Jeg bliver sulten efter at have spist


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Da de næste uger skal gå med at få bugt med en håndfuld kilo fedt, er kosten kommet i fokus. Tit oplever jeg, at jeg bliver temmelig sulten EFTER jeg har spist - sommetider hvis jeg spiser inden jeg skal på arbejde og egentlig ikke er sulten, så bliver jeg alligevel sulten bagefter. Hvis jeg er standhaftig og ikke spiser mere, kan sulten holde i timevis. Opstår problemet på arbejde hvor madudvalget er, skal jeg mild sagt skrive: begrænset, kan sulten fjernes med en flødebolle eller en stump chokolade. Jeg lurer lidt på, om det er fordi der er for lidt fedt i maden, at kroppen reagerer. Det sker nemlig ofte ved jeg-har-travlt-mad som f. eks. dampet torsk eller en kyllingefilet kombinet med råkost eller en pose grøntblanding. Men det passer ikke rigtigt med, at sulten også kan fjernes med en proteindrik oprørt i vand.

Nogen bud på, hvad jeg gør galt?

Link to comment
Share on other sites

Nej, chokolade er ikke godt når man skal tabe sig - desværre. Nu hvor jeg har tænkt lidt mere over det, er jeg kommet frem til, at fænomenet som regel opstår sent på eftermiddagen, altså typisk hvis jeg spiser det varme måltid inden jeg skal på arbejde tidligere end jeg ellers ville gøre. Mener også at det tit opstår, hvis jeg 1 time efter træning spiser f. eks. en kyllingefilet - umiddelbart efter træningen ryger en proteinshake + 1 banan.

Mht. antallet af måltider, burde der ikke være nogen sammenhæng. Bortset fra, at det generelt er et område jeg skal arbejde med. Nemt når man er derhjemme, men svært når man ikke er.

Ethan> jeg er "glad" for, at det ikke kun er mig, der er mærkelig.

Link to comment
Share on other sites

Problemet er sikkert at du ikke får den samme mængde af kulhydrater, mættede fedtsyrer osv.

Så det virker sikkert som om du har spist en gang luft efter noget tid.

Men kroppen vil på et tidspunkt "vende" sig til det du spiser, og du kan eventuelt slå sulten lidt ihjel

med vand eller light sodavand. Samtidig er en fast kostplan også en god ide, så du spiser på bestemte tidspunkter, hvilket gør at du har noget at se frem til og derved letter lidt på presset.

Og husk at du (uden at overdrive) kan spise massere af grønt imellem de fastlagte måltider.

Gulerødder giver fks, en god mætningsfornemmelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share