Influenza


luftkastel
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen (:

Jeg er så uheldig, at jeg har fået influenza her for et par dage siden. Jeg har været syg i to dage. På den tid har jeg tabt mig ret meget. Jeg er godt klar over, at det nok mest er væske og ikke fedt, jeg har tabt, men når man nu ikke rigtig spiser noget må man vel tabe noget fedt selvom man ikke motionerer. Er det korrekt? En af mine venner tabte nemlig tre kilo, men hun tog det hele på igen meget hurtigt. Er det muligt at holde vægten nede efter man er blevet rask, hvis det er fedt, man har tabt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var for et par år siden indlagt i 3 uger. Jeg tabte vel omkring 10 kilo, og syntes det var rigtig fedt. Men det var det ikke, det var stort set kun muskler jeg havde tabt. Det kan da godt være der ryger lidt fedt, men det er intet i forhold til, hvad der tabes af muskler. Efter jeg blev udskrevet kom kiloene hurtigt tilbage, dog ikke som muskler, men fedt.

God bedring

Kofod

Link to comment
Share on other sites

Okay, tak for svarene :-)

Men vil det så sige at de kilo muskler man taber, når man er syg, kommer tilbage som fedt?

Måske eller måske ikke.

Det er desværre ikke helt så simpelt.

Det du kan tage med af råd er at du skal drikke rigeligt med væske, spise så tæt på dit normale som muligt for ikke at ende i et kæmpe kalorieunderskud og miste meget muskelmasse, og så i øvrigt slappe godt af så du kan blive rask hurtigst muligt.

Link to comment
Share on other sites

Det virker som om i alle er enige i: Når man er syg og i kalorieunderskud, så tærer kroppen kun på musklerne.

Hvem gider lige forklare mig hvorfor det er sådan?

Hvorfor skulle der ikke tæres på musklerne, du er i kcal underskud og bruger ikke kroppen til meget andet end at ligge ned. Stimulerer ikke så meget muskelvækst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share