Pisk og gulerod


Mai Fynbo
 Share

Recommended Posts

Er heldigvis ved at være nogetlunde ovenpå efter min omgang med feber, forkølelse og sidst men værst svimmelhed. Den er der stadig med i mindre grad end i går :smile:

Løb en lille tur i går uden de store problemer, dvs. jeg gik vel halvdelen af turen + jeg flere gange måtte stoppe pga. snot, spyt og andet godt :blink:

I dag kom testen så - fitness world! Er det godt eller skidt at have savnet stedet? Any way jeg var lykkelig for at være tilbage. Med planen om bare at træne og ikke forsøge at sætte nye rekorder blev træningen således:

-Løb 11.5km/t 18 min + 2 min gang opvarmning. Var slet ikke planen, men Top Gear + gode ben satte skub i løberiet :smile:

- Squat:

10 x 40kg

10 x 50kg

2 x 10 x 60kg

Ingen nye rekorder i dag og stilen var måske en smule rodet, men det føltes godt!

-Dødløft:

10 x 30kg

10 x 40kg

2 x 10 x 45kg

Bænk: (uha da da den stang svingede og det sejlede for mine øjne, men gennemføres det skulle det)

10 x 30kg

2 x 10 x 35kg

8 x 35kg

Mave: 20 stk.

En af mine store idoler (hvis man må sige sådan noget om en fremmed mand i et træningscenter) var der i dag. Altid super motivation og et smil på læben når han er der. Han giver den sku gas og er virkelig et billede på hvordan man kan se ud hvis man arbejder for det. :superman:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Lidt let fut i dag - Kæmpens Bekræftelse skulle jo holde indsamling så jeg tog 1½ time med svigermor og fik samlet lidt penge ind :superman:

Desuden en lille løbetur - fik løbe 2.48 på den planlagte tid og måtte derefter se mig selv gå hele vejen tilbage. Hold nu kæft mit knæ gjorde ondt. Rice og løbepause til mig. Det har jeg sikkert glemt i morgen :blink:

Link to comment
Share on other sites

En ny dag gruer - heldigvis er der tid til træning i de næste 3 uger :)

Dagen idag - stadig lette problemer med svimmelhed, især når jeg ligger ned. Trænes skulle der dog. DOMS efter weekendens træning så det blev med fokus på overkroppen i dag.

Alle sæt er kørt løbende som jeg kom forbi maskinerne.

10 min roning

-Kropshævninger:

4 x 10

-Mave:

2 x 15

Thrusters + BOR kørt lige efter:

4 x 10 x 18kg

10 x 20kg :)

Preacher curl - bare fordi vi har fået en stang til det :)

3 x 10 x 10kg + stang som vejer 5-7.5kg?

-KB swing:

2 x 15 x 16kg :)

-Abroller

3 x 10stk

Link to comment
Share on other sites

Er kommet godt igang med mit cut efter forkølelse mm. Har med glæde (og lidt undren) konstateret at jeg lever fint på 1400 kcal eller under, så længe der er frugt og grønt nok. Har i dag tastet alt ind og har endda smidt et stykke kage, en proteinbar og en ½ shake i og jeg er stadig kun lige ved de 1400. Desuden vågner jeg ikke op sulten som jeg gjorde da jeg tog en shake inden jeg gik i seng. Har tilsyneladende to forskellige måder at leve på - enten craver jeg mad og spiser mere eller mindre hvad jeg har lyst til (og finder stadig kun ganske få kg :blink: ) eller også sletter jeg følelsen af at være sulten og lever på det jeg nu har lyst til. Har kun en regel for mit cut - jeg gider ikke sulte og jeg nægter at skære alt sødt/salt væk. Og det er vist godt det samme for uden de lækre ting i min kost ville jeg ramme 1000kcal om dagen og det er vist lige i underkanten!?!

