Vægttræning og korrekt teknik.


Athlete X
 Share

Recommended Posts

Jeg vil forsøge over weekenden at filme og uploade en række klip over nogle stræk, bevægelighedsøvelser osv. for hofteleddet og ankelleddet, som jeg med success har lavet for at rette min dengang mildest talt retarderende teknik.

Er ingen ekspert. Tænker bare at nogen måske kunne få gavn af nogle af de råd jeg sidder inde med.

Hej Athlete X

Hvor langt er du kommet med de projekt - jeg vil meget gerne se dit løsningsforslag!

J

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare han er stærk. 17år og 285kg Raw i dødløft er vildt uanset hvad :superman:

Der er ingen tvivl om at det er vanvittigt at være i stand til at flytte 285kg fra gulvet som 17årig. Han laver 250kg ret pænt, og squatter 200kg ganske pænt. "Bænker" 150kg, med bounce.

Ret vilde stats. Gode guldkorn deres far fodrer dem med

Link to comment
Share on other sites

Når man har set film af dine løft, så står ovenstående jo næsten som et teknisk godt løft. :tongue:

Hvad mener du med det, jeg pausede den trodsalt ikke på lårene :laugh:

Blakice<< Ja, ved det sgu ikke. Deres styrkegener må ihvertfald være over middel samtidig med at alle drengene er jo begyndt at løfte vægte tidligere end de fleste. Om der allerede har været 'guldkorn' indenover ved ham den 17årige kan man kun gisne om.

Men de er ihvertfald ikke bange for at løfte TUNGT og det sammen med fine gener og tidlig start tror jeg er hovedårsagen til de vægte de løfter.

Link to comment
Share on other sites

Hvad mener du med det, jeg pausede den trodsalt ikke på lårene :laugh:

Blakice<< Ja, ved det sgu ikke. Deres styrkegener må ihvertfald være over middel samtidig med at alle drengene er jo begyndt at løfte vægte tidligere end de fleste. Om der allerede har været 'guldkorn' indenover ved ham den 17årige kan man kun gisne om.

Men de er ihvertfald ikke bange for at løfte TUNGT og det sammen med fine gener og tidlig start tror jeg er hovedårsagen til de vægte de løfter.

Jeg er som bekendt ikke bange for at få ørene i maskinen på det område. Og jeg er slet ikke i tvivl om at der er guldkorn inde over :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Athlete X

Hvor langt er du kommet med de projekt - jeg vil meget gerne se dit løsningsforslag!

J

Har utrolig travlt med træningen for tiden. Det skal nok komme.

Nå jeg vil da også lige prøve

Det er en video som skulle forestille et box squat skal nok lægge en op med squat snart

http://www.yo...h?v=htiEFccy3hg

Kom bare med det.

Sæt dig længere tilbage på boksen. Det er din første work assignment.

Jeg vil ikke sige mere for nu. Lad mig først se hvad der sker med resten af bevægelsen når du lærer at skyde hofterne BAGUD.

Link to comment
Share on other sites

blunt <-- du taber overkroppen gradvist mere og mere, i bunden når du starter den. Se om du kan undgå det(vær spændt helt op i kroppen). Når du skal have vægten ud af gaflerne, så lad være med atr trykke den op ad gaflerne og gå bagud i en bevægelse.

Hav begge ben solidt plantet under vægten, og tryk den op ad gaflerne. Når du har gjort det, og vægten er fint balanceret, så begynd at gå bagud.

Link to comment
Share on other sites

Athlete X og Prehn -

Okay har selv lagt mærke til at jeg bruger hoften meget lidt.. så smutter i centret i morgen så optager jeg lidt ny video

Maxpower -

jeg har ingen ide om hvad du snakker om ? jeg smider bare stangen på ryggen der hvor jeg syntes den ligger bedst ?

Forresten mit mål er hurtighed og springstyrke <--

Link to comment
Share on other sites

Maxpower -

jeg har ingen ide om hvad du snakker om ? jeg smider bare stangen på ryggen der hvor jeg syntes den ligger bedst ?

Spørgsmålet var mest rettet til de herrer Prehn og Athlete X, men handlede jo om dit løft.

Dette beskriver lidt betydningen af stangens placering.

http://stronglifts.com/correct-bar-placement-on-squats/

Og her kan du se det mere direkte, fra venstre hhv frontsquat, highbar, lowbar:

800px-Squat_Bar_Placement.jpg

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet var mest rettet til de herrer Prehn og Athlete X, men handlede jo om dit løft.

Dette beskriver lidt betydningen af stangens placering.

http://stronglifts.c...ment-on-squats/

Og her kan du se det mere direkte, fra venstre hhv frontsquat, highbar, lowbar:

800px-Squat_Bar_Placement.jpg

Jeg elsker den figur. Tak for det Maxpower.

Problemet er kun ned af. Det ser fint ud opad, bortset fra at du skal holde opspændet i mavemusklerne så du ikke begynder at svaje for meget. Tænk spænd mave + numse!!!

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

@blunt et.al.

Giver det mening at køre boxsquat som high bar, hvilket jeg synes det ser ud til at tilfældet?

Alt er IMHO:

Ja, det kan give god mening at adskille den excentriske og koncentriske fase hvis vi snakker om at øge evnen til hurtigt at udvikle kraft.

Jeg er forresten ikke helt sikker på hvad du mener med dit spørgsmål. Mener du at Box Squat i højere grad bør være 'bagkædedomimnant'?

Link to comment
Share on other sites

Alt er IMHO:

Ja, det kan give god mening at adskille den excentriske og koncentriske fase hvis vi snakker om at øge evnen til hurtigt at udvikle kraft.

Jeg er forresten ikke helt sikker på hvad du mener med dit spørgsmål. Mener du at Box Squat i højere grad bør være 'bagkædedomimnant'?

i en high bar squat skal man jo ikke lærer at sætte sig bagud så hvis det teknik man træner så vil jeg sige at box squat ikke er så smart.

selvfølgelig kan man køre high bar squat fra box med andre formål. F.eks. for at få en stor numse. Jeg vil dog sige at squat fra pins er mere sikkert.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Rigtig fedt emne.

Baggrund: Jeg har haft noget bøvl med mit ene knæ pga et freak dødløft uheld og har ikke squattet i laaang tid. Jeg er så småt begyndt igen, men vil selvfølgelig gerne have stilen rettet til og modtager kritik med kyshånd.

Videoen er fra idag.

Edited by Tind
Link to comment
Share on other sites

det ser sku godt ud.

Masser af hip drive, bounce, god dybde.

Du for trykkede den lige lovligt meget afsted når du kommer over parallele. Det så nærmest ud som om du var ved at falde. Det er vel bare til styrkeløft?

Tak for det.

Duely noted med toppen af løftet, det er ikke noget jeg har tænkt over men jeg gør det nok egentlig hele vejen igennem mine sæt.

Og ja, det er alene til styrkeløft :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share