Vægttab - der sker ikke noget!


AquaFisken
 Share

Recommended Posts

Hele formålet med vægttab har et overordnet psykologisk aspekt - hvis ikke du har psyken med dig, kan selv de bedste kostplaner være ubrugelige. Jeg mener at mask1s kostplan vil få flertallet til at falde fra langt før de 4 måneder er gået. (Det var vel derfor den ikke var for tøsedrenge.) Det handler vel primært om at folk kan ændre deres livsstil, og bibeholde vægttabet bagefter - sidstnævnte kunne blive problematisk med mask1s meget strikte plan. Er det bedste ikke at flest folk får det bedre med sig selv? :-)

Edited by Vicas
Link to comment
Share on other sites

At leve af gulerødder ekslusivt virker hvis man ønsker et vægttab og det er mindst lige så fornuftigt, som det meste du har sagt indtil videre.

Max 30g havregryn om morgen? Hvor har du det fra? Energiindtag under diæt er nødt til at ses i forhold til personens aktivitetsniveau.

Ja, det er jo den samme bruger der i en anden tråd forslog at bruge 30gr. mayo som 'smørbart' på rugbrødet...220 kcal på ingenting.

Morgenen er og bliver vel det måltid hvor vi kan tillade os -og burde- proppe de fleste kcal i munden, set over hele dagens fordeling

Og så må folk efterhånden pakke "Kulhydrater er ondskab" mentaliteten langt væk.

Man behøves jo netop ikke leve af motivationsdræber kost, så længe man holder sig under ligevægtsindtaget.

Sultemetoderne ender jo i sidste ende med den vægt man startede ud med, for en hel del mennesker.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

min kæreste klager tit over, at hun ikke ser nogen forandringer på vægten, når hun stiller sig op. Hun vil gerne tabe sig, og dyrker også en del motion.

Hun laver konditionstræning i styrkecentret 2 gange om ugen, styrketræner 2 gange og spinner 1 gang i ugen.

Af og til føler hun sig ikke så motiveret til at træne fordi hun ikke kan se, der sker noget med hendes vægt!

Det undre mig lidt, at hun får svært ved at trække vejret, når hun overanstrenger sig under løb, da hun løber meget!

Hun spiser heller ikke usundt, men af og til kan det godt ske der ryger noget alkohol indenbords i weekenden. Jeg har hørt at en druktur en weekend kan tage 2 ugers træning for kroppen at komme over igen.

Skal jeg hjælpe hende til at køre endnu mere på, når hun træner og få hendes puls op eller hvad skal hun gøre, nu hun gerne vil tabe sig?

Håber der er nogen, der kan komme med nogle gode råd.

Hun kan sagtens tabe sig! Via kosttilskud, urtete, masser af vand og masser af motion!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share