Den store kampsportstråd


incognito
 Share

Recommended Posts

Det er så nasty det cut der. Har hørt (net rygter) at han er blevet erstattet af en anden kæmper allerede så han deltager ifølge de kilder ikke i UFC 111..

Bob Dylan - Hvis du spørger ind til valg af kampsport på nettet vil du ofte løbe ind i "nej nej nej det dur slet ikke du skal gå til <indsæt den kamsport afsenderen går til>

Det du skal gøre er at researche lidt på nettet. Youtube kan være til en smule hjælp. Find så 3,4,5 whatever stilarter du gerne vil prøve og tag rundt og få prøvetimer ved dem alle. Er der kun 1 ting du har lyst til at prøve så tag ud og prøv den ene ting og find ud af om det er noget for dig.

Link to comment
Share on other sites

Jep. Jeg var inde og se Main Card kampene, men missede desværre de sidste par stykker, da arrangementet trak noget ud i forhold til tidsplanen. Har aldrig været til et MMA-stævne før, så jeg kan ikke bidrage med nogen kloge ord om kampene, men blot konstatere at det var en super fed oplevelse og bestemt ikke sidste gang, jeg skal afsted. Aftenens vildeste kamp var helt klart Christoffer Volf vs. Jakub Grzegorzek, hvor Jakub med stor aggression og intensitet fik KO'et Christoffer 30 sek efter start.

Et klart højdepunkt på aftenen var da en af nummerpigerne fik vendt Runde 2 skiltet på hovedet til stor morskab for publikum :biggrin:

Det lyder utroligt meget som Adrenaline 2, da Christoffer også blev KO'et ret hurtigt og en af nummerpigerne også vendte skiltet forkert :w00t:

Nogle af kampene er smidt op Youtube:

Christian Colombo vs. Tommy Rasmussen -

Philip Fortuna vs. Allan Neuherr -

Link to comment
Share on other sites

Lige et par kommentarer til UFC 109. Couture og Coleman burde begge stoppe nu. Coleman var imo. helt til grin og havde intet at byde på. Jeg var meget overrasket over at Marquardt tabte. Han har set meget stærk ud de seneste kampe, men kom for sent igang mod Sonnen, der fortjent vandt.

UFC 110 lørdag nat!:

Matchups:

Antonio Rodrigo Nogueira (No. 4 HW) vs. Cain Velasquez (No. 9 HW)

Wanderlei Silva vs. Michael Bisping

Joe Stevenson vs. George Sotiropoulos

Ryan Bader vs. Keith Jardine

Mirko “Cro Cop” Filipovic vs. Ben Rothwell

Goran Reljic vs. C.B. Dollaway

Stephan Bonnar vs. Krzysztof Soszynski

Chris Lytle vs. Brian Foster

James Te Huna vs. Igor Pokrajac

Elvis Sinosic vs. Chris Haseman

Jeg glæder sygt meget til at se Velasquez mod en af de helt tunge drenge, som Big Nog stadig må regnes som. Jeg forventer en kamp, der ret hurtigt går til jorden og så er spørgsmålet så om Cain kan forsvare sig mod Nogs submissions. Jeg håber virkelig Cain vinder og får en kamp mod Lesnar.

Jeg forventer Bisping vinder ret smertefrit mod Wanderlei Silva, der har tabt 5 af de seneste 6 kampe. CroCop er en mand, der altid kan komme med nogle spektakulære KO´s, men han er desværre nok over the hill og Rothwell er ganske kedelig at se på imo.

Link to comment
Share on other sites

Lige et par kommentarer til UFC 109. Couture og Coleman burde begge stoppe nu. Coleman var imo. helt til grin og havde intet at byde på. Jeg var meget overrasket over at Marquardt tabte. Han har set meget stærk ud de seneste kampe, men kom for sent igang mod Sonnen, der fortjent vandt.

