Jeg kan ikke engang tage EN armbøjning.


DKZBoy
 Share

Recommended Posts

Ved ikke om dette er det rette sted.

Hey, jeg er en dreng som vejer 75 Kilo og er 180 Centimeter høj.

Jeg har det værste du nogensinde kan prøve, når man går i 9 klasse på en fælles opvarmning i skole som aldrig har påvirket mig men gjorde for et par dage siden. Vi alle skulle tage 5 opvarmnins-armbøjniner, bare normale armbøjniner og jeg vidste godt jeg ikke kunne så jeg lod bare som om jeg kunne men alle grinte af mig etc.

Jeg ser fede, tynde, slappe, stærke jeg ved ikke hvad enda piger som kan tage 5-20 armbøjninger. Min ven han kan tage 25 armbøjninger, og jeg er stærkere end ham, har været op og slås mod ham når man er uvenner og har ligget arm med ham jeg ta ger ham med begge arme.

Jeg ved bare ikke hvorfor jeg ikke kan tage en armbøjning, folk siger man skal gøre det rigtigt etc bryst kassen skal langt ned. Men når man så kommer ned på det punkt hvor man skal få sig op igen kollapser jeg, jeg tror det har noget med mit selvtillid eller selværd men det vil jeg ikke gætte på. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, mave, ryg alle andre forme for bøjninger klare jeg 100% fint men armbøjninger kæft man jeg kollapser snart sammen.

Jeg kan bære vægte meget godt 2-3 kilo pr. arm, den ven som kunne tage tusinde af armbøjninger kan ikke engang bære disse, hvad er der galt? :S

Jeg søger hjælp til:

Hvordan skal man 100% gøre det?

Er det ren armstyrke, udholdenhed eller blandet?

Kan man træne sig op til det?

Hvordan kan man kunne tage flere armbøjninger hvis du ikke engang kan tage en?

Er det ens selvtillid oppe i hjernen der kortslutter armene til at få dig op igen :S ?

Hjælp, alle råd, kost træning psysisk og fysist jeg søger efter alt hjælp der kan bruges og for lidt info.

14 årig dreng

75 kilo

Tynd

180-190 CM

Æh kommer fra Nordjylland.

Tusind tak, håber dette kan hjælpe dig, og selvfølgelig mig.

Edited by DKZBoy
Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke sammenligne styrke på den måde du stiller det op.

Kan din ven tage 25 armbøjninger hvor du ikke kan, er han tydeligvis stærkere end dig, i lige netop den øvelse.

Det er primært en brystøvelse og til dels triceps, at du kan løfte en håndvægt på et par kilo, er ikke ensbetydende med at du skal kunne ta' 25 armbøjninger.

Det fortæller derimod at du skal til at komme i gang med noget seriøs træning, hvis du vil gøre dig nogen forhåbninger om at øge din styrke markant.

Der er en begyndertråd i toppen af forummet her.

Den indeholder (næsten) alt det du har brug for at vide.

Er det for tidskrævende, tror jeg der er nogle herinde der kan forklare dig lidt om bøffelagtige muskler.

Link to comment
Share on other sites

Som allerede nævnt er det primært brystmusklen du bruger til armbøjninger. Hvis du har adgang til en bænk, skal du sådan set bare igang med noget Bænkpres. Træn den 3 gange om ugen, med mindst én dag imellem. Vælg en vægt som du kan tage 8-12 gange, og gør det 3 gange, med 3 minutters mellemrum. Husk at spise rigeligt, så du har noget at vokse af, så skal det nok komme. Det er selvfølgelig tilladt at træne andre øvelser også hvis du har lyst til det... Hvis ikke du har adgang til en sådan bænk, skal du som allerede nævnt starte med knæene i gulvet (gør det skjult, hvis du vil undgå en mild mobning).Træn på samme måde, som allerede nævnt...

Held og lykke med det knægt.

Link to comment
Share on other sites

Som allerede nævnt er det primært brystmusklen du bruger til armbøjninger. Hvis du har adgang til en bænk, skal du sådan set bare igang med noget Bænkpres. Træn den 3 gange om ugen, med mindst én dag imellem. Vælg en vægt som du kan tage 8-12 gange, og gør det 3 gange, med 3 minutters mellemrum. Husk at spise rigeligt, så du har noget at vokse af, så skal det nok komme. Det er selvfølgelig tilladt at træne andre øvelser også hvis du har lyst til det... Hvis ikke du har adgang til en sådan bænk, skal du som allerede nævnt starte med knæene i gulvet (gør det skjult, hvis du vil undgå en mild mobning).Træn på samme måde, som allerede nævnt...

Held og lykke med det knægt.

Hvorfor starte på bænkpres når man ikke kan lave en armbøjning??

Igang med at prøve dem på knæene og så tage den derfra.

