Human flag


CA8
 Share

Recommended Posts

Jeg vil gerne kunne lave et human flag, som vist på http://www.beastskills.com/Flag.htm

Er i gang med at træne mig op til det. Derfor kører jeg følgende program, som jeg gerne vil have feedback på ifht. på sigt at kunne udføre flaget :smile:

Day 1:

Turkish get-ups, 5x1

Deadlift, 5x5

Chin-ups, 5x5 + superset one-arm pushups, 5x5

Ab Wheel Rollout, 5x5

Day 2:

Benchpress, 5x5

Backsquat/frontsquat, 5x5

Military press, 5x5

Dragon flags, 5x5

Edited by CA8
Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser det vel fint ud, men er der en grund til at du ikke har nogen row-oevelse?

Jeg har ikke selv nogen erfaring med flag, men jeg tror helt klart (som beastskills ogsaa naevner) at du vil have gavn af shugs i haanstand. Nu ved jeg ikke hvor god din haandstand er, men wall runs ville helt sikkert vaere en kanon oevelse at koere.

Og hold os da endelig lige opdateret med din traening!

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart ser det vel fint ud, men er der en grund til at du ikke har nogen row-oevelse?

Jeg har ikke selv nogen erfaring med flag, men jeg tror helt klart (som beastskills ogsaa naevner) at du vil have gavn af shugs i haanstand. Nu ved jeg ikke hvor god din haandstand er, men wall runs ville helt sikkert vaere en kanon oevelse at koere.

Og hold os da endelig lige opdateret med din traening!

Kan godt være jeg burde have row-øvelser. Tænker du på en bestemt jeg mangler?

Jeg har en udmærket håndstand. Hvad er wall runs? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan godt være jeg burde have row-øvelser. Tænker du på en bestemt jeg mangler?

Jeg har en udmærket håndstand. Hvad er wall runs? :smile:

Ved ikke hvor rationelt mit forslag til row oevelse er. Det var egentligt mest bare fordi jeg synes der burde vaere noget, der udligner baenken. Du har heller ikke noget der rammer bagsiden af skulderen - og human flag vil kraeve max tension fra hele skulderen.

Jeg ville umiddelbart foreslaa facepulls. Den vil ogsaa hjaelpe godt som scap stab.

Wall Runs:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne overveje at smide nogle side bridges ind.

God idé, tak.

Kan du anbefale nogle varianter, der er mere krævende end "dynamisk stjerne"?

Hvad mener du med "dynamisk stjerne"? I øvrigt, tak for hjælpen i de ovenstående svar, du gav :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med "dynamisk stjerne"? I øvrigt, tak for hjælpen i de ovenstående svar, du gav :smile:

Stjernen = side bridge på strakt arm med løftet arm(den øverste) og løftet ben(det øverste), så arme og ben peger ud i alle retninger.

Med dynamisk mener jeg bevægelse: Fra stjerne lukker man sig sammen til alm. side bridge og samtidigt sænker man bagdelen ned til gulvet. Og så modsat: løft bagdelen, mens du løfter arm og ben.

Link to comment
Share on other sites

Stjernen = side bridge på strakt arm med løftet arm(den øverste) og løftet ben(det øverste), så arme og ben peger ud i alle retninger.

Med dynamisk mener jeg bevægelse: Fra stjerne lukker man sig sammen til alm. side bridge og samtidigt sænker man bagdelen ned til gulvet. Og så modsat: løft bagdelen, mens du løfter arm og ben.

Umiddelbart vil jeg mene at det giver bedst mening at køre side bridge statisk i denne forbindelse, men hvis den er for nem for dig, så ligger din svaghed ifbm human flag, nok ikke der.

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart vil jeg mene at det giver bedst mening at køre side bridge statisk i denne forbindelse, men hvis den er for nem for dig, så ligger din svaghed ifbm human flag, nok ikke der.

Warum? Hvis belastningen(bodyweight) er den samme, saa er den dynamisk udfoerelse af en oevelse da bedre(idet at den er haardere) end en statisk udfoerelse?!

Link to comment
Share on other sites

Warum? Hvis belastningen(bodyweight) er den samme, saa er den dynamisk udfoerelse af en oevelse da bedre(idet at den er haardere) end en statisk udfoerelse?!

Så vidt jeg er orienteret er formålet med bridges at optræne ens "core" stabilitet, dvs. modstanden mod bøjning. Så i dette tilfælde vil jeg ikke mene at dynamisk > statisk.

Men igen, det vil sikkert komme an på hvad man vil bruge øvelsen til. Hvis formålet er at øge ens styrke i sidebøjning, så er det nok bedst at træne dynamisk med sidebøjning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vil lige sige, at træningen fungerer helt efter hensigten - kan snart sætte et human flag! Får også masser af styrke i de store øvelser. Har lagt mit program således, ud fra inspiration i denne tråd, hvis det skulle have interesse for nogen:

Dag 1:

Chin-ups, 5x5

Deadlift (Regular/straight), 5x5

Military press, 5x5

Upright row, 5x5

Ab Wheel Rollout, 5x5

Dag 2:

Turkish get-ups, 5x1

Backsquat/frontsquat, 5x5

Benchpress, 5x5

Rear Delt Row, 5x5

Dragon flags, 5x5

Edited by CA8
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share