Sign in to follow this  
tobiaslau14

6-pack

Recommended Posts

hej allesammen.

jeg laver et træningsprogram til maven, der varer ca. 8 min. her er linket

jeg laver det 3 gange om ugen. men hvor lang tid går der inden man kan begynde at se lidt 6-pack?. jeg har lavet det i 1,5 mdr.

Edited by tobiaslau14

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej allesammen.

jeg laver et træningsprogram til maven, der varer ca. 8 min. her er linket

jeg laver det 3 gange om ugen. men hvor lang tid går der inden man kan begynde at se lidt 6-pack?. jeg har lavet det i 1,5 mdr.

Mit gæt er ca 60. Men du skal huske at tage forbehold for stavefejl og fejlfarver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med det første svar.. Vi må vide lidt om dig før vi kan hjæælpe..

fedt%

Højde

vægt

forældres genetik/udformning

grunden til det sidste punkt er, at det i høj grad er genetik som spiller ind på hvor nemt du kan få 6-pack. Jeg personligt har en fedt% på 7, træner 13 gange badminton om ugen ud over styrketræning og løb, MEN! jeg har ikke noget ordenligt 6-pack. Mine forældre er mildest talt brede i det. over skuldrene, hofter, bryst osv. Så det kan tage lang tid alt efter din genetiske disponering.

Træningshjernen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med det første svar.. Vi må vide lidt om dig før vi kan hjæælpe..

fedt%

Højde

vægt

forældres genetik/udformning

grunden til det sidste punkt er, at det i høj grad er genetik som spiller ind på hvor nemt du kan få 6-pack. Jeg personligt har en fedt% på 7, træner 13 gange badminton om ugen ud over styrketræning og løb, MEN! jeg har ikke noget ordenligt 6-pack. Mine forældre er mildest talt brede i det. over skuldrene, hofter, bryst osv. Så det kan tage lang tid alt efter din genetiske disponering.

Træningshjernen

Der er 3 muligheder:

1. Du har ikke en fedtprocent på 7%

2. Senestrøgene i din mavemuskulatur gør at dine mavemuskler ikke er så tydelige.

3. Du har ikke nok muskelmasse til at kunne fremvise en ordentlig sixpack.

Mit bud er en kombination af 1 og 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er 3 muligheder:

1. Du har ikke en fedtprocent på 7%

2. Senestrøgene i din mavemuskulatur gør at dine mavemuskler ikke er så tydelige.

3. Du har ikke nok muskelmasse til at kunne fremvise en ordentlig sixpack.

Mit bud er en kombination af 1 og 3.

Havde skrevet et lignende indlæg, men det er åbenbart blevet væk...

@Træningshjernen, hvis du virkelig er på 7 procent, så er det med at komme i gang med at arbejde med mavsen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej allesammen.

jeg laver et træningsprogram til maven, der varer ca. 8 min. her er linket

jeg laver det 3 gange om ugen. men hvor lang tid går der inden man kan begynde at se lidt 6-pack?. jeg har lavet det i 1,5 mdr.

Som det er blevet pointeret så er det nemmere at svare på, hvis vi får nogle af dine fysiske mål. Resultater skal du nok kunne se med det program, men husk osse kredsløbstræningen for at få fjernet eventuel overflødigt fedt fra maveregionen, samt rygøvelser. Træner man forsiden af kroppen overdrevet vil man nemt senere i livet opleve en mere krumrygget kropsholdning, og hvis man i længere perioder har stillesiddende arbejde, vil man osse nemmere være udsat for skader i ryg- og nakke-regionen.

Her et bud på nogle øvelser, som man evt. kunne supplere med

Desværre kunne jeg ikke samle alle de rygøvelser, som jeg præcist gerne ville anbefale i et klip. I andet link synes jeg - bortset fra Farmer Walk - at der er nogle gode alternative rygøvelser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Der er 3 muligheder:

1. Du har ikke en fedtprocent på 7%

2. Senestrøgene i din mavemuskulatur gør at dine mavemuskler ikke er så tydelige.

3. Du har ikke nok muskelmasse til at kunne fremvise en ordentlig sixpack.

Mit bud er en kombination af 1 og 3.

Havde skrevet et lignende indlæg, men det er åbenbart blevet væk...

@Træningshjernen, hvis du virkelig er på 7 procent, så er det med at komme i gang med at arbejde med mavsen!

Jeg er ked af at skuffe drenge.. Jeg har lige været inde på Team DK's testcenter og fået testet både kondital, fedt%, eksplosivitet i koncentrisk fase, modstandskraft i exentrisk fase, laktat i blodet osv... Og der kom samme tal.. 7,3 % fedt ! Og der er ikke for at spille smart med ihh og åhh jeg er på team dk' center, der er bare et ethos-argument (man har eksperter i ryggen-argument). Så mit bud er 2, for der er ufatteligt meget arbejde med muskelkorsettet i badminton. Både i min styrketræningen og selve badmintontræningen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg er ked af at skuffe drenge.. Jeg har lige været inde på Team DK's testcenter og fået testet både kondital, fedt%, eksplosivitet i koncentrisk fase, modstandskraft i exentrisk fase, laktat i blodet osv... Og der kom samme tal.. 7,3 % fedt ! Og der er ikke for at spille smart med ihh og åhh jeg er på team dk' center, der er bare et ethos-argument (man har eksperter i ryggen-argument). Så mit bud er 2, for der er ufatteligt meget arbejde med muskelkorsettet i badminton. Både i min styrketræningen og selve badmintontræningen..

Badminton 13 gange ugen + løb = for meget konditionstræning til at hypertrofiere, så er nok derfor six-packen udebliver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Badminton 13 gange ugen + løb = for meget konditionstræning til at hypertrofiere, så er nok derfor six-packen udebliver.

