SSR/JGK træning


svane1983
 Share

Recommended Posts

hejsa

lyder til at have været en dejlig tur. du snakkede om nye pakningsbestemmelser, må du ligge det op eller det alt for besværligt....

Sidder lige og ser programmet med jgk der blev sendt for lidt tid siden, det virker ligesom en energibar :4thumbup:

/martin

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Ja der er ikke sket så meget på denne tråd på det sidste.. men der er heller ikke så meget at berette.

Målet er nået og jeg kan ikke fortælle noget om hvad der er sket siden sidst.

Så jeg må nok hellere OFFICIELT lukke denne tråd :)

Tak for alles input og støtte!

Fuld fart frem!

Svane

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja der er ikke sket så meget på denne tråd på det sidste.. men der er heller ikke så meget at berette.

Målet er nået og jeg kan ikke fortælle noget om hvad der er sket siden sidst.

Så jeg må nok hellere OFFICIELT lukke denne tråd :)

Tak for alles input og støtte!

Fuld fart frem!

Svane

Først og fremmest tillykke med det Svane! Dejligt at høre det hårde arbejde har båret frugt.

Jeg er helt ny her i forumet og søgte faktisk på SSR orientering i Google og faldt over denne her tråd.

Ligner desværre jeg lige er nogle uger for sent på den, eftersom du - af gode grunde :o) - har slettet dine posts.

Ku se der var nogle guldkorn imellem (Bla orientering, memorering af poster etc)

Som så mange andre håbefulde unge mænd - ligesom du selv var - arbejder jeg også mod optagelse i SSR.

Jeg vil derfor tillade mig at høre jer seje gutter ( ingen kvinder? :o) ), om et par spørgsmål.

Det skal siges jeg ikke har nogen militær baggrund, men blot har sat mig som mål at komme i SSR grundet jeg

ønsker nye udfordringer og vil presse mig selv, og SSR var flinke og rare og handlede lynhurtig, jeg kom i HJV og

er nu godt igang med at gøre mig klar.

Kan man ha et arbejde ved siden af SSR; eller er det stort set umuligt?

SSR selv siger det kan lade sig gøre - resten af hjemmeværnet driller med at siger man kun ka ha et deltid job(Dem jeg har snakket med)

Lidt om træningen:

- I weekenderne går jeg nat o-march, ca 20 KM i dvs skove m. 25Kg på ryggen. Hårdt men sjovt . Er 25Kg nok?

- Løb og svømning går sådan ok..ligger omkring "accepteret", så det er bare at blive ved. Er det vigtigt man kan løbe 20km?

Og så den vigtige...kan en fortælle mig..hvordan faen' øver man en "død mur" ?

Haha, af en eller anden grund er den så spooky i mit hoved - og hvad irreterer mig af H**** til!

Det er den der er min helt store achilleus-hæl - selvom jeg kunne forestille mig at hvis jeg stod med

30 andre aspirater ville jeg bare lade mig falde I. Men vil faktisk gerne lære det - nogle gode råd?

Jeg kan derudover forstå at orienteringen er der hvor mange falder fra.

Jeg er ret ny med det selv, og selvom det begynder at give mening og lettere, hvad er dine "5 best tips" så at sige?

Er der andre der har nogle ting de altid gør/bruger mht til metode etc?

Bloggy

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest tillykke med det Svane! Dejligt at høre det hårde arbejde har båret frugt.

Jeg er helt ny her i forumet og søgte faktisk på SSR orientering i Google og faldt over denne her tråd.

Ligner desværre jeg lige er nogle uger for sent på den, eftersom du - af gode grunde :o) - har slettet dine posts.

Ku se der var nogle guldkorn imellem (Bla orientering, memorering af poster etc)

Som så mange andre håbefulde unge mænd - ligesom du selv var - arbejder jeg også mod optagelse i SSR.

Jeg vil derfor tillade mig at høre jer seje gutter ( ingen kvinder? :o) ), om et par spørgsmål.

Det skal siges jeg ikke har nogen militær baggrund, men blot har sat mig som mål at komme i SSR grundet jeg

ønsker nye udfordringer og vil presse mig selv, og SSR var flinke og rare og handlede lynhurtig, jeg kom i HJV og

er nu godt igang med at gøre mig klar.