Træning tirsdag:

En let dag med lidt af hvert. Tror jeg tog et par sæt bænk 30kg, lidt pull ups, lidt roning og sikkert en øvelse mere som jeg har svedt ud :tongue:

Træning onsdag:

-Ville faktisk ikke løbe men det blev vist til en 3 km alligevel.

-Bænk: (det er ligesom om det går bagud her :crazy::unhappy::blink: )

10 x 30kg

2 x 10 x 35kg. Langsomme reps, dvs jeg var helt vildt presset over denne øvelse. Er i øvrigt pænt træt af at stå stille vægtmæssigt.

-Squat:

10 x 40kg

10 x 50kg

10 x 60kg

10 x 65kg (længe siden sidst, lidt usikkert da jeg af og til "taber" mit venstr ben ud til siden, men det gik. Ser det at jeg er på 65kg igen som progression istedet for at se det som under mit tidligere max)

10 x 60kg - så føles det jo pludselligt let :tongue:

- benøvelse (omvendt leg curl?):

3 x 10 x 32kg

Derefter hjem og flytte jord ud i blomsterhaven. Nå ja og 30 min rolig gang på løbebåndet :cool:

Dagen i dag - torsdag:

CROSSFIT HERE I COME! Ja eller det er sgu steneren at lave alene så tempoet er ikke max, men lidt sker der da :smile:

Roning 1500m

21 sumo deadlift high pull - 22kg

Roning 1000m

21 jumping pull ups

Roning 750m

21 KB swings 16kg

Roning 500m

21 sumo deadlift high pulls - 22kg (skulle have været ball slams men manglede en egnet bold)

Roning 250m

Gennemført på 31 min- den tid burde jeg kunne slå :w00t:

For lige at få lidt ekstra to jeg en 12 min runde:

25 squats

20 push ups

15 sit ups

10 box jums (blev til hop over en skammel)

5 pull ups (blev til omvendte push ups)

4 omgange = 11.20 min. Det må kunne gøres på 10min.

Link to comment
Share on other sites

Er noget øm ovenpå weekendens havearbejde - tog 4-5 timer søndag med flisning, trillebørkørsel og arbejde med riven. Det kan mærkes mellem skulderbladene og på underarmene :blink:

Dagens træning:

Ved ikke helt om det var fordi jeg ikke var fuldt resitueret efter sidste uge, om det var den snigende væskemangel jeg føler eller om det var fordi jeg startede med et sæt crossfit, men jeg var betydeligt svagere i dag end jeg følte jeg burde være. Havde sat mig for en lille maxtest i de øvelser jeg skal kunne til prøven og gennemførte da også, men øv hvor er jeg skuffet over mig selv. Det kan kun blive bedre!

Opvarmning = crossfit:

-Roning 1000m

-10 x dødløft 38kg (synes det var mere da jeg stod med vægtene, men en hurtig udregning siger 38kg... Troede det var 48kg... Føltes som 48kg...)

-15 KB swings 12 kg - den var til gengæld for let.

-Roning 750m

-10 x dødløft

-15 KB swings

-Roning 500m

-10 x dødløft

-15 KB swings

-Roning 250m

-10 x dødløft

-15 x KB swings

Maxtest - kørt 2 gange da jeg ikke kunne tro resultatet i første omgang

Runde nr. 1

- Kropshævninger 11½ stk - hvis de skal være med brystet mod barren

- Bænk 30kg (ca) 18 stk - forfærdelig 8kg stang og forfærdelig bænk.

- Mavebøjninger 23 stk

Runde nr. 2

- Kropshævninger 11 stk

- Bænk 30kg (ca) 18 stk - de blev ikke kønnere. Tog i øvrigt 10 mere til sidst, bare for at fuldende træningen.

- Mavebøjninger 25 stk - 2 mere og stilen var bedre :smile:

Mål: Min 16 kropshævninger, 25 bænk og 30 mave. Mindst!