UFC 110 lørdag nat!:

Matchups:

Antonio Rodrigo Nogueira (No. 4 HW) vs. Cain Velasquez (No. 9 HW)

Wanderlei Silva vs. Michael Bisping

Joe Stevenson vs. George Sotiropoulos

Ryan Bader vs. Keith Jardine

Mirko "Cro Cop" Filipovic vs. Ben Rothwell

Goran Reljic vs. C.B. Dollaway

Stephan Bonnar vs. Krzysztof Soszynski

Chris Lytle vs. Brian Foster

James Te Huna vs. Igor Pokrajac

Elvis Sinosic vs. Chris Haseman

Jeg glæder sygt meget til at se Velasquez mod en af de helt tunge drenge, som Big Nog stadig må regnes som. Jeg forventer en kamp, der ret hurtigt går til jorden og så er spørgsmålet så om Cain kan forsvare sig mod Nogs submissions. Jeg håber virkelig Cain vinder og får en kamp mod Lesnar.

Jeg forventer Bisping vinder ret smertefrit mod Wanderlei Silva, der har tabt 5 af de seneste 6 kampe. CroCop er en mand, der altid kan komme med nogle spektakulære KO´s, men han er desværre nok over the hill og Rothwell er ganske kedelig at se på imo.

Jeg går ud fra det er UFC 110 der vises på Canal9 natten til søndag kl. 4?

Nogen der ved hvor længe det varer? Er ikke hjemme så skal have optaget det...

Link to comment
Share on other sites

Ikke det mest action-packed fightcard til 110, men man kan da håbe, at C.B og Velasquez laver en opvisning i god MMA-brydning... ligesom Sonnon gjorde det sidst wub.gif

Edit: Iø. kan jeg anbefale at se WEC stævnerne, hvor de lave vægtklasser fremviser verdensklasse teknik i et CRAZY tempo! cool.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Lige et par kommentarer til UFC 109. Couture og Coleman burde begge stoppe nu. Coleman var imo. helt til grin og havde intet at byde på. Jeg var meget overrasket over at Marquardt tabte. Han har set meget stærk ud de seneste kampe, men kom for sent igang mod Sonnen, der fortjent vandt.

Jeg forventer Bisping vinder ret smertefrit mod Wanderlei Silva, der har tabt 5 af de seneste 6 kampe. CroCop er en mand, der altid kan komme med nogle spektakulære KO´s, men han er desværre nok over the hill og Rothwell er ganske kedelig at se på imo.

Synes godt nok Coleman så gammel ud. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om han har cuttet for meget ned for hurtigt og det var derfor han virkede så sølle. Han så jo 20 år ældre ud i ringen end han gjorde for 2 måneder siden ved ringside.

Synes du det er så galt med couture? Altså hans stil og kampe er lidt kedelige, men han klarer sig da stadig ok. Hvis han kan gå lige op med Vera er det jo ikke helt ad helvede til.

Tror også Bisping vinder. Han har nok stadig noget at vise efter hans knockout nederlag.

Bliver spændende at se om Cro Cop er lige så sølle som mod Junior Dos Santos. Dér virkede han simpelthen som al "sult" bare var væk. Efte den proklamerede han jo også at han ville trække sig tilbage, så det kunne være interessant at vide om denne appearance er fordi hans selv vil slutte i stil eller fordi UFC har lagt pres på ham for at afslutte sin kontrakt.. Men om jeg fatter hvordan han kan gå fra at være så god i Pride, som trods alt også har gode kæmpere, til at være så tarvelig i UFC. Det åbenlyse svar ville nok være det overordnede højere niveau af wrestling skills i UFC, men aligevel?

EDIT: opdagede iøvrigt lige at Cro Cop er blevet re-scheduled til at kæmpe mod Anthony Perosh, en ældre australsk BJJ gøgler. Mon ikke det er til Cro Cops fordel?

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

Ja Cro Cop bør hive den (sidste?) sejr hjem ret komfortabelt. Perosh virker ikke skræmmende, men det er selvfølgelig MMA og alt kan ske.

Mht. Couture er jeg bare træt af at se hans endimensionelle stil. Presse modstanderen op ad siden og dirty bokse. Jeg synes sgu det er så kedeligt at se på.

Link to comment
Share on other sites

Fed tråd!

