Underlig vægttab?


Warezio
 Share

Recommended Posts

Undre mig lidt over mit vægttab, jeg tager med 1-2 ugers mellemrum en test på en advanceret vægt, som viser en masse resultater.

Men en ting der undre mig lidt er følgende:

Før jeg begyndte med at træne jævnligt, samt skære ned på hvad jeg spiste af usunde ting for 14 dage siden, så min seddel sådan her ud:

97.8 kilo, bmi 29.9, og Fedt 23,7%

Nu 14 dage efter ser det sådan her ud

92,5 kilo, bmi 28,2, og fedt 24,9%

Det begriber jeg simplethen ikke, betyder det jeg kun har smidt vand og proteiner eller?

Syntes det er meget underligt, kan se jeg har tabt mig cm om maven, ca 3cm.. men..

Er der nogen der har et bud, eller set noget lign?

Link to comment
Share on other sites

Undre mig lidt over mit vægttab, jeg tager med 1-2 ugers mellemrum en test på en advanceret vægt, som viser en masse resultater.

Men en ting der undre mig lidt er følgende:

Før jeg begyndte med at træne jævnligt, samt skære ned på hvad jeg spiste af usunde ting for 14 dage siden, så min seddel sådan her ud:

97.8 kilo, bmi 29.9, og Fedt 23,7%

Nu 14 dage efter ser det sådan her ud

92,5 kilo, bmi 28,2, og fedt 24,9%

Det begriber jeg simplethen ikke, betyder det jeg kun har smidt vand og proteiner eller?

Syntes det er meget underligt, kan se jeg har tabt mig cm om maven, ca 3cm.. men..

Er der nogen der har et bud, eller set noget lign?

Hej

Tilykke med dit flotte vægttab, godt gået.

Det viser vel bare hvor "præcise" disse avancerede vægte er. De kan måske anvendes som en retningsgiver, men så vidt jeg ved afhænger resultaterne meget af det aktuelle vandindhold i kroppen. Så glem "vidundermaskinen" og vær glad for dine 3 cm.

Hilsen

Kofod

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tilykke med dit flotte vægttab, godt gået.

Det viser vel bare hvor "præcise" disse avancerede vægte er. De kan måske anvendes som en retningsgiver, men så vidt jeg ved afhænger resultaterne meget af det aktuelle vandindhold i kroppen. Så glem "vidundermaskinen" og vær glad for dine 3 cm.

Hilsen

Kofod

Jo tak, jeg ved min nuværende vægt er på 91.7 på søndag er det 21 dage siden, men jeg "regner" ikke med min egen vægt herhjemme, ved det er meget vigtigt at bruge den samme vægt hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det for en vægt helt præcis?

Kender ikke lige navnet på vægten, men det er en vægt man indtaster, alder, højde, og så tager fat i nogle stæmger der giver nogle impulser igennem kroppen, fra armene ned igennem benene, og udskriver så en lang liste over din kropsvægt, masse, fedtprocenter osv, ca 4-5 målinger til hver krops del.

Men kikker kun på det generelle i toppen, hvor der står bmi, fedtprocent osv.

Ved ikke om det var nok forklaring.

Link to comment
Share on other sites

Det skal du ikke tage så tungt, det er helt det samme med mig.

Du kan aldrig rigtig tro på de vægte.

Den jeg brugte var selv en rigtig god Tanita vægt.

Det bedste er at se dig selv i spejlet og på tøjet.

Det var netop det som jeg undrede mig over, dvs.

Taber jeg en masse væske kan man jo meget hurtigt se det på tøjet, ansigtet osv.

Har lagt mærke til jeg har fået en del muskelforøgelse, både iform af cm, men også styrke.

Så derfor kunne jeg ikke forestille mig jeg taber muskler.

Og det skal siges jeg spiser kun multivitaminer, samt nogle mag/jern/kalcium/kalium brusetabelleter fra matas da mine multivitaminer ikke indeholder disse.

Men vejer mig lige igen her en af dagene, måske burde jeg indtaste de komplette info så folk har en bedre chance for at forstå min situation.

Kan nemlig se at fedt forøgningen primært er på armene og "trunk" antager trunk er torsoen.

Ja tror jeg skriver alle tallene ind når jeg kommer hjem fra arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Resultat:

Nu er min test måned overstået, eller rettere imorgen er den.

Men har ikke tid til at veje med imorgen

Men tager udgangspunkt i min sidste vejning fra den advancerede vægt i træningscenteret fra i torsdags.

Og det ser ganske lovende ud.

Før jeg fortæller resultatet skal det siges jeg har været i tæt samarbejde med en kost og ernæringsekspert, samt fitnessinstruktør og en læge, da jeg har frygtet at min kur har været farlig.

Lægens svar efter testmåneden var:

Både dit blodsukker samt kolesterol tal er faldet, det er godt du tager Becorra pga de vitaminer der er deri ikke indgår i din kost, der er intet der tyder på denne livsstil er usund for dig tværtimod.

Kan desuden se i min træning at jeg fortsat stiger i kilo med håndvægte osv, dog har jeg ikke megen energi til løb, men udholdenheden er næsten fordoblet hvad angår cykling i moderat tempo.

Samt jeg har ikke længere DOMS lige gyldig hvor meget jeg belaster mine muskler, hvilket jeg self ser som en stor fordel.

Mit slutresultat endte på

91.3 kilo, bmi 27.9, og Fedt 22,1%

Har jo undret meget meget over den stigende fedtprocent, men fik at vide af instruktøren at det skyldtes de høje koncentrationen af ketoner, ikke at jeg var helt klar over betydningen, men kan jo se at hun havde ret, har tabt mig ca 6 cm om maven.