Prøvede også lidt hurtighedstræning rundt om skamler på en badmintonbane - havde dog glemt hvor langt det sidste stykke skal være så jeg løb hele banen ud (13.4 meter hvor jeg burde have løbet 6.7 eller noget i den stil)

Ikke imponerende tid på hele banen var 17,9 sek. - det er dog et 3 tal selv med de ekstra par meter.

Prøved så igen på den korrekte distance, men fik ikke trykket ordentligt på stopuret så med en aflæsning i sprint lignede det noget i stil med 17,2 /17,4. Igen et 3 tal. Har tidligere løbet denne til 4 og der skal jeg op igen!

Sluttede af med lidt slæbning af sandsæk, 40 kg liggende på jorden så jeg rigtig kunne nyde friktionen. Gik 3 ture af ca 15 meter med denne. Det hårdeste her var nylonbåndet mod mine fingre :cry: Den skal også øves, gerne med en 20kg sæk i favnen.

Havde flere store planer om et ekstra crossfit sæt, men humøret var ikke på 10 og det var formen tilsyneladende heller ikke. Overvejer hviledag i morgen, men kender jeg mig selv ret så er jeg igang igen ved frokosttid :cool::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mål: Min 16 kropshævninger, 25 bænk og 30 mave. Mindst!

Én hurtig måde at blive bedre til kropshævninger er, så mange gange dagligt, som muligt skal du lave X antal "statiske" kropshævninger. Dvs. Du hiver dig op til hagen er over baren, også sænker du dig ned så langsomt som overhovede muligt. Jo flere gentagelser jo bedre.

For en ordens skyld vil jeg påpege at flere kollegaer, markant har rykket deres niveau i kropshævninger ved brug af den teknik. :bigsmile:

Good luck!

Link to comment
Share on other sites

Én hurtig måde at blive bedre til kropshævninger er, så mange gange dagligt, som muligt skal du lave X antal "statiske" kropshævninger. Dvs. Du hiver dig op til hagen er over baren, også sænker du dig ned så langsomt som overhovede muligt. Jo flere gentagelser jo bedre.

For en ordens skyld vil jeg påpege at flere kollegaer, markant har rykket deres niveau i kropshævninger ved brug af den teknik. :bigsmile:

Good luck!

Tak for tippet :) Det skal helt sikkert prøves :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdagens træning - nøj jeg er for nedadgående med det her cut. Ny plan er at holde det underskud jeg gør nu indtil d. 30 og derefter gå over til noget som kun llgger lige under mit daglige forbrug. Indtil da må jeg prøve at skubbe lidt ekstra protein ind.

- Løb: 13 min med 12-12.5 km/t. Det føltes hårdt, men dog overkommeligt. Men på løbebånd er det jo nemt at slå hjernen fra. Overvejer at løbe en 2400 m i dag på bane for at se forskellen. Dog er jeg lidt øm efter i går... Fredag måske istedet.

-Bænk:

15 x 30kg (skal prøve at få så mange gode reps ind som muligt)

2 x 10 x 35kg (er stadig super presset her, på trods af at jeg før cut løftede 37-40kg :mad: )

13 x 32,5kg

-Squat:

2 x 10 x 50kg

10 x 55kg

2 x 10 x 60kg Følte ikke jeg var helt smadret efter denne og ville gerne have sat den op til 65kg, men der var en kø bag mig... Mangler dog lidt dybde i sidste sæt.

- Dødløft:

10 x 40kg (Gisp den var tung i dag!)

2 x 10 x 42,5kg (endnu tungere! Og i øvrigt sære små vægte at lege med - ved ikke hvor alle 2,5-10kg skiverne var :blink:. Glæder mig til at gense de 50kg)

- Mavebøjninger:

25stk

-Row: Igen færre gentagelser end før - dårlig dårlig dag!

