Hvordan bestemmer i dages belastning


Francis
 Share

Hvordan træner du??  

60 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg har lagt mærke til at flere og flere træner efter procent-satser, så nu vil jeg altså lige have undersøgt om det er mig der er mærkelig eller der er andre der træner med den vægt de nu har lyst til den dag..

De par gange hvor jeg er startet på et hatfield program eller lignende, har jeg altid gået fra det igen, fordi det simpelthen har kedet mig til døde... (næsten. he he )

Men personligt svinger jeg lidt mellem at træne efter dagsformen eller at træne singles op til nær maks hver gang!!

Så, kom med dem.. :D

Link to comment
Share on other sites

Har trænet efter Hatfields sidste år, det gav også resultat.

Nu træner jeg efter dagsformen. Jeg prøvede at maxe i bænk flere gange sidst på året.

Da jeg opgav, og satte træningsvægten ned, og tog over 6 - 8 reps i flere sæt, synes jeg at træningen gav mere.

Der er også noget med at over 80 % af ens max. er belastende for CNS, og under 80 % er det stadig muligt at aktivere alle enhederne i musklen.

Så jeg bliver lidt under max. og så tager i stedet for flere reps for at få trænet maximalt.

Samtidig forsøger jeg at løfte mere eksplosivt.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet en del efter programmer sidse år, men kun til bænkpres og dødløft, resten af kroppen trænes efter dagsform.

Jeg er ved at forsøge at lære at holde mig fra failure ved bl.a. at holde lange pauser. Det reducerer også dagsformens betydning en del.

Jeg har overvejet at hoppe på større programmer som HST eller noget af det MASS laver, men forløbigt vil jeg forsøge at øge reps en periode efter en længere singles periode i styrkeløft.

Link to comment
Share on other sites

Tjah... jeg træner vel dagsform... eks. bænkpres:

8 * 65

8 * 67,5

8 * 67,5

8 * 70

Gemmer det bedste til sidst ;)

Men ellers øger jeg vægten når det er muligt... var lidt i tvivl om den måde jeg træner bænk på, vile gå ind under din "jeg kører til max" mulighed...

Man har altså stemt dagsform :)

Mvh Ethan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share