Militær træningsprogam?


RasmusJuul
 Share

Recommended Posts

når okay, helt fint, troede bare lige at du gik i 9.kl og først skulle i praktik nu, for så ville det være lidt sent, nu hvor eksamerne er på vej. 14, 15, eller 16år.?

Jeg er 14 år, bliver 15.

Ved du helt sikkert hvad du vil inde i systemet, inden at du søger frø?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg er 14 år, bliver 15.

Ved du helt sikkert hvad du vil inde i systemet, inden at du søger frø?

Okay. Ja det bliver HBU – Konstabeluddannelse – reaktionsstyrke uddannelse – udstationering – SG skole – vil så se om jeg kan komme ind i SSR og blive finskytte.

Hvilke planer har du?

Link to comment
Share on other sites

Okay. Ja det bliver HBU – Konstabeluddannelse – reaktionsstyrke uddannelse – udstationering – SG skole – vil så se om jeg kan komme ind i SSR og blive finskytte.

Hvilke planer har du?

Hvad er SSR?

Jeg har tænk mig stort set det samme som dig

Det bliver HBU - Konstabeluddannelse ved Kamptropperne* - Reaktionsstyrkeuddannelse - udstationering - SG skole - Eventuelt en udsending som mere SG - Så søge ind i Jægerkorpset.

* Konstabeluddannelsen og Reaktionsstyrkeuddannelsen er jo det samme:)

Link to comment
Share on other sites

Hvad er SSR?

Jeg har tænk mig stort set det samme som dig

Det bliver HBU - Konstabeluddannelse ved Kamptropperne* - Reaktionsstyrkeuddannelse - udstationering - SG skole - Eventuelt en udsending som mere SG - Så søge ind i Jægerkorpset.

* Konstabeluddannelsen og Reaktionsstyrkeuddannelsen er jo det samme:)

SSR – Særlig Støtte og Rekognoscering http://www.hjv.dk/HHV/TFRK/HHD%20NORDSJÆLLAND/HVK%20SSR/SSR/Sider/ssr.aspx

Det er Hjemmeværnets form for elite styrke, de samarbejder med både Frømandskor pset og Jægerkorpset, udføre mange øvelser med dem, og hvis Frømændene eller Jægerne har brug for lidt hjælp rundt omkring i verdenen så kan SSR hjælpe lidt til.

Sorry med Konstabel og HRU.

Link to comment
Share on other sites

SSR – Særlig Støtte og Rekognoscering http://www.hjv.dk/HHV/TFRK/HHD%20NORDSJÆLLAND/HVK%20SSR/SSR/Sider/ssr.aspx

Det er Hjemmeværnets form for elite styrke, de samarbejder med både Frømandskor pset og Jægerkorpset, udføre mange øvelser med dem, og hvis Frømændene eller Jægerne har brug for lidt hjælp rundt omkring i verdenen så kan SSR hjælpe lidt til.

Sorry med Konstabel og HRU.

Jeg har lige været inde og kigge på deres hjemmeside, og det ser da ret fedt ud.

Sorry med Konstabel og HRU: No bad fellings;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvor var du i praktik henne?

Vil også selv til praktik ved en af hærens kasserner. Gerne Jydske Dragon Regiment.

man bestemmer skam ikke selv hvor at man skal i praktik henne, det kommer an på pladser og al det der pladder, så det eneste man kan er bare at håbe på det bedste og forvente det værste.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Til alt det med karrierevej inden frøerne, så er der intet formål i at sige HBU og så videre til enten reaktionsstyrkeuddannelse eller konstabeluddannelsen. Tager du HBU'en kan du blive konstabel ved at tage reaktionsstyrkeuddannelsen. Har du ikke HBU'en kan du blot tage konstabeluddannelsen. Dette har den fordel at I ikke bruger 4 måneder på HBU'en sammen med en masse der er tvunget ind. Det dræber altså en del af stemningen kan jeg sige efter min frivillige VPL i beredskabsstyrelsen.