Link to comment
Share on other sites

Armbøjninger på knæ, hvordan vil det hjælpe mig. Lyder intresseret, ret pinligt men ser ud til at være den eneste løsning. Har desværre ikke nogen bænk, har set min fætter lægge sig på sin seng, tage 2 vægte og trække de 2 vægte ind til sig, han sagde det forstærker brystmusklerne det ved jeg ikke men er dette også en mulighed?

Jeg har tænkt over min vægt, hvad hvis jeg tabte mig 5-15 KG ville det ikke gøre mig i stand til at bære mig? Og armbøjninger på knæ hvordan udføres det? Har også tænkt over, at udføre armbøjninger er det ikke generelt at kunne bære sin hel egen krop som svare til 70-75 KG fra min side, er det ikke det samme at man får en vægt på 75kg i bænk pres og skal bære den? Og er der andre øvelser? Tusind tak for jeres hjælp! Håber i kan svare på denne omgang såvel, er fandme træt af det.

Edited by DKZBoy
Link to comment
Share on other sites

Armbøjninger på knæ, hvordan vil det hjælpe mig. Lyder intresseret, ret pinligt men ser ud til at være den eneste løsning. Har desværre ikke nogen bænk, har set min fætter lægge sig på sin seng, tage 2 vægte og trække de 2 vægte ind til sig, han sagde det forstærker brystmusklerne det ved jeg ikke men er dette også en mulighed?

Jeg har tænkt over min vægt, hvad hvis jeg tabte mig 5-15 KG ville det ikke gøre mig i stand til at bære mig? Og armbøjninger på knæ hvordan udføres det? Har også tænkt over, at udføre armbøjninger er det ikke generelt at kunne bære sin hel egen krop som svare til 70-75 KG fra min side, er det ikke det samme at man får en vægt på 75kg i bænk pres og skal bære den? Og er der andre øvelser? Tusind tak for jeres hjælp! Håber i kan svare på denne omgang såvel, er fandme træt af det.

Hvis du ikke kan tage en enkelt armbøjning, så er armbøjninger på knæene den oplagte måde at træne dig op til at kunne det. Det er slet ikke det samme at tage armbøjninger og så bænkpresse din kropsvægt. Jeg vejer ca. 74 kg, kan tage omkring 30 armbøjninger og har kun været oppe på 5 gentagelser af 70 kg i bænkpres, så vidt jeg husker.

Hvis du, som du siger, i forvejen er tynd - så er der jo ikke meget ide i at tabe dig yderligere. Træn du nu hellere og spis sundt, så du bliver stærkere :superman:

.. og at et par tåber griner af dig, fordi du (endnu) ikke er stærk nok til at tage en armbøjning er ikke "det værste du nogensinde kan prøve".. trust me :wink:

Giv den gas med armbøjningstræning og meld gerne tilbage hvordan det går - god fornøjelse med det! :bigsmile:

Edited by RuneN
Link to comment
Share on other sites

Armbøjninger på knæ, hvordan vil det hjælpe mig. Lyder intresseret, ret pinligt men ser ud til at være den eneste løsning. Har desværre ikke nogen bænk, har set min fætter lægge sig på sin seng, tage 2 vægte og trække de 2 vægte ind til sig, han sagde det forstærker brystmusklerne det ved jeg ikke men er dette også en mulighed?

Jeg har tænkt over min vægt, hvad hvis jeg tabte mig 5-15 KG ville det ikke gøre mig i stand til at bære mig? Og armbøjninger på knæ hvordan udføres det? Har også tænkt over, at udføre armbøjninger er det ikke generelt at kunne bære sin hel egen krop som svare til 70-75 KG fra min side, er det ikke det samme at man får en vægt på 75kg i bænk pres og skal bære den? Og er der andre øvelser? Tusind tak for jeres hjælp! Håber i kan svare på denne omgang såvel, er fandme træt af det.

Ja, det ville være fint med 2 håndvægte istedet. Tag og ligge dig på nogle stole istedet, da underlaget er hårdt. Ha dine hænder i samme bredde som hvis det var en vægtstang. Du skal sænke vægtene ligesom du tog armbøjninger på gulvet (bredt vel at mærke). Det er vigtigt du smider så meget vægt på, at du kun kan tage 8-12 gentagelser. Træn ligesom før beskrevet, så skal du nok hurtig komme efter de andre....

Som allerede nævnt, kan du ikke sammenligne din vægt med armbøjninger, og lad vær med at tabe dig, det er ikke vejen frem.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens træne dig op til at lave armbøjninger hjemme. Sidste sommer kunne jeg heller ikke tage een enkelt armbøjning, men begyndte at træne. Nu kan jeg lave ca. 15. Du kan se hvordan du laver armbøninger her - også dem på knæerne: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-20868232.html

Jeg startede bare med at lave så mange jeg kunne den første dag, og øgede efterhånden antallet - og sværhedsgraden. Når det blev sværrer kunne jeg selvfølgelig ikke lave så mange. For at det ikke skal være løgn, var jeg så svag at jeg startede med at lave armbøjningerne på kanten af køkkenbordet. Stod et stykke fra bordkanten og lavede armbøjninger med hænderne i bordkanten. (er jo også en halvgammel kvinde :-))

Det vil ikke hjælpe noget at du taber dig. Du skal i stedet have opbygget dine muskler, og det gør du kun ved at træne.

