hurtigere, hurtigere


meadow
 Share

Recommended Posts

Tirsdagens træning

Variationstur på løbebånd, 6 km i alt, i snit 5.23 min/km.

Det var sjovt igen i aften. Skal ses i lyset af, at alternativet er en aften på sofaen eller ved skrivebordet. Og der henter jeg ikke mange endorfiner.

Træningsplaner de næste dage

Fredag: hvile

Lørdag: yoga plus en længere løbetur

Søndag: lidt gymnastik

Mandag: en 6 km variationstur på løbebånd

Link to comment
Share on other sites

Hej Bjergtrold - velkommen! :-)

Lørdagens træning

Yoga var fantastisk som vanligt - løb blev der ikke noget af idag. Døjer med smerter på oversiden af højre fod, - de startede ved E-løbet for tre uger siden, efter en for hårdt snøret sko, tror jeg. Ibuprofen og hvile hjælper. Og opmærksomhed om skosnøring påkrævet.

Træningsplaner de næste dage

Søndag: En resitutionsløbe tur, - 8-10 km i roligt tempo. Og lidt gymnastik senere.

Mandag: Hvile

Tirsdag: en 6 km variationstur på løbebånd

Onsdag: 6 km et eller andet - på løbebånd

Link to comment
Share on other sites

Søndagens træning

Familiegymnastik - forældrene fik også lov til at lave noget, - lidt spurt og styrke. Jeg fik pulsen op, - men har ikke teknikken tilstrækkeligt på plads til at få noget ud af styrkedelen. Eller også synes jeg det er sjovest at løbe, så jeg faktisk holder pause under styrkeøvelserne. :blush: Hver at tænke over til en anden gang.

Det blev til en - smertefri - eftermiddagsløbetur, - LSD 10 km på landevejen, - i snit 5:58 min pr km.

Træningsplaner de næste dage

Mandag: hvile

Tirsdag: en 6 km variationstur på løbebånd

Onsdag: hvile

Torsdag: 6 km et eller andet - på løbebånd

Fredag: hvile/danseparty :w00t:

Lørdag: yoga

Søndag: bakkechallenge - 5 km se her

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Mandagens træning

Variationstur på løbebånd, 6 km i alt, i snit 5.23 min/km. Skoene måske lige lovligt løst snøret, men det gik.

Lavede lidt øvelser for mave og ryg, - inspireret af søndagens program.

Træningsplaner de næste dage

Onsdag: hvile

Torsdag: 6 km et eller andet - på løbebånd

Fredag: hvile/danseparty

Lørdag: yoga

Søndag: bakkechallenge - 5 km se her

Mandag: hvile

Tirsdag: 6 km et eller andet - på løbebånd

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Søndagens træning

Konkurrenceløb - god tid, 5.35 i snit. Det var et meget anderledes løb i kuperet terræn, - en god udfordring.

Pga. arbejde med mere, måtte jeg springe træning over torsdag og lørdag.

Træningsprojekter den næste uge

Mandag: hvile

Tirsdag: 6 km et eller andet - på løbebånd

Onsdag: hvile

Torsdag: 6 km et eller andet - på løbebånd

Fredag: hvile

Lørdag: yoga

Søndag: familiegym og en laaaaaaang løbetur

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Fredagens træning

Løb med lidt længere intervaller. 5,65 km på 30:07.

Træningsprojekter den næste uge
Lørdag: yoga advanced

Søndag: længere løbetur

Mandag: yoga
Tirsdag: løb
Onsdag: hvile
Torsdag: yoga
Fredag: løb
Lørdag: yoga

Note

Ja, jeg forsøger mig her igen. Jeg vil løbe længere og hurtigere. Foreløbigt træner jeg frem mod halvmaraton 29. marts, - under to timer.

Link to comment
Share on other sites

Fredagens træning

Løb med lidt længere intervaller. 5,65 km på 30:07.

Træningsprojekter den næste uge

Lørdag: yoga advanced

Søndag: længere løbetur

Mandag: yoga

Tirsdag: løb

Onsdag: hvile

Torsdag: yoga

Fredag: løb

Lørdag: yoga

Note

Ja, jeg forsøger mig her igen. Jeg vil løbe længere og hurtigere. Foreløbigt træner jeg frem mod halvmaraton 29. marts, - under to timer.

