vurdering af træning program!


Spideey
 Share

Recommended Posts

Aloha folkens

Jeg er forholdsvis ny i faget styrketræning, men har forsøgt at lave et full-body program ud fra læst stof på diverse sider.

Håber nogle vil give feedback, fortælle mig om det stinker, spotte hvis jeg mangler nogle muskelgrupper eller andet crap jeg kan have lavet (:

Har link på nogle af øvelserne så i kan se hvad for nogle jeg har tænkt mig at lave, dem uden giver lidt sig selv :)

Program:

Trænings dage: Mandag, onsdag, Fredag. Og har tænkt mig at køre alle øvelser igennem alle 3 dage. øvelserne er listet i vilkårlig rækkefølge.

Alle øvelserne, sån tilnærmelsesvis, har jeg tænkt mig at køre med 12 rep. med "lav" vægt, 10 rep. med "medium" vægt og 8 rep. med "høj" vægt. Altså så jeg stiger i vægt efter hver sæt og når jeg så føler de begynder at blive for let starte med højere vægt, og så stige således uge efter uge og håbe på jeg også selv blev lidt større.

Øvelse 1: Squat

Øvelse 2: Ben øvelse 1

Øvelse 3: Ben øvelse 2

Øvelse 4: læg

Øvelse 5: Rowing

Øvelse 6: Træk til bryst på maskine halløj

Øvelse 7: Biceps

Øvelse 8: Bænkpres

Øvelse 9: Håndvægtspres skrå

Øvelse 10: Triceps

Øvelse 11: Skulder

Øvelse 12: Rygstrækninger

Øvelse 13: Mavebøjninger af forskellig art på en måtte på gulvet!

Helt hen i vejrer? spørg hvis i ikke forstår hvad jeg mener :)

Tak på forhånd!!!

Edited by Spideey
Link to comment
Share on other sites

Hold dig til 3 x 10 og kør følgende øvelser i den listede rækkefølge:

Squat

Træk til bryst

Bænkpres

Leg curl

Rowing

Skulderpres

Læg

Mave

Rygstrækninger

Når du ikke har trænet i længere tid vil biceps- og tricepstræning ikke have nogen nævneværdig effekt, men hvis du har 10 minutters tilovers kan de godt smides ind.

Fornuftigt at stige i vægt regelmæssigt, men hold dig til 3x10 de første 3 måneder og så kør 3x8 derefter.

Link to comment
Share on other sites

Hold dig til 3 x 10 og kør følgende øvelser i den listede rækkefølge:

Squat

Træk til bryst

Bænkpres

Leg curl

Rowing

Skulderpres

Læg

Mave

Rygstrækninger

Når du ikke har trænet i længere tid vil biceps- og tricepstræning ikke have nogen nævneværdig effekt, men hvis du har 10 minutters tilovers kan de godt smides ind.

Fornuftigt at stige i vægt regelmæssigt, men hold dig til 3x10 de første 3 måneder og så kør 3x8 derefter.

Hvad har af belæg for at skrive det du gør??

Som du beskriver det, skal man sætte volumen ned efter 3 måneder, det giver ingen mening.

Om du køre 3x8 eller 3x10 er ikke det væsentligste, gør det du har lyst til, det er skam det bedste råd.

Det er heller ikke korrekt at biceps- og tricepstræning ikke har nogen nævneværdig effekt, det kan man ikke sige. Man kan dog sige din krop vil reagere på meget lidt træning i starten, og derfor er alle de øvelser du har valgt måske overkill. Men om du vil have nogle isolationsøvelser til biceps/triceps er igen helt op til dig selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share