Link to comment
Share on other sites

Til alt det med karrierevej inden frøerne, så er der intet formål i at sige HBU og så videre til enten reaktionsstyrkeuddannelse eller konstabeluddannelsen. Tager du HBU'en kan du blive konstabel ved at tage reaktionsstyrkeuddannelsen. Har du ikke HBU'en kan du blot tage konstabeluddannelsen. Dette har den fordel at I ikke bruger 4 måneder på HBU'en sammen med en masse der er tvunget ind. Det dræber altså en del af stemningen kan jeg sige efter min frivillige VPL i beredskabsstyrelsen.

Det har også noget at gøre med hvor du tager den. Hvis du fx tager den ved Jydske Dragon Regiment i Holstebro skal det nok være en fed periode, da de ikke er bange for at gøre ting der, som man ikke gør andre steder. Ja, jeg er Jyde:)

Link to comment
Share on other sites

Det har også noget at gøre med hvor du tager den. Hvis du fx tager den ved Jydske Dragon Regiment i Holstebro skal det nok være en fed periode, da de ikke er bange for at gøre ting der, som man ikke gør andre steder. Ja, jeg er Jyde:)

det har ikke så meget at gøre med hvor man er i praktik, det er mere hvem du får som overordnede, en fra min klasse var på Slagelse kaserne en uge før mig, og de fik ikke engang lov til at være i kontakt med nogen form for våben, hvor derimod jeg fik både lov til at skyde løs med LMG, og M95, 2 timer efter at vi var ankommet skulle vi skille og samle m95'er. det er også sergenterne der bestemmer hvor hårdt det skal være, om i skal side inde døre og få en masse faglige ting at vide eller om i skal ud og gå march. Så held og lykke med praktikken.

Link to comment
Share on other sites

det har ikke så meget at gøre med hvor man er i praktik, det er mere hvem du får som overordnede, en fra min klasse var på Slagelse kaserne en uge før mig, og de fik ikke engang lov til at være i kontakt med nogen form for våben, hvor derimod jeg fik både lov til at skyde løs med LMG, og M95, 2 timer efter at vi var ankommet skulle vi skille og samle m95'er. det er også sergenterne der bestemmer hvor hårdt det skal være, om i skal side inde døre og få en masse faglige ting at vide eller om i skal ud og gå march. Så held og lykke med praktikken.

Så må det da betyde, at Jydske Dragon Regiment må have nogle gode sergenter og officere...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa. Jeg går med en indre drøm om at komme ind i de danske Specialstyrker, (som så mange andre).

Jeg har så forsøgt at sætte et træningsprogram sammen der 'forhåbentlig' kan forberede mig en smule på hvad styrkerne kræver.

Jeg har ingen ide om det her er et ordentligt program og det er derfor jeg spørger jer om råd, har brug for al den viden jeg kan få.

Mig selv: vægt 77kg, højde 1,91m, født 14/01/1994.

Mandag:

5km løbetræning

Mave øvelse 1(kan ikke navnet) 30x3

Mave øvelse 2(undskylder igen) 30x3

Dumbell Hammer 4x16 (8 med hver arm)

Pull Ups 4x8

Pull Downs 4x8

Hyperextension 4x8

Dumbell Row 4x8

Leg Press 3x8

Seated Leg Extensions 3x8

Hamstring Curls 3x8

Tirsdag:

5km svømning

Håndledstræning (kan heller ikke navnet) 4x8

Barbell Chest Press 4x4

Dumbell Incline Chest Press 4x8

Dumbell Flyes 4x8

Triceps Pushdowns 4x8

Dips 4x max

Pushdowns 4x8

Tateral Raises 4x8

Dumbell Shulder Press 4x8

Onsdag:

'FRI'

Torsdag:

7km løbetræning

Mave øvelse 1(kan ikke navnet) 30x3

Mave øvelse 2(undskylder igen) 30x3

Dumbell Hammer 4x16 (8 med hver arm)

