Mavetræning


Lola
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg tabt 11½ kg og det kan ses på røv og lår, men ikke så meget på maven som jeg havde håbet på.

Hvordan får jeg trænet min mave op, eller i det mindste bare forbrændt noget at det fedt der sidder der?

Jeg er overvægtig i forvejen og vil selvfølgelig fortsætte med at tabe mig, men kunne godt tænke mig at maven forsvandt bare lidt...

Link to comment
Share on other sites

Fedt har det desværre med at sætte sig rigtig godt i fedtdepoterne i maveregionen. Der er ikke rigtigt andet at gøre, end at blive ved med at tabe sig. På et tidspunkt skal du nok se en forbedring. Du kan ikke tabe fedt specifikt i maveregionen gennem maveøvelser, desværre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes under alle omstændigheder at et vægttab på 11½ kg er flot. Blot du husker at fastholde den sunde livsstil, er jeg overhovedet ikke i tvivl om at du inden længe vil se en forbedring i maveregionen.

Keep up the good work!

Edited by Projac
Link to comment
Share on other sites

Den eneste måde du kan rette vægttabet mod maven er ved en fedtsugning, som ikke kan anbefales :nonono:

Men som der allerede er sagt er det et rigtig flot vægttab. Det er utrolig svært, men der er ikke så meget andet at gøre end at være tålmodig:)

Link to comment
Share on other sites

Den eneste måde du kan rette vægttabet mod maven er ved en fedtsugning, som ikke kan anbefales :nonono:

Fedtsugning er ikke en natural/god måde at tabe mave...

Jeg har også næsten det samme problem ang maven..Jeg er slet ikke overvægt men meget slank...jeg vil bare genre have en flot abs...Synes bare, at vi skal spænde maven så tit som muligt, især når vi træner vores bene, bryst, og ryg...på den måde, træner vi maven meget tit...

Du har allerede tabt meget..Det var utroligt flot arbejde...Keep up with the good work..Sooner or later, you'll have a satisfactory body...Cheers

Link to comment
Share on other sites

Ja du skal ikke fortvivle og endelig bare fortsætte med at leve sundt generelt. Når du allerede er ved at kunne se at du har tabt dig går det rigtig godt. Fedtet lagrer sig omkring maven så det er ikke så underligt du stadig har lidt tilbage der, og det sker der måske heller ikke så meget ved. Fortsætter du skal der også nok ryge noget af mavefedtet. Hvis man forventer store synlige mavemuskler skal der virkelig hård træning til og fedtprocenten skal være lav, så må man jo gøre op med sig selv hvad målet er...

held og lykke!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nu har jeg tabt 11½ kg og det kan ses på røv og lår, men ikke så meget på maven som jeg havde håbet på.

Hvordan får jeg trænet min mave op, eller i det mindste bare forbrændt noget at det fedt der sidder der?

Jeg er overvægtig i forvejen og vil selvfølgelig fortsætte med at tabe mig, men kunne godt tænke mig at maven forsvandt bare lidt...

Hey

Tillykke med vægttabet - det er godt gået!

Det er fuldstændig korrekt, at du ikke kan forbrænde fedt på maven med særlige maveøvelser - MEN ved at stramme mavemusklerne op (under fedtet :-) kan du alligevel mindske dit mål omkring maven med en del centimeter. Med nogle veltrænede mavemuskler vil du se både "strammere" og slankere ud i spejlet. Hvilket så vil se endnu bedre ud, når du ved hjælp af dit daglige kalorieunderskud smider endnu mere af fedtet omkring maven.

Et par links til maveøvelser for de lige og skrå mavemuskler:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/oevelsesliste/almindelige_maveboejninger/

http://www.motion-online.dk/styrketraening/oevelsesliste/skraa_maveboejninger/

Under alle omstændigheder vil det være smartest at styrke hele din krop, ikke kun maven - så gå i gang med et helkropsprogram, der styrker hele din krop og ikke kun mavemusklerne. Det behøver ikke at være kompliceret eller indeholde 30 øvelser - faktisk vil du kunne lave et fornuftigt program for hele kroppen med ganske få øvelser.

Så ned i et center eller prøv det her:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrke_-_oevelser/et_styrkeprogram_til_alle/

God træning

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Flot vægttab :)

Selv træner jeg en del mave, da den er det vigtigste for mig, at holde pæn og veltrænet. Jeg vil anbefale dig evt. at kigge nogle pilates dvd'er igennem, da de har nogle ekstremt effektive øvelser, som jeg selv bruger flere gange om ugen. Og man kan virkelig se resultater, min mave har aldrig været flottere - er sikker på at du også vil kunne se forbedringer efter nogle ugers flittig træning. Prøv som udgangspunkt Pilates - stærk og smidig 1 og 2 af Ditte Overgaard.

Held og lykke;)

-Helene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share