Massage og menstruation


Phoebe
 Share

Recommended Posts

Ja, det er et lidt underlig titel, men det er spørgsmålet også :bigsmile:

På mit arbejde har vi for nylig fået en massagestol, hvor man putter nogle penge i, og så får man 15 min massage.

Ved stolen står der en af de sædvanlige advarselsskilte med en masse forbehold for folk med dårlig ryg, hjerte m.m.

Deriblandt så frarådes massagestolen til "gravide og menstruerende kvinder". :blink:

Hvad er det der gør, at den form for massage frarådes menstruerende kvinder? Er der noget i kroppen i de dage, der forhindrer virkning af massage, giver skader, ophobning af affaldstoffer, eller hvad?

Jeg kan ikke selv forstå det, og håber så, at der er nogen herinde, der kan give mig en forklaring. :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

De vil vel bare ikke have blod på stolen.. :blush: (undskyld, men den lå lige til højrebenet) :wink:

Det var nu ikke lige det svar jeg havde forventet... :unhappy:

Hvis de er bange for at der bliver blodpletter på stolen, skulle de se at plaste alle kontorstolene ind. :laugh:

Tror I ikke at vi kvinder har styr på den side af sagen? Siden hvornår har I set blodspor omkring jer, på trods af alle de kvinder der går "frit" omkring? :nonono:

Jeg håber stadig, at der er nogen der kan give et bedre fysiologisk forklaring på sagen.

Link to comment
Share on other sites

Det var nu ikke lige det svar jeg havde forventet... :unhappy:

Hvis de er bange for at der bliver blodpletter på stolen, skulle de se at plaste alle kontorstolene ind. :laugh:

Tror I ikke at vi kvinder har styr på den side af sagen? Siden hvornår har I set blodspor omkring jer, på trods af alle de kvinder der går "frit" omkring? :nonono:

Jeg håber stadig, at der er nogen der kan give et bedre fysiologisk forklaring på sagen.

Hvis jeg skal komme med mit bedste bud, så er det nok at der ikke er lavet noget forskning på hvordan at massage og massagestole påvirker gravide og menstruerende kvinder og man derfor fraråder det, for at sikre at der ikke sker nogle grimme ting, selvom det lyder meget usansynligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share