Pull Ups 4x8

Pull Downs 4x8

Hyperextension 4x8

Dumbell Row 4x8

Leg Press 3x8

Seated Leg Extensions 3x8

Hamstring Curls 3x8

Fredag:

2,5km Svømning

Håndledstræning (kan heller ikke navnet) 4x8

Barbell Chest Press 4x4

Dumbell Incline Chest Press 4x8

Dumbell Flyes 4x8

Triceps Pushdowns 4x8

Dips 4x max

Pushdowns 4x8

Tateral Raises 4x8

Dumbell Shulder Press 4x8

Lørdag:

5km svømning

Orienterings marchtræning ca. 15-20km

Søndag:

'FRI'

Jeg kombinere så programmet med dykkertræning/dykkerundervisning.

Sig enlig til hvis jeg gøre noget forkert. På forhånd tak. :smile:

Sådan har fået ordnet træningsprogrammet, og her er det så.

Mandag:

Maveøvelse (kan altså stadig ikke navnet) 1 30*1, 20*1, 10*2

Sit Ups 30*5

Plank It 60sek*3

Chin Ups 5*8

Hyperextension 4*8

Dumbell Row 4*8

Dødløft 4*8

Squat 3*8

Lunges 3*8

Tirsdag:

Svømmetræning 4km

Håndledstræning

Pushups 20*8

Barbell Chest Press 4*4

Dumbell Incline Chest Press 4*4

Dips 4*max

Military Press 4*8

Shulder Press 4*8

Onsdag:

Fri.

Torsdag:

Maveøvelse 1 30*1, 20*1, 10*2

Sit Ups 30*5

Plank It 60sek*3

Chin Ups 5*8

Hyperextension 4*8

Dumbell Row 4*8

Dødløft 4*8

Squat 3*8

Lunges 3*8

Fredag:

Svømmetræning 6km

Håndledstræning

Pushups 20*8

Barbell Chest Press 4*4

Dumbell Incline Chest Press 4*4

Dips 4*max

Military Press 4*8

Shulder Press 4*8

Lørdag:

Svømmetræning 5km

Søndag:

Fri.

Løbetræningsprogram:

Uge 1

Mandag, Torsdag: 3 km pr. dag

Uge 2

Mandag, Torsdag: 3 km pr. dag

Uge 3

Ingen løb, grundet risiko for overbelastningsskader.

Uge 4

Mandag, Torsdag: 4 km pr. dag

Uge 5

Mandag - 3 km, Torsdag - 6 km.

Uge 6

Mandag - 3 km, Torsdag - 6 km.

Uge 7

Mandag 3km af de 6km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 6 km, Torsdag - 8 km.

Uge 8

Ingen løb, grundet risiko for overbelastningsskader.

Uge 9

Mandag - 6 km, Torsdag - 8 km.

Uge 10

Mandag 3km af de 6km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 6 km, Torsdag - 8 km.

Uge 11

Mandag - 6 km, Torsdag - 8 km.

Uge 12

Mandag 3km af de 6km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 6 km, Torsdag - 8 km.

Uge 13

Ingen løb, grundet risiko for overbelastningsskader.

Uge 14

Mandag 3km af de 6km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 6 km, Torsdag - 8 km.

Uge 15

Mandag - 7 km, Torsdag - 10 km.

Uge 16

Mandag 3km af de 7km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 7 km, Torsdag - 10 km.

Uge 17

Mandag - 7 km, Torsdag - 10 km.

Uge 18

Ingen løb, grundet risiko for overbelastningsskader.

Uge 19

Mandag 3km af de 7km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 7 km, Torsdag - 10 km.

Uge 20

Mandag - 8 km, Torsdag - 10 km.

Uge 21

Mandag 3km af de 8km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 8 km, Torsdag - 10 km.

Uge 22

Mandag - 8 km, Torsdag - 10 km.

Uge 23

Ingen løb, grundet risiko for overbelastningsskader.

Uge 24

Mandag 3km af de 8km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 8 km, Torsdag - 10 km.

