Min kostplan.. Kommenter venligst


Keev
 Share

Recommended Posts

Heii alle ;)

Jeg er 15år, 1,74 høj og vejer 60kg (ved godt det er lidt mht. vægten)

Da jeg ikke vejer så meget og gerne vil tage på, har jeg prøvet og lave en nogen lunde kostplan som i meget gerne må forbedre.

Morgenmad 6:45-7:15

217g grovvalsede havregryn med 60g rosiner og 600ml rismælk (kan ikke tåle alm. mælk)

Soja proteinshake. Per 100g pulver er der 88proteiner.Tage en spsk som vejer 5g

Ultra omega 3 - 6 - 9 kapsel samt vitamin pille.

Mellemmåltid 10:00-10:30

Rugbrød 2 stk med kampstej, et lag salat og en skive grøn peber.

Et eller andet stykke frugt på 100g.

Frokost 13:45-14:15

Femkorns rugbrød 4 stk fordelt med makral og torskerogn.

Et stykke frugt på 100g samt 2 håndfulde mandler.

Mellemmåltid 16:00-16:30

Før træning, En banan og æble.

Efter træning, Protein shake 2 spsk.

Fuldkornsbolle på 80g med et lag peanutbutter.

Aftensmad 18:00-19:30

For det meste hvad mor laver, men der er altid EN slags kål samt andre grøntsager og kartofler. Eller ris eller fuldkornspasta. Alt mulig kød lige fra fisk til kylling. Hvis i kan forestille jer 2 fulde portioner med Kylling, kartofler, majs og blomkål.

Natmad 21:00+

2 stk rugbrød med ost.

2 håndfulde Mandler

Frugt på 100g og hvad jeg nu finder på.

Jeg drikker 3 liter vand om dagen. Spiser aldrig usundt eller drikker alkohol da jeg er sådan en helsefreak :P

Som i kan se er jeg meget uerfaren, men jeg er meget modtagelig for forbedringer.

Mange tak.

Keev

Edited by Keev
Link to comment
Share on other sites

Din kost og dine mængder ser rigtigt fornuftige ud. 217g (sjovt tal) er sku meget havregryn! Er du sikker på mængderne - og hvor længe har du spist sådan?

Hvis du overholder den kostplan, burde du nemt tage på i vægt... Dyrker du meget sport ved siden af? Det forbrænder jo en masse energi.

Mht. dit proteinpulver, så bør du bruge noget mere, eller næsten bare lade være... At tilsætte 5g pulver om morgenen og 10g efter træning er stort set ligegyldigt i det store regnestykke. Her kunne du godt bruge større mængder! Fx 30g både morgen og efter træning.

Ellers kan et godt supplement være nødder, som er stopfyldte med kalorier og sundt fedt.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svaret..

Ja kunne heller ikke forstå hvordan der kunne står 217, men det må være fordi at det er grove havregryn :S Har spist sådan i laaaaaaaang tid.. Flere år, men skiftede til grovvalsede for 6 måneder siden. Men den gang vejede de 110g.

Jeg spiller fodbold 2 timer hver dag + jeg styrketræner 3 gange om ugen + jeg løber 30 min 3 gange om ugen før træning.

Kunne du anbefale noget godt protein pulver??

Keev

Edited by Keev
Link to comment
Share on other sites

Mange tak for svaret..

Ja kunne heller ikke forstå hvordan der kunne står 217, men det må være fordi at det er grove havregryn :S Har spist sådan i laaaaaaaang tid.. Flere år, men skiftede til grovvalsede for 6 måneder siden. Men den gang vejede de 110g.

Jeg spiller fodbold 2 timer hver dag + jeg styrketræner 3 gange om ugen + jeg løber 30 min 3 gange om ugen før træning.

Kunne du anbefale noget godt protein pulver??

Keev

Prøv at veje dem igen. 217 g. er altså en del.

Jeg synes du skal få noget mere protein om morgenen - rosiner og rismælk = ren kulhydrat.

Desuden kunne du også godt æde lidt mere protein og fedt om aftenen til fordel for rugbrød og frugt, der er fyldt med masser af kulhydrater, hvilket din krop ikke har særligt meget brug for om natten.

Ellers synes jeg det ser godt ud.

Link to comment
Share on other sites

Ok ;)

Vil du så ikke være sød at tilføje nogle gode protein kilder til om morgen og aftenen?

Og det med havregrynene... Min vægt må ikke være helt god :P

Er du laktoseintolerant?

Hvis ikke: Mælk, proteinpulver, hytteost, naturel yoghurt.

Hvis du er: Æg (især æggehvide - du kan lave en omelet af en masse æggehvide) eller også bare øg mængderne af sojaproteinpulveret. Ellers så kylling, fisk og kød.

Fedtkilder til aften: Avocado, nødder, olie, æggeblomme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du spiser for meget. Du har, godt nok, et højt aktivitetsniveau, men jeg tror stadigvæk at mængden er lidt i overkanten.

Det bedste du kan gøre, det er at tælle samtlige kalorier du spiser på en dag over en uge. Så kan du se tendensen.

Det andet bedste er, imo, kun at spise 3/4 af hvad du gør nu.

Jeg vil dog også gerne lige pointere, at du har min ypperste respekt, fordi du ikke kun går op i dig selv, men også går op i at gøre det på en sund og rigtig måde, hvilket du pt. gør.

Hvis du lige tweaker din kost og får et ordenligt træningsprogram, så er du godt på vej til en drømmekrop!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share