Tabe Fedt på maven


JensAnd
 Share

Recommended Posts

Hey er en dreng på 18 år jeg løbe træner og styrketræner lidt : )

jeg ville rigtig gerne tabe mit fedt på maven da jeg har ret meget : (

hvad skal jeg gøre

Træning

og

Kost

håber der er nogle der ved det : )

heysa

hvis jeg kender alle de andre MOL'ere ret vil vi/de gerne have meget mere at vide om dig!:)

højde, vægt, hvor tit du motionere osv.

så kan vi hjælpe dig:)

Link to comment
Share on other sites

Hey er en dreng på 18 år jeg løbe træner og styrketræner lidt : )

jeg ville rigtig gerne tabe mit fedt på maven da jeg har ret meget : (

hvad skal jeg gøre

Træning

og

Kost

håber der er nogle der ved det : )

Du skal beslutte dig for at vil du tabe dig, hvor mange kilo, hvor lang tid du vil bruge på det og hvordan du vil gøre det. Det er kun dig der kan træffe disse fire beslutninger.

For at hjælpe dig skal jeg vide hvor høj du er, hvad du vejer og hvor mange kilo du vil tabe. Derudfra kan jeg lave et forslag til en kostplan og et motions og styrketræningsprogram.

mvh

mister larsen

Link to comment
Share on other sites

Super godt. Vigtigt at have et mål.

Du skal først og fremmest lige vide at det er ret svært selv at bestemme hvor man gerne vil tabe sig. Dog er det blevet påvist at sprinttræning på cykel selektivt kan fjerne fedt fra maven. Så hvis man tror på det, så er det bare op på hesten (...jeg mener cyklen:smile:).

Mit råd vil være i først omgang at gå efter vægttabet, som du har sat dig for.

Der er masser af fine tråde herinde på MOL om vægttab og træning.

Link to comment
Share on other sites

Super godt. Vigtigt at have et mål.

Du skal først og fremmest lige vide at det er ret svært selv at bestemme hvor man gerne vil tabe sig. Dog er det blevet påvist at sprinttræning på cykel selektivt kan fjerne fedt fra maven. Så hvis man tror på det, så er det bare op på hesten (...jeg mener cyklen:smile:).

Mit råd vil være i først omgang at gå efter vægttabet, som du har sat dig for.

Der er masser af fine tråde herinde på MOL om vægttab og træning.

Har du ikke noget dokumentation på dette? Jeg har aldrig hørt om man kan punktforbrænde, da kroppen tager fra dens samlende fedtdepoter, og ikke kun et bestemt sted.

Denne MOL artikel siger dog det er "teoretisk" muligt, men det er så marginalt lidt, at det nærmest er umuligt i praksis: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._punktslankning?

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Fedtforbrænding kan iflg. Menneskets Fysiologi i hvile og arbejde (Schibye) - kun ske ved aerob energiomsætning. Så kan ikke se hvordan sprintcykling eller styrketræning for den sags skyld kan virke på fedtforbrænding da disse to motionsformer vel kun er anaerobe processer. Jeg ved da godt at det stort set er umuligt kun at træne anaerob, men burde virkningen ikke være bedre ved aerobe processer - dvs. <85% af VO2-max

Link to comment
Share on other sites

Fedtforbrænding kan iflg. Menneskets Fysiologi i hvile og arbejde (Schibye) - kun ske ved aerob energiomsætning. Så kan ikke se hvordan sprintcykling eller styrketræning for den sags skyld kan virke på fedtforbrænding da disse to motionsformer vel kun er anaerobe processer. Jeg ved da godt at det stort set er umuligt kun at træne anaerob, men burde virkningen ikke være bedre ved aerobe processer - dvs. <85% af VO2-max

Om du forbrænder fedt eller kulhydrater er sådan set ligyldigt, det kommer stadigt ud i et samlet energiforbrug. Så sprinttræning i sig selv er sådan set fint nok til at tabe sig, hvis det er det man har lyst til.