Uge 25

Mandag - 9 km, Torsdag - 10 km.

Uge 26

Mandag 3km af de 9km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 9 km, Torsdag - 10 km.

Uge 27

Mandag - 9 km, Torsdag - 10 km.

Uge 28

Ingen løb, grundet risiko for overbelastningsskader.

Uge 29

Mandag 3km af de 9km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 9 km, Torsdag - 10 km.

Uge 30

Mandag - 9 km, Torsdag - 11 km.

Uge 31

Mandag 3km af de 7km er interval 30sek spurt 30sek rolig - 7 km, Torsdag - 11 km.

Uge 32

Mandag - 8 km, Torsdag - 11 km.

Så laver jeg orienteringsløb en gang om ugen, og skal gå til dykning ca. 3 dage om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Det har også noget at gøre med hvor du tager den. Hvis du fx tager den ved Jydske Dragon Regiment i Holstebro skal det nok være en fed periode, da de ikke er bange for at gøre ting der, som man ikke gør andre steder. Ja, jeg er Jyde:)

Det svar forstår jeg ikke helt.

Det jeg skriver er at:

Karrierevej 1: HBU + Reaktionsstyrkeuddannelse= Konstabel.

Karrierevej 2: Konstabeluddannelsen= Konstabel.

Begge veje tager omtrent et år og man ender som konstabel. Fordelen ved nr. 2 er at man ikke bruger 4 måneder af ens uddannelse sammen med nogen som ikke er der frivilligt, samt naturligvis at man kun undergår ét uddannelsesforløb i stedet for to. Derfor, glem HBU'en.

Link to comment
Share on other sites

Det svar forstår jeg ikke helt.

Det jeg skriver er at:

Karrierevej 1: HBU + Reaktionsstyrkeuddannelse= Konstabel.

Karrierevej 2: Konstabeluddannelsen= Konstabel.

Begge veje tager omtrent et år og man ender som konstabel. Fordelen ved nr. 2 er at man ikke bruger 4 måneder af ens uddannelse sammen med nogen som ikke er der frivilligt, samt naturligvis at man kun undergår ét uddannelsesforløb i stedet for to. Derfor, glem HBU'en.

hvis man skal ind i jægerkorpset eller frømandskorpset, så SKAL man ha haft de 4 måneder som VPL.

Link to comment
Share on other sites

hvis man skal ind i jægerkorpset eller frømandskorpset, så SKAL man ha haft de 4 måneder som VPL.

Forsvarets oplyser på deres hjemmeside, forsvaretsuddannelser.dk, at man skal have afsluttet sin værnepligt inden man søger ind ja. Men nu er det jo heldigvis frit at tænke selv i Danmark, og mon ikke en 9 måneders konstabeluddannelse rækker? Hvad så de officerer som aldrig har aftjent værnepligt, kan de heller ikke blive frøer før de har aftjent værnepligt sammen med 18-årig Bjarke som er blevet tvunget ind i værnepligten? De 4 måneders værnepligt skal snarer ses som et minimumskrav, ved bedre uddannelse honorer man også adgangskravene.

Link to comment
Share on other sites

Forsvarets oplyser på deres hjemmeside, forsvaretsuddannelser.dk, at man skal have afsluttet sin værnepligt inden man søger ind ja. Men nu er det jo heldigvis frit at tænke selv i Danmark, og mon ikke en 9 måneders konstabeluddannelse rækker? Hvad så de officerer som aldrig har aftjent værnepligt, kan de heller ikke blive frøer før de har aftjent værnepligt sammen med 18-årig Bjarke som er blevet tvunget ind i værnepligten? De 4 måneders værnepligt skal snarer ses som et minimumskrav, ved bedre uddannelse honorer man også adgangskravene.

Havde det også på fornemelsen... føler sig dum nu.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Havde det også på fornemelsen... føler sig dum nu.