Løb og yoga :hippy: Velkommen tilbage og god vind fra mig (aka *spinningsilden* i de gode gamle dage)

Link to comment
Share on other sites

@Bjergtrold: Mange tak. :-) Ja, - løb og yoga. Det er det, der fungerer lige nu.

Lørdagens træning

Yoga advanced - med dybe stræk. Bagover ned i bro og op igen, - med en god bid hjælp.

Four bananas! :banana::banana: :banana: :banana:

Træningsprojekter den næste uge
Søndag: længere løbetur med makker

Mandag: yoga
Tirsdag: løb
Onsdag: hvile
Torsdag: yoga
Fredag: løb
Lørdag: yoga

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Søndagens træning

15 km af 5:58 pr km i regn - uden makker pga. timingudfordringer. De første 10 km gik godt, - de sidste fem kunne godt have gået lidt nemmere, hvis det skulle have været rigtigt sjovt.

Men fordi jeg kom afsted tidligt, fordi jeg løb langt, selvom jeg løb alene, og fordi jeg holdt ud i regnen - four bananas!

:banana::banana::banana::banana:


Træningsprojekter den næste uge
Mandag: yoga

Tirsdag: løb
Onsdag: hvile
Torsdag: yoga
Fredag: løb
Lørdag: yoga

Søndag: langt løb med makker

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Fint at sætte sig et mål for sin træning.

Det undre mig dog lidt at du har så lidt løb i dit program, når det nu er der du sætter dit mål?

Hvordan træner du frem mod dit halv maraton? Umiddelbart ser det ud som om du løber 3 pas om ugen, og i nogenlunde samme tempo?

Har du planer om at ændre program senere og smide mere kvalitet ind?

Link to comment
Share on other sites

@Arcus: Tak for din interesse! :smile: Min træning har flere formål. Et konkret mål: at løbe halv-maraton til marts på under to timer. Hvis det var min trænings eneste formål, så ja, så ville jeg træne anderledes og mere fokuseret på at nå det ene konkrete mål. Men der er mindst disse øvrige vilkår og formål, jeg kan komme i tanke om, for min træning: Et vilkår er, at jeg skal passe et fuldtidsjob og en hverdag, med to børn, som går i skole, og hvis fritidsinteresser, der også skal bruges tid til. Så jeg kan ikke træne så meget, som det passer mig, når det passer mig, eller så hårdt, at jeg ikke kan lave andet end at ligge på sofaen, når træningen er overstået. Et formål er at sove godt om natten og være veludhvilet til den næste dags udfordringer. Et andet formål er at give mig små succesoplevelser og daglig glæde. Et tredje formål er at undgå spændinger og hovedpine, og alle mulige andre dårligdomme, der følger af at have et kontorjob (og at have haft det i mange år). Så for mig er der lige præcis, den kvalitet jeg har brug for, i min træning.

Når det er sagt, så træner jeg ikke i samme tempo på alle ture. De lange træningsture ligger omkring 6 min per km, men de kortere ture ligge lidt højere, og er som ofte krydret med fartleg og intervaller, så den angivne gennemsnitstid, siger nok ikke så meget om intensiteten. Jeg vil gerne gøre lidt mere ud af at beskrive de forskellige elementer i træningspassene. Når nu du efterlyser det. :shades:

Mandagens træning

En god omgang mandagsyoga med yndlings-instruktør. Jeg rykker på smidigheden i hofterne i disse uger, - men overspændte hoftebøjere stadig en udfordring. De kan løfte tæt på ingenting. Vi lavede en del ashtanga-serier, så da vi nåede til broen var mine håndled udtjente, og jeg kom kun op en gang ud af tre. Usædvanligt. Til gengæld var jeg næsten i hovedstand. Det giver tre bananas!

:banana::banana::banana:


Træningsprojekter den næste uge
Tirsdag: løb - intervaller/fartleg

Onsdag: hvile
Torsdag: yoga
Fredag: løb
Lørdag: yoga

Søndag: langt løb med makker

Mandag: yoga

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagens træning

6,7 km, i snit 5:32 pr km - fordelt således:

opv 500 m @ 5:51

4 * 750 m @ 4:43, 4:39, 4:50, 4:53

1 * 310 m @ 5:01 (i modvind - skulle bare have vendt om igen til medvind, då'eh, i stedet for at stoppe)

(pauser 2 min gang efter hvert interval)

nedjog 2900 m @ 6:20

På plus-siden tæller at jeg kom afsted efter kl. 21 efter en lang møde-aften, og at mine ben føltes lette. Ned tæller at jeg gav op i det sidste interval, istedet for at kæmpe videre eller vende om igen til medvind, - så alt i alt tre bananas!