UFC 110 er på mange måder en interessant event. Ud over spændende kampe markerer arrangementet også, hvor langt Zuffa er nået i deres bestræbelse på at legitimere, legalisere og internationalisere MMA - dvs. brandet UFC. Dana White har som person mange kritikere, og sikkert med rette, men hans og brødrene Fertittas forretningsforståelse fejler intet. Vi andre kan så håbe på, at der er en spill over-effekt til eksempelvis Dream og andre organisationer uden for USA's grænser, så de også kan gøre sig bemærket i Vesten, og at niveauet inden for sporten generelt bliver hævet.

Hvis Fedor vs. Brock skal foregå i UFC-regi, kræver det, at Zuffa tillader Fedor at deltage i sambo-turneringer ved siden af, og det har vist hidtil været en knast. Derudover er Fedor ikke noget stort navn i USA. Selvom Brocks størrelse, styrke og eksplosive stil kunne give Fedor nogle problemer - bl.a. bliver Fedor relativt nemt cuttet - tror jeg, Fedor ville smaske ham stående eller submitte ham på gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Nogen der ved hvornår Lyoto Machida skal kæmpe igen? Han har ikke kæmpet siden han vandt over shogun vel? Det er ikke pisse nemt at følge med i UFC for tiden når stofa og canal 9 ikke kan finde ud af at lave en aftale. Jeg kan ikke engang tilkøbe kanalen (som jeg havde gratis før) for et ekstra beløb... Og nogen der kender en side hvor man kan se UFC shows'ne på? Kender MMA-core som jeg tror Rama anbefalede mig (fed side!) men jeg mener ikke de har hele shows derinde.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Cain var ganske suveræn mod Big Nog og vil i mine øjne kunne kunne Lesnar mest modstand. Jeg tror dog han først for taberen af Carwin/MIr eller Junior dos Santos. Også ganske gode kampe.

Nogen der ved hvornår Lyoto Machida skal kæmpe igen? Han har ikke kæmpet siden han vandt over shogun vel? Det er ikke pisse nemt at følge med i UFC for tiden når stofa og canal 9 ikke kan finde ud af at lave en aftale. Jeg kan ikke engang tilkøbe kanalen (som jeg havde gratis før) for et ekstra beløb... Og nogen der kender en side hvor man kan se UFC shows'ne på? Kender MMA-core som jeg tror Rama anbefalede mig (fed side!) men jeg mener ikke de har hele shows derinde.

Mvh.

Machida og Shogun har en rematch i UFC 113 d. 8. maj. Du kan streame showet live fra myp2p.eu

Link to comment
Share on other sites

Cain var ganske suveræn mod Big Nog og vil i mine øjne kunne kunne Lesnar mest modstand. Jeg tror dog han først for taberen af Carwin/MIr eller Junior dos Santos. Også ganske gode kampe.

Machida og Shogun har en rematch i UFC 113 d. 8. maj. Du kan streame showet live fra myp2p.eu

Hehe så var rygterne fra start sande omkring et rematch... Det kunne godt blive en af de mest hypede kampe i UFC... Og kæft jeg glæder mig! Machida vinder igen.

Link to comment
Share on other sites

så fik Crocop endelig en UFC sejr igen. EDIT: så lige kampen.. Fuck hvor han bare mangler SULTen. Uden den virker han bare ikke... Indsatsen så dog meget kontrolleret ud og det var tydeligt at han havde en game plan, som han holdt sig til.. Hvor gerne jeg end ville, så kan jeg dog ikke tro på at han nogensinde komm er "op" igen

Her er semifinalen fra K1 mellem Badr Hari og Overeem. OVereem er egentlig MMA kæmper men har haft en vis succes i kickboxing. Han så træt ud til kampen og det skal man ikke være mod verdens giftigste kickboxer. Grunden til at det er interessant er at Dana White kører ham i stilling til en UFC debut i 2010. Så kommer der endnu en striker ind i UFC heavyweight og i mine øjne er Overeem noget bedre end Cheick(?) Kongo.

Under alle omstændigheder har overeem god freak factor. Se bare på det krudtfjæs og så se ham for 2 år siden, 10-15 kg lettere...

