Afhængig af cola


Christiiiian
 Share

Recommended Posts

Som overskriften lyder, så er jeg afhængig af cola (vil jeg mene hvert fald). Jeg har prøvet at stoppe flere gange og jeg har kørt det sideløbende med nogle af mine kammeraters rygestop - ingen af os kan holde det.

Men nå, mit problem er, at jeg gerne vil styrketræne meget og det går også fint, MEN jeg vil gerne tage kreatin.

Jeg har snakket med nogle venner, som har prøvet det samme og de siger, at det virker delvist, men jeg er villig til at give det et forsøg.

De nævnte bare for mig, at koffein ophæver kreatin og da jeg drikker meget cola, så får jeg meget koffein i kroppen.

Jeg vil gerne stoppe med at drikke sodavand, så jeg kan begynde på kreatin - kan I hjælp mig?

Edited by Christiiiian
Link to comment
Share on other sites

Som overskriften lyder, så er jeg afhængig af cola (vil jeg mene hvert fald). Jeg har prøvet at stoppe flere gange og jeg har kørt det sideløbende med nogle af mine kammeraters rygestop - ingen af os kan holde det.

Men nå, mit problem er, at jeg gerne vil styrketræne meget og det går også fint, MEN jeg vil gerne tage kreatin.

Jeg har snakket med nogle venner, som har prøvet det samme og de siger, at det virker delvist, men jeg er villig til at give det et forsøg.

De nævnte bare for mig, at koffein ophæver kreatin og da jeg drikker meget cola, så får jeg meget koffein i kroppen.

Jeg vil gerne stoppe med at drikke sodavand, så jeg kan begynde på kreatin - kan I hjælp mig?

En gammel myte. Koffein har ikke en meter at sige i henhold til kreatin. Derfor ville det nu stadig være en god idé at stoppe med at drikke cola, når du er så afhængig som du siger :smile:

Link to comment
Share on other sites

Er det bevist?

Jeg drikker ca. ½ liter om dagen, jeg drikker kun mere i weekenden.

Men jeg kan ikke stoppe med at drikke den halve liter om dagen.

En halv liter om dagen er godt nok heller ikke meget. Ellers kunne du overveje at skifte plastflasken ud med en dåse hvor der jo kun er 0,33 liter.

Link to comment
Share on other sites

Tag én dag af gangen.. for hver dag der går udskyder du colaen endnu en dag.

Dag 1 cola

dag 2 og 3 ingen cola

dag 4 cola

dag 5,6 og 7 ingen cola osv.

virkede for mig. Har ikke drukket cola i snart et år. og når jeg alligevel drikker det en sjælden gang køber jeg det udelukkene pga vanen og de følelser der er ankeret dertil. købte faktisk en cola igår og drak én slurk og hentede bagefter et glas vand istedet.

Smager af lort!

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Men det er alligevel nok til at jeg ikke kan stoppe.

- Jeg kan prøve, tak.

- Men hvad med kreatin? Har koffein og kreatin ingen virkning på hinanden?

Det er ikke bevist på nogen måde. Det er derimod lavet et studie, hvor det vist sig det ikke havde nogen virkning. Men kreatin virker ikke på alle mennesker, der er meget individuelt. Men hvis du har lyst til at prøve kreatin, skal du ikke tænke på koffeinens virkning imod dette, for der er nemlig ingen!

Link to comment
Share on other sites

Men det er alligevel nok til at jeg ikke kan stoppe.

- Jeg kan prøve, tak.

- Men hvad med kreatin? Har koffein og kreatin ingen virkning på hinanden?

Som sagt tidligere, grow some balls, du har jo lige siddet og slagt du er junkie, det nice!..

Du skal vist ta dig en læser på det mest basale inden for træning, mere for at du så slipper for at gå og blive nervøs hver gang dine kloge venner lukker galle ud..

Edited by Chris V
Link to comment
Share on other sites

Jeg har været der, dog med et meget større indtag. Et par liter dagligt.

Anyways, jeg er nu helt stoppet med at drikke sodavand. Men det tog sin tid.

Først stoppede jeg med at drikke cola, men måtte drikke alt andet sodavand. Så gjorde jeg det et godt stykke tid.

Så blev reglen at jeg stoppede med at drikke sodavand, men måtte drikke kakao (for at få sukkeret)

Og langsomt har jeg bare trappet ned for kakaoen, og drikker bare lidt en gang i mellem.

Men sodavand har jeg ikke drukke i mange år, hvilke mange af mine venner for få år siden ville have troet umuligt :)

Link to comment
Share on other sites

Inden du begynder at kaste penge efter kreatin, bør du måske kigge lidt mere på din kost og træning...

- Hvad spiser du, hvor ofte og hvor meget?

- Hvordan træner du, hvor ofte og hvor intensivt?

Skriv lidt - jeg er overbevist om, at nogle af de råd du kan få her på MOL, vil have en større effekt på din træning, end kreatinen...!

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo gå over til Zero Cola, så slipper du for sukkeret og de overflødige kalorier. Så får du kun aspartam og kofein, og det er aldrig bevist, at disse ting er skadelige, selvom mange prøver. Det vil dog stadigvæk være en god ide at trappe ned pga det store syreindhold, som vil æde dine tænder.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Som overskriften lyder, så er jeg afhængig af cola (vil jeg mene hvert fald). Jeg har prøvet at stoppe flere gange og jeg har kørt det sideløbende med nogle af mine kammeraters rygestop - ingen af os kan holde det.

Men nå, mit problem er, at jeg gerne vil styrketræne meget og det går også fint, MEN jeg vil gerne tage kreatin.

Jeg har snakket med nogle venner, som har prøvet det samme og de siger, at det virker delvist, men jeg er villig til at give det et forsøg.

De nævnte bare for mig, at koffein ophæver kreatin og da jeg drikker meget cola, så får jeg meget koffein i kroppen.

Jeg vil gerne stoppe med at drikke sodavand, så jeg kan begynde på kreatin - kan I hjælp mig?

Hej

Jeg er tilbøjlig til at give de andre ret når de skriver du er svag, men det er ikke pointen. Pointen er det at kvitte afhængigheder aldrig er nemt. Men det er en meget lille afhængighed, som alle de andre der er afhængige af kaffe. Der er kun en måde at kvitte noget, og det er et reelt ønske om at ville. Så vil du eller ej? hvor vigtigt er det for dig? Hvis det er vigtigt, kan det ikke være så svært at kvitte en ½ l cola.

Ellers drop det bare, der er sgu ingen der er død af en halv liter cola, men vælg en light model.

Hilsen

Lars kofod

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Det vil dog stadigvæk være en god ide at trappe ned pga det store syreindhold, som vil æde dine tænder.

Den halve liter cola jeg drikker hver anden dag har ikke skadet mine tænder. Jeg har derimod adskillige skavanker ligesom alle andre motionister der er afhængig af træningsrus.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Det er alt for farligt at drikke saa meget cola hver dag!

Det er ikke bare et spoergsmaal om at kvitte en daarlig vane, men derimod et spoergsmaal om liv og doed.

Spoerg evt. din laege om hjaelp til at stoppe. Jeg mener at man kan faa nogle plastre der kan hjaelpe med afvaenningen.

Vil du leve eller vil du ikke?

Hvis du har succes med det kunne du jo tjene penge paa at tage rundt og holde foredrag om hvordan du klarede den.

Rollemodel in action!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share