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke noget dokumentation på dette? Jeg har aldrig hørt om man kan punktforbrænde, da kroppen tager fra dens samlende fedtdepoter, og ikke kun et bestemt sted.

Denne MOL artikel siger dog det er "teoretisk" muligt, men det er så marginalt lidt, at det nærmest er umuligt i praksis: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vae..._punktslankning?

Kan desværre ikke finde den "ægte kilde". Men tjek denne artikel, som beskriver studiet ret godt:

http://www.efit-today.com/public/292.cfm

Der er ingen tvivl om at han prøver at sælge sin bog. Men ser man bort fra hans lille promotion talk i slutningen af artiklen, så har det omtalte studie (Boucher) en ret god pointe. Der er selvfølgelig 2 metodiske "detaljer" man godt kunne tænke sig at vide:

- Hvad var intensiteten hos slow-cardio-gruppen?

- Hvad var FP'ernes fysiske mål før studiet?

Derudover er der selvfølgelig de rå data, som man osse rigtig godt kunne tænke sig at se.

Efter egen overbevisning så virker intervalarbejde, som en supereffektiv træningsform, hvad end man ønsker at tabe sig eller komme i bedre form.

Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt lige bagefter over lidt ekstra info om studiet. Såsom titel og co-forfatter:

Effect of high intensity exercise on fat loss in young overweight women. Trapp, E.G. (2006).

Ved at det er et PhD-studiet, så det er nok derfor man ikke sådan lige kan få fat på det. Er der nogen der skulle finde det nøgne studie må de meget gerne poste det i denne tråd, så jeg kan æde det råt :4mewantfood:.

Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt lige bagefter over lidt ekstra info om studiet. Såsom titel og co-forfatter:

Effect of high intensity exercise on fat loss in young overweight women. Trapp, E.G. (2006).

Ved at det er et PhD-studiet, så det er nok derfor man ikke sådan lige kan få fat på det. Er der nogen der skulle finde det nøgne studie må de meget gerne poste det i denne tråd, så jeg kan æde det råt :4mewantfood:.

Syntes det er et godt studie, der viser nogle virkelig interessante ting. Men jeg er altså ikke sikker på de kun tabte sig specific på maven. Der bliver godt nok altid kun nævnt "belly fat", men mon ikke de tabte sig over alt, og ikke kun på maven? Så jeg stiller mig kritisk over for "punktslankningen", men syntes den viser rigtig godt, at intervaltræning kan være et rigtig godt valg til vægttab også, og ikke kun til at komme i bedre form.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Syntes det er et godt studie, der viser nogle virkelig interessante ting. Men jeg er altså ikke sikker på de kun tabte sig specific på maven. Der bliver godt nok altid kun nævnt "belly fat", men mon ikke de tabte sig over alt, og ikke kun på maven? Så jeg stiller mig kritisk over for "punktslankningen", men syntes den viser rigtig godt, at intervaltræning kan være et rigtig godt valg til vægttab også, og ikke kun til at komme i bedre form.

Det er nok bare fordi studiet har brugt 'belly fat' som parameter for om de taber sig eller ej.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok bare fordi studiet har brugt 'belly fat' som parameter for om de taber sig eller ej.

Jojo, men studiet omtaler det er muligt at punktslanke sig, og nævner derefter intet (så vidt jeg kan se) om hvor meget de taber sig andre steder på kroppen. Så de siger punktslankning er muligt, men de beviser det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jojo, men studiet omtaler det er muligt at punktslanke sig, og nævner derefter intet (så vidt jeg kan se) om hvor meget de taber sig andre steder på kroppen. Så de siger punktslankning er muligt, men de beviser det ikke.

Ligepræcis. Det virker som at det kun mavefedtet de bruger som mål, men der er jo ingen tvivl om at de osse har tabt sig andre steder på kroppen, eftesom FP'erne er overvægtige. Men det oplyser de selvfølgelig ikke :smile:.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share