Og ja, Velasquez var godt nok led

Edited by incognito
Link to comment
Share on other sites

jo, men det ligger helt klart i kortene at Overeem søger mod UFC. Ved du hvor mange kampe han har tilbage hos Strikeforce?

Nej desværre ikke. Det er vel efterhånden et godt stykke tid siden han har været i ilden for Strikeforce. Iøvrigt er jeg ikke så imponeret over ham og jeg ser ham ihvertfald som svagere end Fedor og Rogers. Og jeg har også svært ved at se ham slå Werdum og King Mo.

Freak factor har vi nok af i Lesnar :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber Machida får tæsk, som i første kamp :smile:

Har set kampen en del gange og syntes ikke nogen af fighterne scorede specielt mange point. Machida har nogle rigtig gode knæ som giver ham point. Shogun får nogle gode slag ind som giver ham point. Ellers er det en kamp domineret af shogun MEN det eneste våben der bliver brugt er stort set low kicks. Det giver bare ikke særlig mange point. Syntes det var en på grænsen til dårlig kamp.

Grunden til jeg tror Machida vinder næste gang er fordi han burde have lært en masse af den forrige kamp. Han må ikke lade Shogun sparke hans ben i stykker da hans styrke ligger i hans benarbejde (kicks, step, nedtagninger). Han har hurtigheden til at han burde kunne nå at flytte sig og måske enddag sparke/slå kontra. Machidas taktik/forberedelse virkede altså forkert.

Shogun derimod fulgte en taktik der fungerede perfekt. Spark Machidas ben gule og blå og gør ham langsom så han ikke kan nå at flytte sig og fjern risikoen for hans fantastiske high kicks. Problemet er bare at Shogun ikke kunne gøre det færdigt. Han skulle have vundet den kamp. Machida (som det ser ud fra tv) formår ikke at få ramt Shogun kritisk og alligevel lykkedes det ikke Shogun at stoppe en langsom og tung Machida selvom han har 5 omgange til det.

Når du nu skriver at du syntes Shogun vandt første gang så må jeg indrømme at jeg har svært ved at være sådan helt uenig. Men så på den anden side når jeg kigger kampen igennem igen så er det altså bare flest lowkicks Shogun rammer med... Men nu skal det heller ikke være nogen hemmelighed at jeg holder med Machida da jeg syntes det er fedt at se en Karate kæmper klare sig godt i UFC.

Link to comment
Share on other sites

Nej desværre ikke. Det er vel efterhånden et godt stykke tid siden han har været i ilden for Strikeforce. Iøvrigt er jeg ikke så imponeret over ham og jeg ser ham ihvertfald som svagere end Fedor og Rogers. Og jeg har også svært ved at se ham slå Werdum og King Mo.

Freak factor har vi nok af i Lesnar :tongue:

jeg er egentlig enig. grunden til at jeg gerne ville se ham mod Lesnar er at Lesnar på en måde formår at dominere sine teknisk langt bedre modstandere fysisk og det tror jeg simpelthen han ville have svært ved mod Overeem. Frank Mir er jo ellers ret god, men havde ikke en chance i sin rematch mod Lesnar og jeg har svært ved at tro på at Velasquez er så meget bedre.

jeg synes iøvrigt (selvom jeg er karateudøver) at machida gnaver muggen hestepede i helvede... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

jeg er egentlig enig. grunden til at jeg gerne ville se ham mod Lesnar er at Lesnar på en måde formår at dominere sine teknisk langt bedre modstandere fysisk og det tror jeg simpelthen han ville have svært ved mod Overeem. Frank Mir er jo ellers ret god, men havde ikke en chance i sin rematch mod Lesnar og jeg har svært ved at tro på at Velasquez er så meget bedre.

jeg synes iøvrigt (selvom jeg er karateudøver) at machida gnaver muggen hestepede i helvede... :laugh:

Haha hvorfor? Syntes det er forfriskende med en stil der virkelig skiller sig ud fra mma, kickboxing, thai boxing stilene der dominerer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share