Kan man ha et arbejde ved siden af SSR; eller er det stort set umuligt?

SSR selv siger det kan lade sig gøre - resten af hjemmeværnet driller med at siger man kun ka ha et deltid job(Dem jeg har snakket med)

-Man kan godt have et arbejde ved siden af. Husk at SSR ikke betaler for brødet der skal på bordet. Det vil dog helt klart være en fordel at have et arbejde der er fleksibel mht arbejdstid.

Lidt om træningen:

- I weekenderne går jeg nat o-march, ca 20 KM i dvs skove m. 25Kg på ryggen. Hårdt men sjovt . Er 25Kg nok?

- Max vægt skal ligge omkring 25-30kg. Du skal ikke over 30kg, det er der ikke nogen grund til. Distancen er meget passende.

- Løb og svømning går sådan ok..ligger omkring "accepteret", så det er bare at blive ved. Er det vigtigt man kan løbe 20km?

- Nej det er ikke nødvendigt at kunne løbe 20km. Fokuser istedet for på interval løb og løb i M/84 og støvler osv.

Og så den vigtige...kan en fortælle mig..hvordan faen' øver man en "død mur" ?

Haha, af en eller anden grund er den så spooky i mit hoved - og hvad irreterer mig af H**** til!

Det er den der er min helt store achilleus-hæl - selvom jeg kunne forestille mig at hvis jeg stod med

30 andre aspirater ville jeg bare lade mig falde I. Men vil faktisk gerne lære det - nogle gode råd?

- Død mur stinker haha. Det er ikke noget man absolut behøver at kunne inden fortesten. Man skal nok lære det. Bare husk at holde kroppen rank og tilt hovedet bagover.

Jeg kan derudover forstå at orienteringen er der hvor mange falder fra.

Jeg er ret ny med det selv, og selvom det begynder at give mening og lettere, hvad er dine "5 best tips" så at sige?

Er der andre der har nogle ting de altid gør/bruger mht til metode etc?

1) Giv dig god til på de første par poster, så du opbygger selvtilliden.

2) Tæl skridt

3) Husk på 4 terrængenstande på ruten fra A til B, så du ikke skal have kortet frem konstant.

4) Lav nogle sikre opfang

5) Brug ikke mere end 15min på at lede efter en post.

Bloggy

Håber du gør alvor af det og søger ind til fortesten.

Link to comment
Share on other sites

Håber du gør alvor af det og søger ind til fortesten.

Tak for godt input- Det vil jeg tage med mig. Tak for det.

Jeg er nød til at at høre, bed mærke i et eller andet sted at du nævnte orientering som det område

du "fejlede" ved under fortesten.

Vil du fortælle hvad du mener det konkret betød, og hvad du ville have gjort anderledes?

Jeg ved orienteringen er den mange knækker nakken på, og derfor er orientering det

jeg sætter øverst. Hvor jeg samtidig får gået march da jeg har 25kg på ryggen, andre gange løber etc.

Det med at memorere ruten lyder heller ikke nemt.

Og her til sidst - jeg har bestemt tænkt mig at gøre alvor af det,

jeg ved det bliver en lang vej at nå dertil, men det går fremad, og vi ses måske i 2011;o)

God weekend

PS. Haha, fedt nok at høre det ikke er "hjemsendelse" hvis man ik lige laver en død mur med det samme.

en jeg har faktisk tænkt mig at øve på den og forberede mig. Gider ikke lade noget til tilfældighederne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tak for godt input- Det vil jeg tage med mig. Tak for det.

Jeg er nød til at at høre, bed mærke i et eller andet sted at du nævnte orientering som det område

du "fejlede" ved under fortesten.

Vil du fortælle hvad du mener det konkret betød, og hvad du ville have gjort anderledes?

Jeg ved orienteringen er den mange knækker nakken på, og derfor er orientering det

jeg sætter øverst. Hvor jeg samtidig får gået march da jeg har 25kg på ryggen, andre gange løber etc.

Det med at memorere ruten lyder heller ikke nemt.