Så testfasen er overstået, en proteinrig kost, spækket med de rigtige vitaminer, samt ændret nogle dårlige kostvaner, viste sig at værre en større success en jeg havde regnet med.

Så fortsætter igen til januar, hvor jeg agter at give den fuld gas i 3 - 6 måneder.

PS: Til de intereserrede

Til aften spiste jeg primært, kød, alle arter, frikadeller var en af min favoritter, tarteletter, peanuts når jeg blev lækker sulten, æg, helleflynder var også et hit, grøntsager, det bedste af det hele var nok nærmere at det var lavet som mor ville havde lavet det, hvis du forstår, og ikke som de underlige protein opskrifter osv man ser flere steder, ville havde normal mad, ikke noget weird underligt smagende værk. Samt gad ikke tage protein pulver længere, der burde være nok i kosten.

Edited by Warezio
Link to comment
Share on other sites

Så vil jeg råde dig til at spise langsomt, eller vil de tabte kilo komme tilbage stille og roligt.

Hilsen

Kofod

Min potions størrelser er ca 3 gange mindre end før på jeg kom på kur, bliver meget hurtigere mæt..

Så ville ikke mene det er et problem..

Skal nok tage mig lidt til julefrokoster osv, men dette var self også kun min test måned, agter i det nye år at give den gas, glæder mig allerede..

Men ja du har helt ret, det mætter langt mere f.eks at tage et par glas vand 5 min før maden, og så spise maden langsomt, og siddende.. Thumbs up

Link to comment
Share on other sites

Der er helt uden tvivl tale om en falsk måling af fedtprocenten:

Efter den første måling (jeg regner lige hurtigt i hovedet, så tillader mig at runde op) har du omkring: 23 kg kropsfedt, og 74,5 kg fedtfrimasse, efter anden måling 23 kg kropsfedt, og 69,5 kg fedtfrimasse.

Selv under faste taber ikke blot muskelmasse, men også fedt, og i det hele taget, kan man næppe med den fedtmasse du har være i kcal underskud, uden at tabe noget fedt overhovedet (du siger også selv du har tabt 3 cm fedt på maven.)

Den bedste løsning er derfor, at få fat i en bedre måde at måle fedtprocenten på. - Du har uden tvivl tabt en del væske, glycogen, måske endda blodvolumen, og muskelmasse, men jeg nægter at tro på, at det udgør hele det reelle tab, lidt fedt skal du skam nok have tabt (det gør man som sagt, selv under faste.)

Mvh

Helio

Link to comment
Share on other sites

Der er helt uden tvivl tale om en falsk måling af fedtprocenten:

Efter den første måling (jeg regner lige hurtigt i hovedet, så tillader mig at runde op) har du omkring: 23 kg kropsfedt, og 74,5 kg fedtfrimasse, efter anden måling 23 kg kropsfedt, og 69,5 kg fedtfrimasse.

Selv under faste taber ikke blot muskelmasse, men også fedt, og i det hele taget, kan man næppe med den fedtmasse du har være i kcal underskud, uden at tabe noget fedt overhovedet (du siger også selv du har tabt 3 cm fedt på maven.)

Den bedste løsning er derfor, at få fat i en bedre måde at måle fedtprocenten på. - Du har uden tvivl tabt en del væske, glycogen, måske endda blodvolumen, og muskelmasse, men jeg nægter at tro på, at det udgør hele det reelle tab, lidt fedt skal du skam nok have tabt (det gør man som sagt, selv under faste.)

Mvh

Helio

Ja forventer heller ikke det hele er fedt, det er vel ikke muligt.

Har overvejet at skaffe en Accu-Measure 3000 eller lign, men ved ikke om de passer bedre, ved bare de målinger jeg har lavet på den omtalte vægt har været på samme tidspunkt om dagen, før træning og ca 3 timer efter middagsmaden.

I januar må jeg se hvad der sker, om det hele ryger tilbage igen i den her måned pga tabt muskelmasse og vand, eller hvad det er.

Hvis jeg ikke kan regne med den vægt, ser jeg bare det pludseligt er svært at regne ens fedttab ud.

Link to comment
Share on other sites

Ja forventer heller ikke det hele er fedt, det er vel ikke muligt.

Har overvejet at skaffe en Accu-Measure 3000 eller lign, men ved ikke om de passer bedre, ved bare de målinger jeg har lavet på den omtalte vægt har været på samme tidspunkt om dagen, før træning og ca 3 timer efter middagsmaden.

I januar må jeg se hvad der sker, om det hele ryger tilbage igen i den her måned pga tabt muskelmasse og vand, eller hvad det er.

Hvis jeg ikke kan regne med den vægt, ser jeg bare det pludseligt er svært at regne ens fedttab ud.

Køb en ganske almindelig fedttang ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Måling af fedtprocent er upræcis, og måler under alle omstændigheder ikke det relevante, som er;

a) For sundhed - kun fedtet inde omkring tarmene, det får det et godt mål for med livmålet se evt. her: http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=da&langpair=en%7Cda&u=http://www.medicalnewstoday.com/articles/173303.php&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhjUt9M6SzUNzlfoHmTZcaM1UqqCgg

b) For skønhed - smag og behag, se dig i spejlet, tag evt. et billede engang imellem, så du kan se udviklingen, men de fleste vil jo gerne se mindre ud om maven, og så er vi tilbage ved punkt a)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share