:banana::banana::banana:


Træningsprojekter den næste uge
Onsdag: hvile

Torsdag: yoga
Fredag: løb
Lørdag: yoga

Søndag: langt løb med makker

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller/fartleg

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Torsdagens træning

Basic yoga tidligt på eftermiddagen - dejligt afbræk i dagen. Ikke en time, der fysisk udfordrer mig, men rå fysisk udfordring er jo ikke det eneste formål med min træning. På plus-siden tæller, at jeg faktisk prioriterede at komme afsted. Så alt i alt tre bananas! Igen.

:banana::banana::banana:

Fredagens træning

Skete ikke - desværre. Ikke nok timer i døgnet. No bananas!

Lørdagens træning

Yoga advanced - med yndlingsinstruktør. Plads til dybe stræk og leg med hovedstand og klovn og jeg skal komme efter dig. Four bananas! :banana: :banana: :banana: :banana:

Søndagens træning

12 km af 5:57 pr km i lidt vind - igen uden makker pga. timingudfordringer. Det gik okay - var lige nede at gå et par gange, bla. pga snurren i venstre arm, den med ur og iphone på. Udstyret sidder måske lige lidt for stramt. Havde det også lidt varmt. Løber nu med undertrøje og det kan maven godt lide, men det bliver lige lidt varmt. Havde ikke behøvet de helt lange tights. Men fordi jeg kom afsted tidligt og relativt langt, på en dag hvor der også skulle ske en masse andre ting - tre bananas!

:banana::banana::banana:

Træningsprojekter den næste uge

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller/fartleg

Onsdag: hvile

Torsdag: yoga
Fredag: løb
Lørdag: yoga

Søndag: en 10K'er i kuperet terræn

Link to comment
Share on other sites

Mandagens træning

Indstillet pga storm. :surrender:

Tirsdagens træning

5,7 km, i snit 5:07 pr km - fordelt således:

opv 500 m @ 6:01

5 * 750 m @ 4:48, 4:44, 5:07 (der lå et væltet træ på tværs af stien som jeg måtte uden om i mørket), 4:50, 4:51

(pauser 2 min gang efter hvert interval)

nedjog 1450 m @ 5:32

Tilfreds med at nå alle fem intervaller - tre bananas :banana::banana::banana:

Torsdagens og fredagens træning måtte desværre også indstilles - pga udfordringer med arbejde og logistik.

Træningsprojekter den næste uge

Lørdag: hygge løb og yoga

Søndag: en 10K'er i kuperet terræn

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller/fartleg

Onsdag: hvile

Torsdag: småløb
Fredag: hvile

Link to comment
Share on other sites

Søndagens træning

Et 10km-løb i relativt bakket skovterræn.

10 km, i snit 5:36 pr km

Det var faktisk ikke tosset. Mit gamle ellers trofaste Garmin FOrerunner 205 ville ikke tænde - så jeg havde kun min krop, at løbe efter. Scary. Men det gik alt i alt meget godt. Det var hårdt undervejs, - men tiden ikke så tosset. Det sidste 10K jeg løb for to måneder siden var på flad rute,og under et halvt minut hurtigere, så fire bananas :banana: :banana: :banana: :banana:

Og så skal jeg måske have mig et nyt ur?

Træningsprojekter den næste uge

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller/fartleg

Onsdag: hvile

Torsdag: småløb
Fredag: hvile

Lørdag: yoga

Søndag: lsd 15 km

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Denne uge blev ikke helt som planlagt - men mine planer kan aldrig være andet end vejledende. :crybaby:

Træning uge 45

Tirsdag: Fartleg med slænget i mere i en times tid - heraf 6:51 min @ hurtigere end 5 min/km - i alt 6,8 km

Torsdag: En sen aftentur i ukendt terræn - 3,63 km @ 5:45

Fredag: Tidlig morgentur i tang, bakker, mm., med et par makkere - 4,73 km @ 7:44 min/km

Lørdag: Yoga for øvede - jeg var lidt for træt

Søndag: LSD med makker - 12,09 km @ 5:57 min/km

Fik løbet en del km i denne uge, men ikke nok yoga, og den yoga jeg nåede, var jeg ikke helt oplagt til, så tre bananas for ugen som helhed: :banana::banana::banana:

Uret virker igen.