3 x 10 x 35kg. Problemer efter 8 stk i hvert sæt. Plejede at tage 40kg her :cry:

Leg extention:

3 x 10 x 35kg

Leg curl:

3 x 10 x 31,5 (sære pund...)

Pull down, bred fatning:

3 x 8 x 70pund. Plejede at tage 35-40kg x 10 :cry::mad:

Skod!!

Link to comment
Share on other sites

Doms i dag for fuld skrue - så forventningen til træningen blev skruet ned til lidt aktiv restituering og tekniktræning.

- Roning 1500m

- Kropshævninger 11 stk

- Abroller 10 stk

- Mavebøjninger 25 stk

- Military press 10 stk 18kg

- Curls x 5 med 8kg

- Triceps x 10, begge hænder 8kg

Gentog dette program 2 gange mere. Sidste sæt var dog skåret lidt ned.

- Roning 1000m

- Kropshævninger 9 stk kørt med pause mellem hver så jeg ikke bouncer på stangen.

- Abroller 10 stk

- Mavebøjninger 20 stk - fik krampe i venstre lægmuskel pga fødderne skal være i ribben :crazy:

- Military press 10 stk 18kg

- Curls x 5 med 8kg

- Triceps x 10, begge hænder 8kg

Link to comment
Share on other sites

En tur i træninscenteret for at få samvittigheden lidt på ret køl igen :tongue:

2km roning på 8.58 - hurtigere end jeg plejer, ca 30 sek - benene rystede da jeg kom af og det fik lidt betydning senere.

-Squat:

10 x 40kg

10 x 50kg

10 x 60kg

7 x 62,5g - kunne stadig mærke roturen :dry:

-Bænk:

15 x 30kg

10 x 35kg

7 x 37,5kg

og bare for at se om jeg kunne

2 x 5 x 40kg :w00t: Så er jeg tilbage hvor jeg slap!!

-Dødløft

10 x 30kg

2 x 10 x 40kg

5 x 45kg

-Push press + BOR:

3 x 10 x 22,5 kg (højeste nogensinde til push press :w00t: Kan sagtens tage mere!!)

-Mave

20stk

-Leg extention

10 x 33kg

10 x 37kg

Link to comment
Share on other sites

Endelig en god træning - skal måske også nævne at mit cut har været lidt på hold den sidste uge pga. konfirmation, ferie og lyst til en pause. Det er dog blevet til et par løbeture og om aftenen har jeg fosøgt at bruge tiden på løbebåndet frem for at falde i et med sofaen.

Træningen i går var planlagt til at være styrketræning, men motivationen manglede. Jeg valgte istedet at gå en tur, iført cowboybukser, hættetrøje, regnjakke og kondisko. Efter omkring 5 min fik jeg lyst til at løbe et par 100m og det føltes så godt at jeg fortastte. Det blev til en meget varm tur med skiftevis løb og gang på 9.4 km - det var sgu godt :smile: Næste gang planlægger jeg dog at droppe cowboybukserne og regnjakken :wink:

Dagens træning:

Opvarmning 15 min gang + lidt løb.

Squat:

10 x 40kg

10 x 50kg

10 x 60kg

2 x 8 x 65kg :smile:

Bænk:

15 x 30kg

10 x 35kg

7 x 37,5kg

2 x 5 x 40kg :smile:

Dødløft, stille og roligt i dag:

10 x 30kg

2 x 10 x 40kg

Push press:

10 x 20kg

2 x 7 x 25kg :w00t: Tungeste løft yet - og er langt fra mit 1 rep løft. Stangen kører dog lidt rundt. Min højre arm/skulder er stærkest og det kan ses :tongue::laugh:

Lidt arme:

curl 6kg x 10

sideløft 10 x 4kg + 10 x 5kg

triceps 2 x 10 x 10kg begge hænder

Ryg med 10kg i armene x sæt af max

Mave 1 sæt 20 reps

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er ikke super god til at huske at skrive min træning ind i øjrblikket. Må tilstå at jeg er lidt i et dødvande mht. lysten til at træne, selvom det egentligt går ganske godt fremad. Min ansøgning til politiet hænger ved personalelægen og indtil jeg får svar fram ham ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre andet end at prøve og holde motivationen oppe. Åh gud jeg håber ikke han dumper mig inden jeg overhovedet har nået at bevise hvad jeg kan - et nej fra ham ville være den endelige og ultimative slutning på min drøm om et liv som strisser :unhappy: Skal desuden på øvelse i Jægerspris igen = 2 + 1 uge uden adgang til nogen form for træningsredskaber. Har selv en sandsæk som skal med, men det er ikke meget bevendt i forhold til bænk+ squat stativ, håndvægte og maskiner. Løbeskoene er selvfølgelig også med i tasken. Håber jeg kan få trænet igennem i weekenderne og så ellers lave gulvøvelser 1-2 gange om dagen i lejeren. Gad vist hvor meget bedre man kan blive til at tage armbøjninger på 2 uger? Overvejer også at grave mit gamle minikøleskab frem så jeg selv har mulighed for at have lidt spiseligt. Pizzaen sidste gang var lavet på lige dele olie og brød, og middagsmaden bestod i enorme, dressingindsmurte sandwich + kage. Kalorieindtag pr dag sidste gang var nok på den forkerte side af 2700-3200, hvilket er dobbelt så meget som jeg skal have under et cut. Vi har en (overvægtig og meget flødeglad) kok med denne gang så det bliver nok lidt i samme retning, men jeg kan da prøve at holde lidt igen.

Update på træningen fra i går:

Gang + let løb til opvarmning

10 min crosstrainer

Bænkpres:

15 x 30kg

10 x 35kg

8 x 37,5

5 x 40kg - skal sgu lære at løfte noget tungere i denne diciplin!!

Squat:

10 x 40kg

10 x 50kg

10 x 60kg

8-10? x 65kg

Og bare for at prøve et nyt maxløft:

2 x 5 x 70kg :4thumbup: :superman:

Overhead press (med lidt ekstra push med knæ og fødder til sidst :wink: ):

10 x 20kg

10 x 25kg - Nyt max i øvrigt.

10 x 25kg

8 x 25kg Fyrene glor i øvrigt helt vildt ved denne øvelse - tror ikke det er den de fleste piger laver :tongue:

Kombinerede hvert sæt med lidt BOR, men tror ikke vægten er nær høj nok til at det giver noget. Det er mest af alt for at køre videre når jeg alligevel tager stangen ned.

Leg extention:

3 sæt - ukendt vægt.

Følte at nu måtte det være nok træning og kørte så hjem. Senere på aftenen fik jeg dog den ide at gå på tanken efter lidt slik. Den ene tankstation ligger 2.5 km væk og det var den jeg gik til, for blot at gå forbi :blink: Den anden ligger nemlig 3 km derfra og har et meget bedre udvalg af slik. Efter endt gåtur og med 300g slik i lommen havde jeg gået 10,6km med en marchhastighed på 7,1 km/t. Så var den pose slik også fortjent :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens fut - noget kortere end forventet da rengøringsdamen fik mig til at stoppe :unhappy: Tilføjer nok en løbetur senere.

WOD:

50-40-30-20-10

Roning pr. kcal

Sumo deadlift high pull, vægt 21kg (tror jeg... burde nok sætte mere på, men 50 stk gør altså av!)

5 sæt reverse push up max reps (som ovenpå ovenstående træning betyder 10-7 :blink: )

4 sæt situps, 15 stk kørt mellem rev. push ups.