Link to comment
Share on other sites

Armbøjninger på knæ og på kanten af køkkenbordet som der allerede er blevet foreslået er gode at starte ud med. Jo lavere bord/bænk du vælger, desto mere af din egen kropsvægt vil du bære.

Du kan evt. osse prøve indimellem at lave den første halvdel af armbøjningen (sænke kroppen ned imod gulvet) med strakte ben (den "korrekte"), og så tage den sidste del af armbøjningen (presse dig op) på knæene. Bare af at sænke kroppen ned alene en masse mange efter hinanden gør dig stærkere, og efter 5-6 uger (måske før) kan du med sikkerhed tage mere end 1 armbøjning. Men det kræver selvfølgelig at du træner intensivt.

God træning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

hey:)

jeg sir også ambøjninger på knæene osv.

men hey når folk griner af at du ikke er stærk nok til at tage en arm bøjning, giver det dig jo bare en god grund til at komme igang med at træne! så næste gang i skal lave armbøjninger i skolen kan du tage dem alle med storm;D træn der hjemme mavebøjninger armbøjninger osv.(da du ikke er såååå gamel igen vil jeg nok tro at du bare skal træne med din egen vægt....) bare i 20-30min hverdag så skulle du nu nok kunne se resultater:D så ka de lær' det ka de;Dhehe

hyggge:)

og husk hvis du er ved at miste modet på din hjemme træning så husk på at de grinte af dig... og at du skal vise at du godt kan!! for det kan du, du skal bare træne dig op til det:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne sige tak til ALLESAMMEN. Det vidunderligt der er mennsker der vil hjælpe, jeg skal igang nu.

Men jeg læste i en af svarene at du også kan gøre det med vægte, kan du beskrive det mere for jeg har vægte!

Er der speciel mad, ikke bare frugt og grønt, den kender vi alle men noget mad som kan få energien op og køre.

Jeg syntes at armbøjninger på knæ er kraftemende nemt, ved ikke om jeg gør det forkert men har lige tjekket en video som en postede og jeg vil prøve at gøre det svære for mig. Tak for alle sammens hjælp, prøv at holde dne kørende der findes flere folk som kan bruge denne post. Og jeg vil os lige spørge om hvorfor jeg er så øm, eller det gør ondt i min brystkasse hele tiden efter jeg har taget armbøjninger og løftet vægte. Jeg har meget ondt i min brystkasse, hvad gør jeg? :S

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne sige tak til ALLESAMMEN. Det vidunderligt der er mennsker der vil hjælpe, jeg skal igang nu.

Men jeg læste i en af svarene at du også kan gøre det med vægte, kan du beskrive det mere for jeg har vægte!

Er der speciel mad, ikke bare frugt og grønt, den kender vi alle men noget mad som kan få energien op og køre.

Jeg syntes at armbøjninger på knæ er kraftemende nemt, ved ikke om jeg gør det forkert men har lige tjekket en video som en postede og jeg vil prøve at gøre det svære for mig. Tak for alle sammens hjælp, prøv at holde dne kørende der findes flere folk som kan bruge denne post. Og jeg vil os lige spørge om hvorfor jeg er så øm, eller det gør ondt i min brystkasse hele tiden efter jeg har taget armbøjninger og løftet vægte. Jeg har meget ondt i min brystkasse, hvad gør jeg? :S

Læs indlægget igen mester. Det er præcist beskrevet :wink:

Spis mere kød end du plejer, da du skal have protein!!!

At du har ondt i brystkassen er helt normalt, træn du bare alligevel, så længe der går mindst 48 timer før du træner igen....

Link to comment
Share on other sites

Lav dine armbøjninger med hænderne på en kasse/trappetrin/en stak bøger:

Desto højere kasse, desto lettere er armbøjningerne. Armbøjninger på knæ er spild af tid efter min mening.

Ydermere skal du træne maven ved hjælp af en øvelse der hedder 'planken':

plank_hover.JPG

Det er vigtigt du har en lige linie fra skuldrene ned til anklerne.

Forresten: Smerterne i brystkassen forsvinder når din krop engang vender sig til træning - hvor lang tid det tager må du selv finde ud af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Desto højere kasse, desto lettere er armbøjningerne.

Jeg er helt enig, men jeg har i den seneste tid udført pushups på denne måde:

Altså med hænderne på en stang dog uden ekstra vægt. Jeg er på ingen måde et bæst til pushups, men kan da nok tage en 30 stykker normale i all-out, men på denne måde har jeg haft vanskeligheder ved sets af 10 reps. Men egen teori går nok lidt på at grebet er anderledes og derfor umiddelbart gør det mere vanskeligt/hårdere. Nogle bud?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share