Og her til sidst - jeg har bestemt tænkt mig at gøre alvor af det,

jeg ved det bliver en lang vej at nå dertil, men det går fremad, og vi ses måske i 2011;o)

God weekend

PS. Haha, fedt nok at høre det ikke er "hjemsendelse" hvis man ik lige laver en død mur med det samme.

en jeg har faktisk tænkt mig at øve på den og forberede mig. Gider ikke lade noget til tilfældighederne.

Hej Bloggy,

Dine fokus områder frem mod fortesten skal helt sikkert være marchtræning (gerne med 25-30 kg.) og orientering.

Marchtræning:

Hvis du starter fra "nul" skal din krop og specielt dine skuldre og fødder vænne sig til denne belastning. Men efter 2-3 march af 8-10 km. i starten har din krop vænnet sig til det og du kan begynde at gå flere kilometer (12-15 km). Det er min erfaring og jeg gik de 2 x 20 km. derovre på omkring 3 timer og 10 min...

Orientering:

Hvis du har mulighed for det så gå nogle O-marcher med din nuværende enhed. Hvis du ikke er i systemet endnu, så find en makker og skiftes til at lægge poster ud på en rute af 8-10 km. På den måde får i begge marchtræning og en af jer skal finde poster hver gang.

Det bedste vil være en o-march om ugen med 20-25 kg. på ryggen. Hver anden uge lægger du poster ud og hver anden uge finder du de poster din makker har lagt ud :smile:

Fortesten:

Fredag starter med:

Velkomst

3 gange bronzecirkel på under 12 min.

Cooper test hvor I skal løbe min. 2400 m. på under 12 min.

20 km march med 25 kg på ryggen på under 3 timer og 50 min. Sørg for at få rigeligt med mad og drikke med!! Du får kun en banan og en lille brik juice fra instruktørerne... :4thumbup: Der må ikke snakkes på turen, så sørg for at gå mindst 50 m bag den forangående, ellers får man ekstra km.... man er hjemme mellem 2 og 3 om natten. Sørg for at få strukket ud når du kommer hjem, det. Det vil du takke dig selv for næste morgen... :tongue:

Lørdag:

op kl. 0630

Samme tur igen... 20 km. med 25 kg på ryggen... osv..

Bagefter er der lidt frokost og undervisning i grundlæggende orientering.

Derefter dags o-march på 8-10 km. Rimelig nem hvis du har trænet o-march... :dry:

Om aftenen lørdag er der en lille "overrsakelse"... En stressbane i gymnastiksalen hvor alle instruktørerne står og råber og skriger af dig mens du skal lave alle mulige øvelser! Alt fra armstrækkere, øvelser i ribbe, kommandokravl, balancegang på bom, hoppe på en stor skumgummi madras... :crazy: , bokse lidt på en boksebold, samle lidt lego med en sort sæk over hovedet... Et godt råd: Ignorer at de står og råber af dig! Så sagt: De vil se hvordan du klarer at blive "stresset".

Derefter en natorientering uden rygsækken men med dit basis og det skide gummigevær som du også skal få med på de 2 x 20 km. marcher.

Søndag:

op kl. 0630 OG STÅ KLAR MED SVØMMETØJ!

Svømmehallen kl. 7 hvor I skal svømme ca. 400 i et stræk mens en af instruktørerne står og sprøjter Jer i hovedet med en kold vandslange... :4thumbup:

Derefter svøm 25 m under vand UDEN afsæt og med stille opstigning. ( øv det i svømmehallen og svøm 30 m under vand så går det nok).

Forskellige hop fra 3 m vippen og med "død mur". Og JA det gør ondt hvis man lander forkert, men hør efter hvordan man gør det rigtigt, så lander man perfekt anden gang.

Hop på benene fra 5 m vippen.

Samarbejdsøvelse i det dybe bassin hvor i allesammen (dem af Jer der er tilbage) skal samle en ammsse lego klodser op fra bunden og samle et mønster som instruktører har lavet... Hjernedødt, men igen for at se om I kan arbejde under pres og arbejde sammen.

Til sidst en 2-3 ture på forhindringsbanen. OG SÅ ER MAN SGU TRÆT!!! :laugh:

Edited by stingray
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share