Det er en mulighed. Men det er ikke en tommelfinger regel, selvom du spiller badminton 13 gange om ugen, og løber, kan du sagtens ligge i kalorieoverskud.

Af ren nysgerrighed Træningshjernen, hvor mange gange løber du om ugen? Og hvor mange km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er en mulighed. Men det er ikke en tommelfinger regel, selvom du spiller badminton 13 gange om ugen, og løber, kan du sagtens ligge i kalorieoverskud.

Af ren nysgerrighed Træningshjernen, hvor mange gange løber du om ugen? Og hvor mange km?

Og hvordan træner du mave? (fordi jeg er bare ultra stædig :4disguise: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej allesammen.

jeg laver et træningsprogram til maven, der varer ca. 8 min. her er linket

jeg laver det 3 gange om ugen. men hvor lang tid går der inden man kan begynde at se lidt 6-pack?. jeg har lavet det i 1,5 mdr.

Og hvordan træner du mave? (fordi jeg er bare ultra stædig :4disguise: )

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er en mulighed. Men det er ikke en tommelfinger regel, selvom du spiller badminton 13 gange om ugen, og løber, kan du sagtens ligge i kalorieoverskud.

Af ren nysgerrighed Træningshjernen, hvor mange gange løber du om ugen? Og hvor mange km?

Og hvordan træner du mave? (fordi jeg er bare ultra stædig :4disguise: )

Jeg løber "kun" én gang om ugen. Det er intervaller enden 12x(60sek. x 30sek ) eller 16x(40sek. x 20sek).

antal gentagelser x(arbejdstid i sek. x pausetid i sek.)

Min mavetræning er rimelig varieret, men her er de ting jeg laver nogenlunde hver dag:

Normale mavebøj ca. 50-100-150

Kipninger ca. 30

"Træstamme" nogle minutter. ca 3 gentagelser af 2 min :weight_lift:

Ud over det spiller jeg MINDST 2 timers badminton hvor der er ekstremt mange gange hvor man bruger maven til at strække sig sammen og ind i slaget, og hvor kroppens korset hele tiden er aktiveret for at holde overkroppen i balance.. :4thumbup:

Træningshjernen :superman:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Min mavetræning er rimelig varieret, men her er de ting jeg laver nogenlunde hver dag:

Normale mavebøj ca. 50-100-150

Kipninger ca. 30

"Træstamme" nogle minutter. ca 3 gentagelser af 2 min :weight_lift:

Det er måske heller ikke verdens effektiveste mavetræning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er heller ikke meningen at jeg skal have gigantiske packs, det er bare generel træning, som er vendt mod at holde min kerne stærk..

Du bør stadig træne mave med modstand. Hvis du gerne vil have tydeligere sixpack OG forbedre din eksplosivitet i korsettet i forbindelse med badminton, skal du netop lave tung mavetræning.

Generelt er tung styrketræning kombineret med plyometrisk træning et rigtig godt supplement til badminton da det er en eksplosiv sport.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er heller ikke meningen at jeg skal have gigantiske packs, det er bare generel træning, som er vendt mod at holde min kerne stærk..

Hvis meningen med din mavetræning ikke er at få sixpack, er det måske derfor du ikke har det. Og ikke på grund af dine gener.

Og tillykke med post nr. 100 :tongue:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du bør stadig træne mave med modstand. Hvis du gerne vil have tydeligere sixpack OG forbedre din eksplosivitet i korsettet i forbindelse med badminton, skal du netop lave tung mavetræning.

Generelt er tung styrketræning kombineret med plyometrisk træning et rigtig godt supplement til badminton da det er en eksplosiv sport.

Hvis meningen med din mavetræning ikke er at få sixpack, er det måske derfor du ikke har det. Og ikke på grund af dine gener.

Og tillykke med post nr. 100 :tongue:

Til Jannick: Hvordan i al søren laver man plyometrisk træning for maven? Jeg gætter på du mener plyometrisk træning for springkraftens skyld??

Til troels KI: Tusind tak.. Det føles godt ikke længere at være 1.grads novice herinde :4thumbup:

Træningshjernen :superman:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Til Jannick: Hvordan i al søren laver man plyometrisk træning for maven? Jeg gætter på du mener plyometrisk træning for springkraftens skyld??

Til troels KI: Tusind tak.. Det føles godt ikke længere at være 1.grads novice herinde :4thumbup:

Træningshjernen :superman:

Med generelt, mener jeg ikke maven, men hele kroppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej allesammen.

jeg laver et træningsprogram til maven, der varer ca. 8 min. her er linket

jeg laver det 3 gange om ugen. men hvor lang tid går der inden man kan begynde at se lidt 6-pack?. jeg har lavet det i 1,5 mdr.

jeg er ca. 165 cm

54 kg ca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det er umuligt at sige, eftersom vi hverken kender din daværende form, din nuværende form eller din fedtprocent. En sixpack kommer i største grad and på hvor høj din fedtprocent er :smile:

jeg er ca. 165 cm

54 kg ca.

Den information hjælper os ikke helt nok. Du har en BMI på 19.8, hvilket er helt normalt, så umiddelbart skulle der ikke være noget problem med din fedt %, men hvis du nu er spinkelt bygget så kan der godt være noget fedt på maven at smide.

Men for lige at lave Havmoellers indlæg om til nogen spørgsmål.

Har du styrketrænet før du begyndte på det her program?

Dyrker du sport?

Har du noget overfødigt fedt på maven? (Ikke om du er overvægtig, men som sagt kan der jo godt sidde lidt)

Selv ud fra de her spørgsmål kan det være svært for os at bedømme hvornår der kommer lidt form på maven. Læg gerne nogle billeder ind, så tror jeg du vil få en masse gode bud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this