Det skal du ikke gøre :) Jeg sidder selv og venter på at forsvaret får sig taget sammen til at danne et konstabelhold ved en af kampskolerne, men fyren ved rekrutteringstjenesten mente personligt ikke at det ville blive i år. Synes det er lidt mærkeligt at man sparker en ny hvervningskampagne igang samtdig med at man ikke har nogle ledige stillinger på nogle hold af den slags soldater der pt. er udsendt så mange af.

Men held og lykke med det :)

Link to comment
Share on other sites

Det skal du ikke gøre :) Jeg sidder selv og venter på at forsvaret får sig taget sammen til at danne et konstabelhold ved en af kampskolerne, men fyren ved rekrutteringstjenesten mente personligt ikke at det ville blive i år. Synes det er lidt mærkeligt at man sparker en ny hvervningskampagne igang samtdig med at man ikke har nogle ledige stillinger på nogle hold af den slags soldater der pt. er udsendt så mange af.

Men held og lykke med det :)

Heh.. tak:) Har du selv være i mili?

Link to comment
Share on other sites

Heh.. tak:) Har du selv være i mili?

Det har jeg ikke nej. Jeg trak frinummer og valgte så at melde mig til værnepligt i beredskabsstyrelsen for at blive uddannet brandmand. Så der er jeg just her d. 28 blevet færdig efter 6 måneder med brand, redning og CBRN, samt noget HAZMAT team der førte til at jeg blev en del af FN's og rigspolitiets kemiske terrorberedskab ved COP15. Så det har været fedt. Men nu vil jeg udsendes ved hæren :)

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg ikke nej. Jeg trak frinummer og valgte så at melde mig til værnepligt i beredskabsstyrelsen for at blive uddannet brandmand. Så der er jeg just her d. 28 blevet færdig efter 6 måneder med brand, redning og CBRN, samt noget HAZMAT team der førte til at jeg blev en del af FN's og rigspolitiets kemiske terrorberedskab ved COP15. Så det har været fedt. Men nu vil jeg udsendes ved hæren :)

Hvad søger du så ved hæren?

Link to comment
Share on other sites

Hej. Dejligt at have en drøm. Men nu er jeg selv konstabel i hæren ved JDR.

Jeg synes du skal have fokus på at tage værnepligten og en tur til Afghanistan, så du har noget i rygsækken inden du søger op til jægerne.

Det som jeg træner, og jeg er i forholdsvis god form.

Mit trænings program:

Squat: 4-6 x 5 af 120 kg.

Bænkpres: 4-6 x 5 85 kg

Lunges: 3 x 10 32 kg

Dødløft 5 x 5 120 kg

Militarypres: 5 x 5 42 kg

Dips 5 x 10

pushups 5 x 00

Det er de basis øvelser jeg laver, hvor jeg så enten skifter nogle øvelser ud og tager nogle andre ind.

Jeg løber 3100 m på en cooper og vejer 85 kg med et fedt procent på 16 %

Mit råd til dig som ønsker at være soldat:

opbyg en kondi så du kan løbe omkring 3000 m på en cooper. Vær god til o-løb, da det hjælper dig rigtig meget hvis du skal være ham som styre kort. Husk at styrketræne 3 gange om ugen, da det er hårdt at være soldat, også som kampsoldat.

Alt det her er ikke noget som du skal kunne nu, men noget du skal tænke på inden du tager din værnepligt, da du allerede vil være et kæmpe skridt foran de fleste af dine kamerater når du starter.

Husk på at indstilling til tjenesten er lige så vigtig som at være i god form, alt er ikke lutter lagkage i forsvaret, så tag værnepligten og se om det er noget for dig. tag en udsendelse så du har noget i begagende og søg derefter patrulje kursus.

Det var lige mine få ord. Held og lykke med drømmen.

PS: drop alt for meget af den træning som du tror du vil komme til at bruge i militæret. Du mister med 100% din motivation, ingen kan holde fokus på noget i så lang tid. God grundform, O-løb og styrke, ha øje på det, så kommer resten.