Træningsprojekter den næste uge

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller/fartleg

Onsdag: hvile

Torsdag: styrketræning/småløb
Fredag: småløb/hvile (afhængig af torsdag)

Lørdag: yoga

Søndag: lsd 15 km

Link to comment
Share on other sites

Træning uge 46 - første del

Tirsdag: Fartleg og trappeløb mm. med slænget i mere i en times tid - heraf 5:19 min @ hurtigere end 5 min/km - i alt 5,8 km

Torsdag: En mørk aftentur med intervaller

4 km, i snit 4:57 pr km - fordelt således:

opv 500 m @ 5:51

4 * 750 m @ 4:41, 4:44, 4:44, 4:44

(pauser 2 min gang efter hvert interval)

nedjog 500 m @ 5:32

Har måttet sløjfe yoga så tre bananas: :banana::banana::banana:

Træningsprojekter den næste uge

Fredag: hvile

Lørdag: yoga

Søndag: lsd 15 km

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller/fartleg

Onsdag: hvile

Torsdag: styrketræning/småløb

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Træning uge 47- anden del

Lørdag: Yoga med de andre øvede - ikke med yndlingsinstruktør, men ikke så tosset igen. Jeg kan mere og mere - og mine svage punkter, hvor der er plads til forbedring, bliver tydelige. Svage hoftebøjere, og for meget dødvægt, - mavemuskler og arme kan ikke bære, når det gælder.

Søndag: LSD, 12,3 km @ 5:45 - jeg var flyvende i solskin. :laugh:

Fire bananas - søndagsturen trak det op: :banana: :banana: :banana: :banana:

Træningsprojekter den næste uge

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller

Onsdag: hvile

Torsdag: styrketræning/småløb

Fredag: hvile

Lørdag: hvile

Søndag: lsd 15 km

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Mandagens træning

Yoga for let-øvede - med yndlingsinstruktør. Puh - havde trætte løbeben, så det kneb med balancen, men kom op i den mest fantastiske bro på helt strakte arme, så derfor fire bananas: :banana::banana::banana::banana:

Træningsprojekter den næste uge

Tirsdag: løb - intervaller

Onsdag: hvile

Torsdag: styrketræning/småløb

Fredag: hvile

Lørdag: hvile

Søndag: lsd 15 km

Mandag: yoga

Benene er generelt lidt trætte, så at have et par ekstra hviledage denne uge pga. tjenesterejse er nok meget belejligt.

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Tirsdagens træning

En mørk aftentur med intervaller

5,7 km, i snit 5:14 pr km - fordelt således:

opv 500 m @ 5:41

3 * 750 m @ 4:56, 4:41, 5:01

1 * 214 m @ 4:31

1 * 299 m @ 4:44

(pauser 1:45 min gang efter hvert interval)

nedjog 1800 m @ 5:45

Var alt for tung til intervallerne; trætte ben og træt mellemgulv. Gav op. To bananas: :banana: :banana:

Lektie: Mærk efter, om det virkelig er intervaller der skal løbes, hvis kroppen er træt...

Træningsplan for den næste uge

Onsdag: hvile

Torsdag: styrketræning/småløb

Fredag: hvile

Lørdag: hvile

Søndag: lsd 15 km

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

Torsdagens træning

Indendørs styrketræning i center med makker - grundformen føles god, men kan nok godt træne lidt hårdere. Kunne ingenting mærke dagene efter. Skal lige finde ud af at rapportere fra træningen her i loggen. Det bliver efter næste omgang. Når der er lagt lidt mere vægt på. :pumpin:

Pga. træthed og travlhed oven på rejse - ingen træning i weekenden.

Mandagens træning

Yoga med yndlingsinstruktør. Er tæt på at have fat i hovedstand. Jubii.

Tirsdagens træning

En times fartleg og styrketræning i det fri. Lidt mere end 5 km.

Max fart 2:33 pr km.

Løb det meste af turen med syre i lår efter 20 englehop - det skal trænes mere end en gang om ugen.

Tre bananas for den sidste periode, på trods af pause i weekenden, for jeg kan stadig mærke at mine lår blev brugt i tirsdags: :banana: :banana: :banana:

Træningsplan for den næste uge

Torsdag (idag): frit løb

Fredag: styrketræning

Lørdag: yoga

Søndag: lsd

Mandag: yoga

Tirsdag: løb - intervaller

Onsdag: hvile

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share