På bar bund = Hjælp :-)


Lars_72
 Share

Recommended Posts

Hej

Vil i hjælpe mig igang ?

1. Vægttab

2. Motion

Mine data

165cm til 115kg = BMI 42,2

Ang form = meget dårlig.

Det er speciel motionen jeg tænker på. Hvordan får jeg started.

Jeg er mest opsat på at starte med at gå nogle ture her i starten.

Alle foreslag er meget velkomne.

Tak for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hvis du har mod på det så er det også det perfekte tidspunkt at starte i et fitnesscenter. Stort set alle centre i landet har hold for personer som specifikt træner for at tabe sig. Her lærer man alle øvelserne fra grunden, man får sit eget program, og ofte følger der vejninger, fedtprocentmålinger, kostvejledning og særlige holdtimer med i pakken. Meget ofte er holdene lukkede hvilket gør at man kommer til at kende hinanden ret godt og derved kan støtte og motivere når dagene bliver hårde.

Husk også at oprette en online logbog hvis du ikke allerede har en - det giver godt overblik over fremgangen og god støtte fra alle os herinde.

Held og lykke - vi glæder os til at følge fremgangen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Vil i hjælpe mig igang ?

1. Vægttab

2. Motion

Mine data

165cm til 115kg = BMI 42,2

Ang form = meget dårlig.

Det er speciel motionen jeg tænker på. Hvordan får jeg started.

Jeg er mest opsat på at starte med at gå nogle ture her i starten.

Alle foreslag er meget velkomne.

Tak for hjælpen

Hej

Allerførst vil jeg ønske dig tillykke med din beslutning om at du vil tabe dig.

For at tabe sig skal man indtage mindre energi end der forbruges. Det kan du opnå ved at spise mindre end du plejer og ved at motionere. Jeg vil derfor anbefale dig at skrive ned hvad du spiser i løbet af en dag. Uploade det hertil og du vil blive overrasket over hvor få ændringer i kosten der skal til for at tabe sig.

At gå en tur er en utrolig god ide.

vh

mask1

Edited by mask1
Link to comment
Share on other sites

Hej Lars72

Hvis du søger sådan meget generelle råd så vil jeg prøve at komme med nogle hverdagsbetragtninger. Det er faktisk meget enkelt og når man vænner sig til det også ganske behageligt. Prøv at starte med at spise mindre til aftensmad. Uden at være ekspert, tror jeg den vigtigste faktor i at dette virker, er at aftensmaden tit er det fedeste måltid mange spiser. Når det er lykkedes at spise mindre om aftenen i en periode (kan godt blive lidt hård i starten) så vil du automatisk blive sulten om morgenen. Her spiser du til gengæld et solidt måltid, evt havregryn, müsli etc. Hvis dette lykkedes er du allerede nået et langt stykke i at begynde at tabe dig. Alfa omega er at du skal spise mindre i dine måltider, og fx hvis du bliver vanvittig sulten efter aftensmaden spiser du et sundt mellemmåltid senere (en ostemad eller et eller andet i den dur). Som sagt er jeg ikke ekspert og dette er ikke raketfysik, men har virket på mig, og vil mene det er et godt skridt i den rigtige retning hvis det lykkedes. Herudover er nogle lange gåture selvfølgelig en kæmpestor bonus, da det både vil hjælpe dig med at forbrænde noget energi, og hjælpe til du bedre kan regulere din sult. Prøv i det hele taget og overveje om du altid er sulten når du spiser? Prøv at vænne dig til at det er sulten der afgør hvor meget du spiser.

MVH

Fcqv1st

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share