training.htm ) og 'timed rack pull holds' (hvor man ikke bruger tommelfingeren) er brugbare.

www.dieselcrew.com har en helvedes masse om grebsstyrke samt et forum.

Vil jeg kigge på.

Når det er udholdenhed du mangler ville jeg lave statisk rack hold med overhåndsgreb med X antal kilo du lige kan holde i 3x1 minut, du kan evt holde på det glatte område på stangen, så du ikke river huden af, når stangen glider ud af hænderne

hjemme træning hvor du holde CoC lukket i så lang tid du kan, eller en arms hold i pullup bar

Om jeg laver statisk hold i DL eller dead hangs i pullup-stangen må vel nærmest komme ud på et. Sidstnævnte håber jeg har større overførlighed til den nævnte problemstilling, og er desuden nemmere at lave derhjemme. :wink:

CoC hyggede jeg mig lidt med i går aftes. Selv holds med traineren er godt nok hårdt. Det kan ikke have været meget over 10 sek jeg klarede. :laugh:

Hvad med at smide et håndklæde over stangen og så lave pull-up's/chin-up's? Det brænder godt i underarmene.

Ellers en lille spand/bøtte med ris i, og så bare sidde og knytte hånden nede i risene?

Towelchins er bestemt fine, synes dog ikke det er grebet der er problemet i dem. Trækkestrukturerene dør først.

Ang dit "spand med ris" forslag, så ville jeg tro jeg kunne opnå det jeg ville med nogle af de andre nævnte redskaber. Kan ikke lige se hvad netop dette skulle gøre godt for? :smile:

Klatring :)

Eller evt. købe dig sådan nogle klatresten-greb til din pull-up bar

Link?

Hvis du nu gjorde det selv istedet for at lade trunten gøre al arbejdet så kom det helt af sig selv... desuden lærer du din krop bedre at kende og hun bliver jaloux triple-win

Det har jeg forsøgt i en årrække før trunten kom ind i billedet. Det var fint, men hjalp ikke på grebsstyrken. :laugh:

Som Vastus siger, så overhåndsgreb ved dødløft så meget som muligt, ellers;

High rep shrugs, high rep DB rows, og øvelser med fat bar (har aldrig selv prøvet fat bar).

Kører ikke meget dødløft, og det er ikke så nemt lige at presse ind i den daglige træning.

Fat-bar har jeg ikke adgang til - det nærmeste er 40kg og 48kg kb's, der kunne bruges til holds, farmerwalk o.lign.

Reb klatring (evt med vægt) med fokus på maksimal kontinuerligt arbejde (distance som mål).

Armgang vil også være et godt redskab.

Rebklatring er jo møjhårdt!

Hvor er der lige adgang til reb klatring? Det er virkeligt god træning, men er ikke faldet over særligt mange steder, hvor det er muligt.

Ellers må jeg tilslutte mig de andre kloge hoveder, og klatring er klart en god idé.

Det er vi så heldige at have i kirken - ikke så langt (vel 4-5 meter), men med start fra siddende er det rigeligt pt.

Indtil videre er dette bedste bud på øvelser (føles stadig lidt meget som at skyde med spredhagl):

- CoC styrke+holds

- Dead hangs i pullup-bar, evt. towel hangs :smile:

- Rebklatring

- "Fatbar" kb holds

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvor er der lige adgang til reb klatring? Det er virkeligt god træning, men er ikke faldet over særligt mange steder, hvor det er muligt.

Et reb og et passende træ. Sværere bevøves det ikke at være..

Rebklatring er jo møjhårdt!

That's why it works..

Share this post


Link to post
Share on other sites
http://www.barrabes.com/barrabes/product.a...mp;dept_id=1807 ;)

De kan sikkert også findes hos en dansk forhandler. Spejdersport kan garanteret hjælpe... Hvis du går helt amok kan du også bare købe et grebsæt og montere dem på væggen i dagligstuen til lidt GTG pullups ;)

Hehe, jeg tror nu jeg holder mig til mine forhåndenværende redskaber (se log).

Må indrømme jeg også har svært ved at se hvordan de greb kan sidde på fornuftig vis på en frithægende pullupbar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hehe, jeg tror nu jeg holder mig til mine forhåndenværende redskaber (se log).

Må indrømme jeg også har svært ved at se hvordan de greb kan sidde på fornuftig vis på en frithægende pullupbar.

Jeg får helt lyst til kylling nu... (ho ho). Jeg har ikke set den pågældende model i brug, men dem jeg har set fungerede helt fint. Snoren afkortes lidt med en knude og så laver du en "låseløkke" rundt om barren. Og vupti - to stk. hardcore greb!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en-hånd-hæng i pull-up stangen. skiftesvis i 5 sek. og bliv ved til failure ( til at du ikke har kræfter nok til at slippe den ene hånd og stadig holde fast).

5 set med 2-3 minutters mellemrum.

pull-ups med vægt!!!!!!!

(kan gøres ved et reb om livet, og nogle vægskiver(kb's) hængende mellem benene).

varier grebet et stykke tid, så du er sikker på at du har fundet det greb, der er optimalt for dig!!!!

tag 5x3 armhævning (eksempelvis), Men uden at slippe stangen. pauserne bruges til at hænge i stangen....

og tag 5 set af alle øvelser!

Share this post


Link to post
Share on other sites
hvor tyk er en "fat bar"?

Tykkere end 28/29mm :wink:

50mm er ikke helt ved siden af.

Edited by tjr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kan i øvrigt berette om godt ømme underarme efter de seneste dages gøgl. Det skal uden tvivl doseres gradvist, hvis ikke jeg vil ende ud i noget værre snask. :smile:

Jeg vil i øvrigt skyde diameteren på håndtaget til The Beast til at mindst 40mm, muligvis 45mm, når jeg sammenligner med mine 40mm paralletter derhjemme.

Share this post


Link to post
Share on other sites
At holde en stol nederst i de forreste ben er også en ok øvelse.

Vist mere et partytrick. :wink:

High rep kettlebell snatch vil helt sikkert øge din udholdenhed mærkbart!

Hermed effektueret. Gode gamle snatch - slet ikke så tosset.

Ellers forsøg med plate curls, det rister alle fingre inkl. tommel, underarm og håndled..

Pinch-grip om en passende skive og så en slags wrist-curl? Det må prøves. :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this