Det hele skulle være fuldt op at et ondt sæt bestående af:

8 omgange

8 x deadlift

8 x thruster

8 x hang power clean

8 x push ups

... men sådan skulle det ikke være. Fik lavet et dødløft og 3 stk. thruster inden jeg gav op overfor den koreanske rengøringsmafia. :mad:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dagens fut - en lille nem WOD som dog tog mig præcis en time da der blev lidt skift af skiver mm. midtvejs :/ Den gav nu ellers godt sved på panden og fik mit lille hjerte til at kæmpe som en arrig hveps i en coladåse. Tog desværre en del pauser, men nu har jeg i det mindste en præcis tid at gå efter næste gang :) Nå ja og vægten i squat skal op! Og jeg skal have øvet mine "knees to elbows" - for mig den sværeste og mest irriterende øvelse i denne lille WOD. Note til mig: vedligehold dine styrker og træn dine svagheder!

Min fuzzy 50 med modifikationer:

50 kcal roning - opvarmning

50 pull ups - reverse push ups

50 burpees

50 situps

50 knees to elbows

50 box jumps

50 push ups - på knæ :blush::blush:

50 walking lunges

50 dips - på skammel :blush:

50 barbell deadlift - 36kg - burde være double unders :dry:

50 push press - 22 kg - burde slet ikke være med..

50 squat - 36kg og alt for let - burde vist være airsquats

50 kcal roning - bare en rar måde at slutte på

Link to comment
Share on other sites

Crossfit igen - ja ja, var i crossfit humør på trods af onde doms (har ikke ondt på forsiden af mine lår, biceps og i de muskler man bruger til at rokke med ørene....) Det blev dog mere interval træning end noget andet...

WOD 1:

Interval, roning - max distance

60 sek arb. 30 sek pause x 11 intervaller

Distancen var vist ca. 2700m

WOD 2:

Løb 2500m

Efter 500m, 1500m og 2500m

5 x pull ups, strickt

15 x KB swings

Efter 1000m og 2000m

25 x airsquats

25 x walking lunges

Løbet med 13,3 km/t

Link to comment
Share on other sites

Uha uha jeg kan godt mærke at det er længe siden jeg har trænet regelmæssigt og tungt! Og jeg har gud hjælpe mig en hel uge mere hvor det er totalt umuligt at træne ordentligt. Ingen rekorder i dag - måske med mindre man tæller antal vrik med røven som en rekord.

Start: 12min løb - stille og roligt - havde igen de forkerte sko på og følte straffen fra mine skinneben allerede inden den reelle træning.

Bænk:

15 x 30kg

3 x 10 x 35kg

10 x 30kg

Dødlødt:

10 x 30kg

10 x 40kg

10 x 42,5kg - tror der var to sæt et eller andet sted, men er faktisk ikke sikker.

Push-press:

2 x 10 x 20kg

Squat: Jeg skal virkelig have fundet en bænk eller lign at sætte bag mig så jeg ved hvor langt jeg skal ned. Eller have lavet en video til jer her på MOL.

10 x 40kg

10 x 50kg

10 x 60kg (mistede balancen i første forsøg og måtte næsten på knæ på den konto. Pinligt og begynderagtigt at miste corestabilitet :blush: )

10 x 62,5kg

Push press:

10 x 22,5kg - det var det eneste jeg kunne nå før timen gik i gang :sneaky2:

1 times Latin mix - ufatteligt lette trin, kombineret med en masse hoftevrik og numsehop. Sikkert glimrende træning for mave og ryg.

Link to comment
Share on other sites

Slut på denne tråd - har lige modtaget papirene fra politiets personalelæge og det at træne frem mod en optagelsesprøve er for mig ikke længere relevant. :sneaky2::nonono::unhappy::mad::cry: Så tråden her er slut og en ny må begynde et andet sted. Nu er målet at finde ud af hvorfor jeg skal træne... og skal jeg overhovedet træne? Elsker følelsen det giver mig, men ved også at det ikke er nok til at hive mig igang efter endt arbejdsdag eller søndag morgen. Så nu går jagten på ny motivation...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share