PSS: vælge et kamptrop regiment, det kunne være hos Jydske Dragon regiment i Holstebro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej. Dejligt at have en drøm. Men nu er jeg selv konstabel i hæren ved JDR.

Jeg synes du skal have fokus på at tage værnepligten og en tur til Afghanistan, så du har noget i rygsækken inden du søger op til jægerne.

Det som jeg træner, og jeg er i forholdsvis god form.

Mit trænings program:

Squat: 4-6 x 5 af 120 kg.

Bænkpres: 4-6 x 5 85 kg

Lunges: 3 x 10 32 kg

Dødløft 5 x 5 120 kg

Militarypres: 5 x 5 42 kg

Dips 5 x 10

pushups 5 x 00

Det er de basis øvelser jeg laver, hvor jeg så enten skifter nogle øvelser ud og tager nogle andre ind.

Jeg løber 3100 m på en cooper og vejer 85 kg med et fedt procent på 16 %

Mit råd til dig som ønsker at være soldat:

opbyg en kondi så du kan løbe omkring 3000 m på en cooper. Vær god til o-løb, da det hjælper dig rigtig meget hvis du skal være ham som styre kort. Husk at styrketræne 3 gange om ugen, da det er hårdt at være soldat, også som kampsoldat.

Alt det her er ikke noget som du skal kunne nu, men noget du skal tænke på inden du tager din værnepligt, da du allerede vil være et kæmpe skridt foran de fleste af dine kamerater når du starter.

Husk på at indstilling til tjenesten er lige så vigtig som at være i god form, alt er ikke lutter lagkage i forsvaret, så tag værnepligten og se om det er noget for dig. tag en udsendelse så du har noget i begagende og søg derefter patrulje kursus.

Det var lige mine få ord. Held og lykke med drømmen.

PS: drop alt for meget af den træning som du tror du vil komme til at bruge i militæret. Du mister med 100% din motivation, ingen kan holde fokus på noget i så lang tid. God grundform, O-løb og styrke, ha øje på det, så kommer resten.

PSS: vælge et kamptrop regiment, det kunne være hos Jydske Dragon regiment i Holstebro

Vil give gameboi ret, tag værnepligt og en udsendelse til Afghanistan. Om det så er hos kamptropperne eller spejderne er lidt lige meget for det er godt begge steder. Skal lige siges at jeg selv har været konstabel hos JDR og synes det var rigtig godt. Men bare sørger for at du kommer til Afghanistan for der får du prøvet at komme under pres og se hvordan din reaktion er under beskydning.

HUSK at du har mange år endnu til at komme indtil JGK, de fleste bliver optaget når de er i slutning af 20'erne. Så kom ud og oplev en masse inden du søger ind, det ligger de meget vægt på.

Hvad angår din træning skal du i din alder efter min mening ligge mest vægt på o-løb og svømning, for det er meget vigtigt at du er god til det. For som de siger oppe ved JGK "god form skal vi nok få dig i," til optagelsesprøverne skal man jo bestå men ellers bare vise at man kan forbedre sig. Havde en SG i HBU'en som er blevet Jæger, han gik også til gymnastik fordi der var en masse gode bevægelser som man skal bruge, men man kan nøjes med noget forhindringsbane evt. militærs.

Gameboi står du til ISAF 11, med 3. esk?

Edited by Olesener
Link to comment
Share on other sites

I skal ikke regne med at der bliver åbnet op for konstabeleleven, eneste vej bliver reaktionsstyrken. Har en mate som er på det sidste hold konstabler. Hvis i ligger mærke til det, er uddannelsen der stadig, men er lukket og det har den været siden hans hold startet hvilket snart er 9 måneder siden.

Er du godt klar over SSR er en hjv enhed, det betyder at du er der ved siden af arbejde. Så ved siden af din 37 timers arbejdsuge, skal du bruge tid hos SSR. Kender en som lige er kommet ind hos dem, for ham hedder det deltagelse hverdag, nogle ting foregår der hjemme, men meget foregår hos SSR selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share