Protein pulver med Whey isolat, whey koncentrat, egg albinum and isol


Sander
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har nogenlunde styr på teorien omkring protein pulver, og hvordan det skal være produceret, og har ledt efter noget nye og har fundet dette produkt, jeg er dog lidt i tvivl om det er en god ide at have de forskellige protein varianter Whey(valle), ægge protein og soya protein blandet. Umiddelbart tænker jeg at det må være god ide, da der er folk der både taler for Whey, ægge og soyo protein, og det alt andet lige må være en god ide at få sit tiskud fra så mange forskellige kilder som muligt, er der nogen der har forstand på dette?

Produktet indeholder en blanding mellem whey protein isolate, ægge albbium, soya protein og whey protein concentrate.

Er der nogen kyndige der har en mening om dette?

Amino syre profilen pr. 100g ser således ud

Isoleucine....4870 mg

Leucine.......8120 mg

Valine........4970 mg

Methionine....1530 mg

Phenylalanine.5140 mg

Threonine.....3780 mg

Tryptophane...1390 mg

Lysine........6250 mg

Arginine......7490 mg

Cystine.......1500 mg

Histidine.....2570 mg

Tyrosine......3760 mg

Alanine.......4260 mg

Asparticacid..11460 mg

Glutamicacid..18860 mg

Glysine.......4150 mg

Proline.......5050 mg

Serine........5150 mg

Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig ligegyldigt... at gå op i den slags er imo at bruge energi på noget der har så lille en effekt i sidste ende at man ligeså godt kan bruge sin energi på andet og mere udbytterigt

Det er langt vigtigere at have styr på sin kost, træne regelmæssigt, få sovet rigeligt og undlade at drikke alkohol i al fald mere end et par genstande ad gangen

Link to comment
Share on other sites

Det er fuldstændig ligegyldigt... at gå op i den slags er imo at bruge energi på noget der har så lille en effekt i sidste ende at man ligeså godt kan bruge sin energi på andet og mere udbytterigt

Det er langt vigtigere at have styr på sin kost, træne regelmæssigt, få sovet rigeligt og undlade at drikke alkohol i al fald mere end et par genstande ad gangen

Forstår ikke hvorfor så mange bliver ved med at tilsidesætte proteintilskuds virkning på træning. Hvis din kost, træning og søvn er lort, så kan pulveret være ligegyldigt, men hvis man i forvejen spiser fornuftigt, træner rigtigt og får nok søvn, så er der helt klart noget at hente.

Sander -> Aminosyreprofilen er fornuftig nok, men soya protein skal du holde dig langt fra... Du har ret i det er fornuftigt at få flere forskellige slags protein, men lige før træning er whey det bedste, og lige efter er en blanding af whey og casein optimal.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke hvorfor så mange bliver ved med at tilsidesætte proteintilskuds virkning på træning. Hvis din kost, træning og søvn er lort, så kan pulveret være ligegyldigt, men hvis man i forvejen spiser fornuftigt, træner rigtigt og får nok søvn, så er der helt klart noget at hente.

Sander -> Aminosyreprofilen er fornuftig nok, men soya protein skal du holde dig langt fra... Du har ret i det er fornuftigt at få flere forskellige slags protein, men lige før træning er whey det bedste, og lige efter er en blanding af whey og casein optimal.

Hvor ser du at jeg skriver at manden ikke "må" spise proteinpulver... det jeg skriver er at det er fløjtende ligegyldigt om han spiser blandingspræparater eller ej... det man bør gøre er købe Whey concentrate i bulkpartier gerne fra England da punden er lav i øjeblikket

Link to comment
Share on other sites

Hvor ser du at jeg skriver at manden ikke "må" spise proteinpulver... det jeg skriver er at det er fløjtende ligegyldigt om han spiser blandingspræparater eller ej... det man bør gøre er købe Whey concentrate i bulkpartier gerne fra England da punden er lav i øjeblikket

Sorry, my bad...

Men kan nu være fornuftigt nok at finde noget med et højt indhold af leucin, isoleucin og valine.

Link to comment
Share on other sites

Det har whey naturligvis også! - Og så glemmer du det absolut vigtigste aspekt - dit proteinpulver er ikke meget værd, hvis det er så klamt, at der står brækstråler ud af munden på dig, efter du har slugt det... :crazy:

- Helio

Sorry, my bad...

Men kan nu være fornuftigt nok at finde noget med et højt indhold af leucin, isoleucin og valine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share